Gjest Gjest Skrevet 16. april 2006 #1 Skrevet 16. april 2006 Jeg har skrevet en jobbsøknad i StarOffice og den skal sendes med e-post. Går dette greit eller må en jobbsøknad skrives i Word? Jeg har ikke dette programmet på min maskin og håper derfor at det går greit med StarOffice. Grunnen til at jeg spør er at jeg har sendt dokumenter som jeg har skrevet i Microsoft works og de har ikke mottageren fått åpnet. Nå gjelder det en jobbsøknad og da er det viktig at mottakeren klarer og lese den .
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2006 #2 Skrevet 16. april 2006 Fil - lagre som - word 97/2000/XP - altså i .doc-format. Ellers kan du sikkert eksportere til pdf, som du gjør ved å trykke på knappen oppe.
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2006 #3 Skrevet 16. april 2006 Fil - lagre som - word 97/2000/XP - altså i .doc-format. ← Det var så enkelt. Tusen takk for hjelpen.
apple Skrevet 16. april 2006 #4 Skrevet 16. april 2006 Når du skal senda dokument som mottakaren ikkje skal endra på så er det alltid best å senda det i eit format som gjer at mottakaren ikkje kan endra på det heller. Det synest i alle fall eg. Så dersom det er mogleg så ville eg ha eksportert til pdf. Då kan du dessutan vera nesten 100% sikker på at mottakaren kan lesa dokumentet ditt. Det er alltid litt usikkert om Word-/StarOffice-/OpenOffice-dokumentet ditt blir vist rektig i mottakaren sitt program, for du kan ikkje vera sikker på at mottakaren har akkurat same versjon som deg.
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2006 #5 Skrevet 16. april 2006 Hvordan eksporterer man til pdf da? Harr hatt bruk for det, men aldri funnet ut hvordan man gjør det?
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2006 #6 Skrevet 16. april 2006 I openoffce har man en knapp for det, eventuelt file - export as pdf. StarOffice bygger på OpenOffice, så det er vel ikke så veldig forskjellig, vil jeg tro.
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2006 #7 Skrevet 16. april 2006 Sender alltid jobbsøknader som pdf. Hvis du sitter på en mac, trykker du print knappen, og da velger du "lagre som pdf" i stedet for å velge skriver. Acrobat reader er et gratis program, så alle skal kunne lese pdf-filer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå