Gjest Ole Skrevet 16. april 2006 #2 Skrevet 16. april 2006 Det kommer veldig an på....er det et kortvarig forhold er det bare bra, da trenger man ikke prevensjon. Er det derimot seriøst, man er virkelig forelsket og forlovet osv. er det greit dersom man virkelig elsker dama. Da kan en alltids adoptere et par barn! Er det ei dame man elsker "sånn passe" og man har veldig lyst på barn som er av egne gener blir det verre..
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2006 #3 Skrevet 16. april 2006 Ja hvorfor skulle jeg ikke det..Bare en fordel det i min verden
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2006 #4 Skrevet 16. april 2006 Ja hvorfor skulle jeg ikke det..Bare en fordel det i min verden ← Så i din verden ønsker man ikke barn? Det var du svært
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2006 #5 Skrevet 16. april 2006 jeg ønsker ikke barn...Så derfor er det en fordel for meg. hva andre ønsker er noe aent..Jeg svarte bare for meg selv
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2006 #6 Skrevet 16. april 2006 Hvis hun ikke øsnker barn i tillegg er hun helt perfekt:-)
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #7 Skrevet 17. april 2006 det å få barn er jo bare egoistisk...barna ligg jo ikke oppi skyene å venter på å komme ned. Synes ikke vi har noen grunn til å kritisere folk som har bestemt seg til å ikke få barn. Vis ikke, må jeg få høre DIN grunn til å få barn..
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #8 Skrevet 17. april 2006 det å få barn er jo bare egoistisk...barna ligg jo ikke oppi skyene å venter på å komme ned. Synes ikke vi har noen grunn til å kritisere folk som har bestemt seg til å ikke få barn. Vis ikke, må jeg få høre DIN grunn til å få barn.. ← Grunn til å få barn er åpenbare. Trenger ikke liste opp grunnene engang... Jeg synes folk som ikke vil ha barn er rare..og egoistiske.
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #10 Skrevet 17. april 2006 Hvorfor er det egoistisk å ikke ville ha barn? Det er definitivt egoistisk å nekte noen andre å få barn, men å ikke ville ha barn selv er ikke egoistisk. Det er jo ikke akkurat slemt mot de barna som ikke blir født, de vet det jo ikke... Noen har kanskje en "egoistisk" og selvsentrert livsførsel, der man er mest opptatt av hva som gagner seg selv, hva som er bra for seg selv, og sin egen livskvalitet og nytelse. Men da mener jeg det står respekt av å innse at man er slik, og velge bort barn som ville ha lidd hvis man skulle fortsette den samme livsførselen. Jeg vil ikke ha hund, heller. Jeg er veldig glad i hunder, men i min livssituasjon passer det ikke å ha hund. Jeg vil ikke være i stand til å ta vare på hunden slik som jeg mener at hunder bør tas vare på. Skal man først ha hund, skal man gjøre det skikkelig.
Gjest Embla s Skrevet 17. april 2006 #11 Skrevet 17. april 2006 Litt merkelig å sammenligne det å ikke ha hund med det å ikke ha barn, men :klø: Tror det er vanskelig for foreldre å skjønne de som ikke ønsker barn, og vanskelig for barnløse å skjønne hvordan det er å ha barn.
Gjest Shadowlyn Skrevet 17. april 2006 #12 Skrevet 17. april 2006 Jeg synes folk som ikke vil ha barn er rare..og egoistiske. ← Hvordan er folk som ikke vil ha barn rare og egoitiske?
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #13 Skrevet 17. april 2006 Dette er jo helt mongo. Ser at noen av damene her tar på seg oppgaven som samfunnsvoktere ut ifra tanken om at en har plikt til å levere varer til barnefabrikken. Om en ikke støtter den demografiske utviklingen er en ego. Må en ha 2 barn for ikke å være ego, eller bør det være 3?
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #14 Skrevet 17. april 2006 Hehe, litt rart å sammenligne hund og barn, ja. Poenget var at det mest egoistiske man kan gjøre, er å få barn som man ikke kan ta vare på, eller å ikke være villig til å endre sin livsførsel for barnets skyld. Det står respekt av de som innser at for dem betyr friheten så mye at de ikke er villige til å gi slipp på den til fordel for et barn, at de velger å ikke få et barn som ville ha kommet til å være 2. prioritet hele oppveksten.
Gjest Varg-Menja Skrevet 17. april 2006 #15 Skrevet 17. april 2006 Jeg synes folk som ikke vil ha barn er rare..og egoistiske. ← Men iallverden, denne tråden handler om kvinner som ikke kan få barn. Er det ikke fint at det finnes menn som ser på dette som ett pluss da? Eller mener dere at de burde straffes for sin barnløshet ved å gå ensomme gjennom livet?
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #16 Skrevet 17. april 2006 Ja, vi som ikke vil ha barn er egoistiske og onde! Skulle bare ønske at noen av de som forgriper seg på sine egne barn, slår dem eller generelt ikke tar seg ordentlig av dem kunne vært like "egoistiske". Ikke alle burde fått barn. Jeg synes det er mye mer egoistisk å sette barn til verden som man ikke kan ta seg ordentlig av. Vi barnløse plager jo iallefall ingen med vårt valg. Eneste er at fødselstallene ikke er like høye, men så ligger da også skandinaviske kvinner på topp av fødselsstatistikken. og det er tross alt 6,5 mrd mennesker i denne verden, så jeg er ikke så bekymret for at menneskeheten skal dø ut pga mitt valg (men jeg bidrar ikke til å øke den etnisk norske befolkningen, men er det virkelig så viktig?)
Gjest Gjest_solskinn_* Skrevet 17. april 2006 #17 Skrevet 17. april 2006 hmm. hehe. ser linken med diskusjonen om fordommer mot kvinner som ser ned paa kvinner som ikke vil ha barn. hvorfor hakke ned paa mennog kvinner som synes et liv uten barn er ok? hvilken skade for samfunnet er de?? ingen som jeg kan se.. Er det ikke bare glimrende om to personer har like maal med livet?
Elle Melle Skrevet 17. april 2006 #18 Skrevet 17. april 2006 Jeg kan ikke begripe hva som skulle være galt med å ikke ville ha barn? Jeg vil ha barn og mener livet mitt ikke ville blitt slik som jeg ønsker uten, men det er da gudbedre den enkeltes valg? Det er slitsomt og tidkrevende med barn, og det er rett og slett ingen god ide å skaffe seg et hvis man ikke virkelig vil det og er forberedt på å stille seg selv i andre rekke for en stund. Det er bra at folk tar ansvar og ikke skaffer seg barn hvis de ikke vil ha noen!
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #19 Skrevet 17. april 2006 Om jeg tenker subjektivt og at det er ei jente jeg virkelig elsker høyt og passer meg perfekt (i hvertfall så langt det går), så hadde jeg ikke det at hun hadde vært steril stoppet meg fra å satse alt på henne. Rent objektivt, så blir det noe helt annet. Da kunne jeg aldri tenkt meg ei dame som ikke kan få barn, rett og slett fordi jeg ønsker å kunne få noen barn som jeg "vet" at jeg er biologisk far til. I hverdagslivet, så er det som regel den subjektive delen som virker sterkest. Heldig i denne problemstillingen, men mindre heldig i andre situasjoner.
Gjest gjest1 Skrevet 17. april 2006 #20 Skrevet 17. april 2006 Er jo ikke alle som kan adoptere da... Ikke sikkert jeg kan faa barn, og jeg vil nok heller ikke faa adoptere pga helsemessige aarsaker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå