Gå til innhold

Vin

Gjest gjest1

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

10 flasker Asti holder til 50 gjester, utvilsomt!

Vi satt igjen med enorme mengder alkohol, synd du ikke bor i nærheten så kunne du kjøpt til en billig penge..... :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke ok å gå tom for alkohol, men ei flaske rødvin pr pers til maten er vel litt vilt + velkomstdrink - folk blir jo mer enn vindskeive før maten er fortært. :ler:

Gjest gjest1
Skrevet
Utifra vår erfaring, så syns jeg at 30 flasker holder veslo. Som du selv sier, så er det jo en del som ikke drikker, og det er en del som faktisk ikke drikker vin.

Og dersom dere skulle gå tomme (noe jeg tviler på),hva så, dere kommer jo til å ha å mye annet å drikke at jeg tror faktisk ikke at folk kommer til å bry seg om at det ble tomt for akkurat vin.

Takk for godt svar! Eg er i grunnen einig med deg! Trur ikkje folk kjem til å bøtte nedpå under middagen eigentleg... Så får vi heller berre satse på at det blir litt til overs til utpå kvelden!

10 flasker Asti holder til 50 gjester, utvilsomt!

Godt å høre!!

Det er ikke ok å gå tom for alkohol, men ei flaske rødvin pr pers til maten er vel litt vilt + velkomstdrink - folk blir jo mer enn vindskeive før maten er fortært. :ler:

:ler:

Du har rett!! Eg blir iallefall ganske susen av ei heil flaske vin! Hehe..

Skrevet

Vi har ca 65 gjester, har kjøpt 10 flasker hvitvin til forrett, 20 rødvin til hovedrett og 10 champagne til dessert. :smile:

Skrevet

Nå kommer det il å høres ut så vi er stor drikkere.... av 60 pers var det ca 45 som drakk.... det gikk nesten 50 flaskevin.... + 10 liter utover kveldenfra dunk!!!

Og det var utenom velkomstdrikk... der vi hadde med og uten alkohol ca 12 flaske med alkohol og 3 uten....

VI gjorde det billigast mullig... ved å bestille vin sett av rød og kvit vin... vi har prøvd før og synest er god....

og det blei i alt ca 60 flasker... vi laget egen etikett.. me monogram på ... så hjelperene våre fik et eksemplar av og vi har en av hver selv...

+++ gubben laget et sett med fersken og han da.... for han liker den så godt... vi var mange unge og dei er ikke så gla i rød og hvit hær på bygda.... så det gikk 10 liter av den....

tror og det gikk 5 kasser øl.... og tror nok noen hadde en skarp en på innerlomma...... uten om den likøren og konjakken vi serverte til kaffen......

vi sto ikke mye i rest på alkohol..... tror festen hadde sluttet før 04,30 viss vi gikk tom....

Skrevet

Hvor muye penger regner dere med å bruke på alkohol til bryllupet? Vi skal ha 80 gjester til middag, og ca 10 til på festen etterpå... Jeg har ikke peiling på hva det kommer til å koste i det hele tatt..

Forresten er jo min familie stort sett avholdsfolk.. så vi sparer jo litt der da :ler:

Skrevet

Vi har kjøpt 20 flasker hvit og 25 flasker rød til 55 gjester. I tillegg skal vi ha 10 flasker musserende...

Mulig vi har altfor mye, men mannen min er livredd for at vi skal gå tom. Vi har også kjøpt 10 pappviner, 5 hvite og 5 røde.. Vi skal også ha øl.

Gjest gjest1
Skrevet
Til 50 voksne gjester ville jeg ha beregnet 1 flaske på 3 personer mht. velkomstdrink. Dvs. ca. 17 flasker musserende til velkomsten  :)

Man får vel gjerne bare ett glass til velkomst? og det går seks glass på flaska sånn rundt regnet, og hvis noen drikker alkoholfritt så burde egentlig ti flasker holde...

men selvfølgelig, det er alltid bedre å ende opp med noen flasker til overs, enn å gå tomt

Gjest gjest1
Skrevet

Hvis man blir sittende ved bordet en stund kan det lett bli lite med bare et par glass per person, det er viktig at man hele tiden har noe i glasset å skåle med.

Når du Veslo sier at dere har ca tretti flasker vin til ca 40 vindrikkende gjester så bør det jo holde.... men det finnes ikke noe verre enn å gå helt tom.

jeg serverer ofte i store selskaper og har opplevd at vertskapet har kjøpt inn for lite drikke til maten, og det er ikke hyggelig.

men pass på at du serverer farris/vann ved siden av hele tiden, så de ikke tørstedrikker på vinen, det kan drøye vinen en smule.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...