Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når sluttet barnet ditt å amme/spise på natta?

Og hvordan skjedde det? Gjorde dere noe aktivt for å få h*n til å slutte, eller sluttet h*n av seg selv?

Oliver våkner en gang hver natt, får pupp og sover videre.

Vi har akkurat økt antall måltider med fast føde fra 2 til 4, så jeg har et håp om at han snart skal finne ut at han ikke trenger mat på natta lenger...

Jeg vil egentlig helst ikke kjøre en skrikekur.

Han er forresten 8 måneder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lest at rundt 6 mnd har de egentlig mer behov for en hel natts søvn enn for mat midtveis.

Med førstemann tok vi skrikekur rundt den tid, hun gadd ikke mer etter to netter.

Med denne ser det verre ut, han spiser flere ganger om natten og blir mye sintere om han ikke får. Er 6 mnd nå, men vi orker ikke, venter til sommeren eller håper det går over av seg selv :sjenert:

Skrevet

Får han 4 måltider om dagen trenger han ikke mat på natta.Nicolai sluttet med nattmat når han var ca 7 mnd.Når han våknet på natta tilbød jeg han vann først og det gikk greit.Drakk litt vann så sovnet han igjen.Holdt på sånn i 4-5 netter.Etter det har han sovet natta gjennom

Skrevet

Snuppa sluttet å amme på natten da hun var 8 månedeer, men da var det så vidt hun hadde tid på dagen også... Da hun var 10 måneder ville hun ikke ha mer pupp. Hun var alikevel våken på natten - flere ganger.

Skrevet

Lille snuppe på 7 mnd får ikke nattmat lenger - men vi var litt uenige i starten... ;)

Hun får tross alt fast føde 4 ganger daglig, og trenger ikke mat på natta. Helsesøster sa også at etterhvert blir det nesten som en "belønning" å våkne om natta - for da kommer maten... Derfor bestemte jeg meg for å slutte, og det ble litt skriking til å begynne med, kanskje en 4 netter.

Nå legger hun seg rundt 19 og sover til ca 5... Så det er LITT tidlig, men jeg skal snart ta den "kampen" også... ;) Gleeder meg til klokka blir 6 før hun våkner! :)

Og så blir det spennende å se når hun overhodet ikke får pupp mer...!

Skrevet

Vesla vår sluttet vel å spise om natta når hun var ca. 8 mnd. Hun sluttet av seg selv, så vi slapp runden med skriking og avvenning heldigvis...

Gjest Chiquita i.i
Skrevet
Vesla vår sluttet vel å spise om natta når hun var ca. 8 mnd. Hun sluttet av seg selv, så vi slapp runden med skriking og avvenning heldigvis...

Lillebanan sluttet med nattmat av seg selv rundt 7-8 ukers alder.

Håper nestemann er like "enkel" også

Skrevet

Vi hadde flere runder med avvenning rundt 8 måneders alder og utover...

Det gikk bra en stund, og så begynte han med tenner og var veldig urolig om natta, dermed skled det ut.

Han hadde bare ett nattmåltid på den alderen, og i perioder funka det fint å bare gi vann, kos osv om natta ist.f. pupp. Stort sett ble dette pappaens jobb ;)

Gjest marthepia
Skrevet

Jeg sluttet ganske tidlig med nattamming. Emma sov over natta fra hun var ca 4 måneder. Det var kjempegodt å slippe å stå opp midt på natta for å amme :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...