Arwen Skrevet 16. april 2006 #1 Del Skrevet 16. april 2006 Spisestuebordet vårt er i lønn (veldig lyst tre) men når vi kjøper nye møbler til stua nå har jeg lyst på eikemøbler. Det eneste vi ikke skal bytte ut er spisestuebordet. Blir det rart å blande lønn og eik? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. april 2006 #2 Del Skrevet 16. april 2006 Jeg synes ikke det er en pen kombinasjon, men kanskje du kan få med en stol på hjemlån ? Det har jeg fått tilbud om før da jeg var usikker på om det ville passe sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 16. april 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 16. april 2006 Hmm.. nei, føles ikke pent her heller. Er mye treverk også, i og med at det er vitrineskapet og stuebordet som blir i eik... Tror nok vi holder oss til litt lysere tre jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 17. april 2006 #4 Del Skrevet 17. april 2006 Jeg syns det er greit å blande treverk jeg. Syns det gir en mer personlig stil, ser ikke ut som om man har kjøpt alt som er på en side i en katalog. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 17. april 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 17. april 2006 Ja, men kombinasjonen eik / bøk er vel ikke veldig heldig? Synd, for har ikke hverken råd eller lyst til å bytte ut spisestua, og vil ikke ha noe mørkere en eik hvis vi skal ha noe annet treverk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #6 Del Skrevet 17. april 2006 Jeg synes det er fint med foskj treverk. Men så er jeg ikke så opptatt av at hjemmet mitt skal se ut som en side i en møbelkatalog heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 17. april 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 17. april 2006 Vil heller ikke at det skal se ut som en møbelkatalog, men fint om ting passer sammen likevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 17. april 2006 #8 Del Skrevet 17. april 2006 Det deles opp i gule, brune og røde treslag . Gule og brune er ikke så pent sammen, mens gule og røde går kjempefint. ..........eh synes jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 17. april 2006 #9 Del Skrevet 17. april 2006 du får jo ubehandlet eik, det er helt lyst. om du oljer det blir det gult (synes jeg), men du får en slags "hvitolje" eller noe sånt (husker ikke hva det heter ) som du kan behandle det med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Binna Skrevet 17. april 2006 #10 Del Skrevet 17. april 2006 Vil heller ikke at det skal se ut som en møbelkatalog, men fint om ting passer sammen likevel ← Enig, man kan vel ha estetisk sans for det.... Jeg har ulike tresorter selv, men ikke tresorter som bare ligner litt , men ikke helt. Jeg synes kirsebær og gulaktig treverk sammen er :hår:, men det kan jo tenkes at man får finere kombinasjoner med de fargene enn de jeg har sett. En ide kan være å beise spisebordet? Selv har jeg slipt og malt noen tremøbler som kræsja helt med resten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2006 #11 Del Skrevet 18. april 2006 Det finnes noe som heter kalket eik. Da blir treet lyst, men jeg vet jo ikke om det finnes i den serien du ønsker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 18. april 2006 #12 Del Skrevet 18. april 2006 Det deles opp i gule, brune og røde treslag . Gule og brune er ikke så pent sammen, mens gule og røde går kjempefint. ..........eh synes jeg ← Gule, brune og røde? Hm. Hvilke sorter er under de ulike? Kirsebær er åpnebart rød, likeså gammel furu(?) mens ny furu og bjørk er gul? Brune sorter, er det eik og ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 18. april 2006 #13 Del Skrevet 18. april 2006 Gule, brune og røde? Hm. Hvilke sorter er under de ulike? Kirsebær er åpnebart rød, likeså gammel furu(?) mens ny furu og bjørk er gul? Brune sorter, er det eik og ? ← Furu ,Ask Lønn osv. = Gul tresort Kirsebær, Marabau osv. =Rød Eik, Valnøtt osv. =Brun Jeg er enig med andre her om at det er mange forskjellige overflate behandlinger å få. Det er vel bare en pekepinn på ubehandlete tresorter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirito Skrevet 21. april 2006 #14 Del Skrevet 21. april 2006 Kalket eik er fortsatt brun, og passer ikke sammen med lønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 21. april 2006 Forfatter #15 Del Skrevet 21. april 2006 (endret) Jeg har løst det og slipper å blande altfor mye. Endret 21. april 2006 av Arwen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå