Gjest gjest1 Skrevet 16. april 2006 #1 Skrevet 16. april 2006 Polet anbefaler ei halv flaske vin per person, kva reknar de? Til de som skal ha musserande vin til velkomsten; kor mykje reknar de per person? Er ti flasker lite til 50 vaksne gjester (det er nok ein del som ikkje vil ha alkohol av desse..)?
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2006 #2 Skrevet 16. april 2006 Til 50 voksne gjester ville jeg ha beregnet 1 flaske på 3 personer mht. velkomstdrink. Dvs. ca. 17 flasker musserende til velkomsten
Gjest gjest1 Skrevet 16. april 2006 #3 Skrevet 16. april 2006 Til 50 voksne gjester ville jeg ha beregnet 1 flaske på 3 personer mht. velkomstdrink. Dvs. ca. 17 flasker musserende til velkomsten ← Såpass ja.. Hmm.. Kor mange glass er det på ei flaske? Og kor mange glass er det vanleg at folk får/vil ha?
Nordlandspia Skrevet 16. april 2006 #4 Skrevet 16. april 2006 (endret) ... Endret 21. november 2009 av Nordlandspia
Gjest gjest1 Skrevet 16. april 2006 #5 Skrevet 16. april 2006 Takk skal du ha Nordlandspia! *gruble* Trur i grunnen det skal halde med 10 flasker Asti då.. Reknar med at vi har rikeleg med vin om vi kjøper inn 30 flasker.. Skal servere øl også.
Laini Skrevet 16. april 2006 #6 Skrevet 16. april 2006 Takk skal du ha Nordlandspia! *gruble* Trur i grunnen det skal halde med 10 flasker Asti då.. Reknar med at vi har rikeleg med vin om vi kjøper inn 30 flasker.. Skal servere øl også. ← Høres ut som du har nok ja, som du sier så er det jo ikke alle som drikker heller. Og noen foretrekker jo øl. Uansett bedre med litt for mye enn for lite, du kan returnere uåpnede flaser med vin til polet.
Søta Skrevet 17. april 2006 #7 Skrevet 17. april 2006 Vi regnet 1 flaske vin pr pers, inkl velkomst.. Vi hadde kun hvitvin, og da er det litt lettere å beregne - dersom du skal ha to forskjellige er d vanskelig å vite hvor mye av hver... Men iallefall, tror vi hadde 50 flasker vin, var 45 pers hvorav 4 som ikke drakk, serverte også øl til maten. Gjestene fikk vin mens vi var hos fotograf. tror vi hadde 15 flasker igjen...
Gjest gjesta Skrevet 17. april 2006 #8 Skrevet 17. april 2006 Veslo; vet du at polet har ordninger om at man kan levere tilbake uåpna flasker?
Gjest gjest1 Skrevet 17. april 2006 #9 Skrevet 17. april 2006 Vi regnet 1 flaske vin pr pers, inkl velkomst.. Vi hadde kun hvitvin, og da er det litt lettere å beregne - dersom du skal ha to forskjellige er d vanskelig å vite hvor mye av hver... Men iallefall, tror vi hadde 50 flasker vin, var 45 pers hvorav 4 som ikke drakk, serverte også øl til maten. Gjestene fikk vin mens vi var hos fotograf. tror vi hadde 15 flasker igjen... ← I forhold til dykk trur eg vi har berekna ganske bra... Vi har tenkt å kjøpe inn 30 flasker vin og 10 flasker musserande, og har vel rundt 30-40 alkohol-drikkande gjester trur eg... Det er fleire av gjestene som ikkje likar vin også.. Veslo; vet du at polet har ordninger om at man kan levere tilbake uåpna flasker? ← Jada, vi veit det! Men det skal jo betalast på førehand, så vi kan ikkje akkurat kjøpe inn ein heil haug. Fint å prøve å berekne noenlunde kor mykje vi treng..
Gjest gjesta Skrevet 17. april 2006 #10 Skrevet 17. april 2006 Jada, vi veit det! Men det skal jo betalast på førehand, så vi kan ikkje akkurat kjøpe inn ein heil haug. Fint å prøve å berekne noenlunde kor mykje vi treng.. ← Men på en sånn dag må det vel være bedre å ha handla inn litt for mye, enn å gå tom? ( (Pengene får du jo tilbake når flaskene returneres. )
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #11 Skrevet 17. april 2006 Men på en sånn dag må det vel være bedre å ha handla inn litt for mye, enn å gå tom? ( (Pengene får du jo tilbake når flaskene returneres. ) ← Jøssenammen da, dersom man ikke har masse penger, så er det vel ikke så lett å kjøpe inn ekstra bare forde man kan levere tilbake. Og dessuten, hva om de drikker opp alt da, hva gjør man da med de pengene men egentlig ikke har å bruke på dette? Synes Veselo er veldig fornuftig jeg som forsøker å regne litt over hva ting vil koste, og dersom det blir tomt, så har nå alle fått et glass, og da kan de da drikke noe annet om de er så xxx tørste. Hm... mente ikke å høres så sur ut, det er bare det at jeg blir så oppgitt over at mange ikke forstår at budgett er budgett!
Gjest gjest1 Skrevet 17. april 2006 #12 Skrevet 17. april 2006 Men på en sånn dag må det vel være bedre å ha handla inn litt for mye, enn å gå tom? ( (Pengene får du jo tilbake når flaskene returneres. ) ← Joda, det er klart, men eg trur faktisk 30 flasker skal vere meir enn nok, når eg har sett kva fleire andre her inne har rekna med!
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #13 Skrevet 17. april 2006 Jeg synes et høres litt lite ut, hva med 40 flasker?
Gjest gjest1 Skrevet 17. april 2006 #14 Skrevet 17. april 2006 Jeg synes et høres litt lite ut, hva med 40 flasker? ← Kvifor? Det er mellom 30 og 40 alkohol-drikkande gjester, og vi skal ha mykje øl i tillegg. Og polet anbefaler jo ei halv flaske per person, har dei ikkje peiling?
Gjest gjesta Skrevet 17. april 2006 #15 Skrevet 17. april 2006 Da søsteren min (som skal gifte seg i sommer) rådførte seg, så fikk hun anbefalninger om en flaske per person. De hadde også i utgangspunktet tenkt en halv flaske, men kjøper nå inn en flaske per person for ikke å gå tom. Om du vet at mange av deres gjester heller drikker øl (samt at endel ikke drikker), så går det vel sikkert bra.
Gjest gjest1 Skrevet 17. april 2006 #16 Skrevet 17. april 2006 Da søsteren min (som skal gifte seg i sommer) rådførte seg, så fikk hun anbefalninger om en flaske per person. De hadde også i utgangspunktet tenkt en halv flaske, men kjøper nå inn en flaske per person for ikke å gå tom. Om du vet at mange av deres gjester heller drikker øl (samt at endel ikke drikker), så går det vel sikkert bra. ← Uff, blir litt i tvil eg... Trur eg skal finrekne på gjestelista vår litt til, og ta ein prat med pappaen min..
Netten Skrevet 17. april 2006 #17 Skrevet 17. april 2006 Det er nok lurt å beregne en flaske rødvin per person som drikker rødvin. Så spørs det jo da, om du vet hvem som drikker vin og hvem som ikke drikker det... Jeg tenker da på dem som ikke bare drikker rødvin til maten, men også etterpå.
Amadea Skrevet 17. april 2006 #18 Skrevet 17. april 2006 Jeg synes anslaget ditt höres bra ut, jeg. Det er vel meningen at folk skal drikke vin til maten og ikke etter maten? (Saerlig med tanke paa den imponerende drink-lista du hadde liggende ute her!) 10 flasker musserende höres ogsaa greit ut. Det er jo til velkomstdrink og da er 1 - 2 glass vanlig aa faa servert - ihvertfall har det vaert det i de fleste selskaper jeg har vaert i (bortsett fra et bryllup jeg serverte i der det "flöt" litt mer alkohol, men da var alle gjestene og brudeparet drita för middagen og det er kanskje ikke like hyggelig, eller? hihi..)
Gjest gjest1 Skrevet 17. april 2006 #19 Skrevet 17. april 2006 Jeg synes anslaget ditt höres bra ut, jeg. Det er vel meningen at folk skal drikke vin til maten og ikke etter maten? (Saerlig med tanke paa den imponerende drink-lista du hadde liggende ute her!) 10 flasker musserende höres ogsaa greit ut. Det er jo til velkomstdrink og da er 1 - 2 glass vanlig aa faa servert - ihvertfall har det vaert det i de fleste selskaper jeg har vaert i (bortsett fra et bryllup jeg serverte i der det "flöt" litt mer alkohol, men da var alle gjestene og brudeparet drita för middagen og det er kanskje ikke like hyggelig, eller? hihi..) ← Takk for svar! Det er fortrinnsvis vin til maten vi tenker på ja, sjølv om det kan vere hyggeleg å ha noko til overs så gamle tanter får kose seg litt.. Men vi skal ga drinkar og ymse også.. Men får ta den praten med papsen snart, og sjå kva han syns..
IdaC Skrevet 18. april 2006 #20 Skrevet 18. april 2006 Vi hadde 30 flasker, 15 av hver, musserende kom i tillegg til disse. Vi hadde 65 gjester til middag, og 30 til på kvelden. Vinen ble servert hele tiden, det vi si, de som hadde lyst på den etter middag kunne drikke det. Alle gjestene hos oss var voksne, men det var en god del som ikke drakk, pga de var ammende, kjørte, drakk ikke. Vi hadde 8 uåpnet vinflasker igjen og 6 åpne da kvelden var omme, og vi holdt på til 5.30!!! Det var nok fordi en del drakk øl, og de fleste mannfolk (mannen min og kompisene kans) drakk sterkere saker. Utifra vår erfaring, så syns jeg at 30 flasker holder veslo. Som du selv sier, så er det jo en del som ikke drikker, og det er en del som faktisk ikke drikker vin. Og dersom dere skulle gå tomme (noe jeg tviler på),hva så, dere kommer jo til å ha å mye annet å drikke at jeg tror faktisk ikke at folk kommer til å bry seg om at det ble tomt for akkurat vin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå