Gå til innhold

Kransekake

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

De som skal ha kransekake, kva skal de ha i toppen på den? MÅ ein ha kransekaketopp på kransekaker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på det samme egentlig;-) Sjekket akkurat litt på nett om topper til kaken, er jo ganske dyrt da. Så jeg følger med på innspill videre.....

Skrevet

Neida, man da vel ingen ting! Har du ikke lyst på pynt på toppen, så hopper du over ;)

Forslag til pynt på toppen:

-Pyntefigurer i plast (kjøpe ny, eller arve etter mødre)

-Pyntefigurer i annet materiale (hjemmelaget)

-pyntefigurer i porselen (enten kjøpe nytt, eller bruke noe dere har)

-Blomster! (en par blomster og kansje litt eføy blir supernydlig, kan avstemmes mot pynt og bukett, eller bare være noen pene roser fra hagen)

-flagg

-kransekakekurv med noe søtt oppi (lages av kransekakeringer, litt pussig?)

-Marsipanroser eller pynt

Skrevet

Vi skal en sånn brudeparfigur på toppen på den kransekaken, siden det ikke passer med kaketopp på selve bryllupskaken.

Gjest gjest1
Skrevet

Takk for svar!! Får snakke litt med mamma, men håpar vi slepp topp-figur.. :ler:

Skrevet

Hvis det skulle passe seg kan det være kult med toppen av en ananas i toppen.

Gjest gjest1
Skrevet
Hvis det skulle passe seg kan det være kult med toppen av en ananas i toppen.

Ser det for meg!!! :ler:

Trur IKKJE det passar hos oss, gitt...

Skrevet

Vi hadde ingen topp på kransekaken. Bare pyntet på "vanlig" måte med flagg og smellbonbonger.

Spesielt hvis dere har sånn brudepartopp på en annen kake, syns jeg ikke det er noen nødvendighet å ha en på kransekaken også.

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi lagde overflødighetskorn i stedet ;)

Skrevet

Hva er det? :sjenert:

Ellers synes jeg blomster hørtes ut som det fineste! :blomst:

Gjest Gjesta
Skrevet

Overflødighetshorn er en kransekake som ligger på et fat som et horn istedet for å stå stablet som et tårn. Inni legger man konfektbiter (fex Twist) eller noe. Pyntes med sløyfer eller annet man liker...

Gjest gjest1
Skrevet

Kanskje vi skulle ha laga eit overflødighetshorn og ei vanleg kransekake? Skal ha to uansett! Takk for tips!

Skrevet
Kanskje vi skulle ha laga eit overflødighetshorn og ei vanleg kransekake? Skal ha to uansett! Takk for tips!

Søsteren min er konditor, og i 50'års laget til mamma laget hun en kransekake med form som et vikingeskip, med skipet fylt av sjokolade og kransekakebiter.

På enden av skipet var det et dragehode, som hun hadde puttet en liten fyrverkerisak (har ikke et bredre ord :)) inni, så når den ble servert sprutet det ild ut av dragemunnen... veldig stilig!

Skrevet
Søsteren min er konditor, og i 50'års laget til mamma laget hun en kransekake med form som et vikingeskip, med skipet fylt av sjokolade og kransekakebiter.

På enden av skipet var det et dragehode, som hun hadde puttet en liten fyrverkerisak (har ikke et bredre ord :)) inni, så når den ble servert sprutet det ild ut av dragemunnen... veldig stilig!

Wow! :overrasket: Tror du hun har lyst til å lage en slik til bryllupet vårt? Det hørtes jo helt utrolig stilig (og ikke billig) ut!

Skrevet
Wow! :overrasket:  Tror du hun har lyst til å lage en slik til bryllupet vårt?  Det hørtes jo helt utrolig stilig (og ikke billig) ut!

Hun bor på sunnmøre, så jeg vet ikke om det passer?

Men det er vel bare å ta kontakt med et konditori, og høre hva de kan finne på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...