Gjest gjest1 Skrevet 16. april 2006 #1 Skrevet 16. april 2006 Er det nokon som har erfaringar med å bestille vin på vinmonopolet sine nettsider? Korleis fungerer dette? Er det lang leveringstid? Lurer litt på å bestille bryllupsvinen år på nettsida, og hente den i vår lokale butikk.. Kor lenge før bryllupet bør og kan vi bestille?
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2006 #2 Skrevet 16. april 2006 Du vil nok finne nødvendig informasjon her. Vil du forresten ha en innføring i søking på nettet?
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2006 #3 Skrevet 16. april 2006 Er visst noe problem med linken, men søk på www.vinmonopolet.no så finner du nok utav det.
Gjest gjest1 Skrevet 16. april 2006 #4 Skrevet 16. april 2006 Du vil nok finne nødvendig informasjon her. Vil du forresten ha en innføring i søking på nettet? ← Eg har kikka på vinmonopolet sine sider, men eg spurte om nokon hadde erfaring med nett-bestilling...
Gjest gjesta Skrevet 16. april 2006 #5 Skrevet 16. april 2006 Jeg har bestilt vin fra Vinmonopolets sine hjemmesider. Ikke noe problem. Men hvor lang leveringstid det er på de ulike vinene, ja det mener jeg står ved siden av de aktuelle vinene. Det står også hvor mange de har på lager.
Gjest gjest1 Skrevet 16. april 2006 #6 Skrevet 16. april 2006 Jeg har bestilt vin fra Vinmonopolets sine hjemmesider. Ikke noe problem. Men hvor lang leveringstid det er på de ulike vinene, ja det mener jeg står ved siden av de aktuelle vinene. Det står også hvor mange de har på lager. ← Supert!!! Kor lenge kan vi vente med å bestille då, trur de? Er jo kjedelig om vinane vi skal ha blir utsolgt til bryllupet... Men er vel også dumt å bestille for tidleg, med tanke på lagring og slikt... Kor lenge toler vinen å lagrast ståande i ein mørk kjellar?
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2006 #7 Skrevet 16. april 2006 Kor lenge kan vi vente med å bestille då, trur de? Er jo kjedelig om vinane vi skal ha blir utsolgt til bryllupet... Men er vel også dumt å bestille for tidleg, med tanke på lagring og slikt... Kor lenge toler vinen å lagrast ståande i ein mørk kjellar? ← For det første så skal ikke vin lagres stående, og for det andre er det ikke snakk om lagring når det kun er snakk om noen måneder og billige viner. Vinene dere kommer til å servere i bryllupet deres er nok allerede i Norge, så hvor de står mørkt er uten betydning - kan forresten også stå lyst i så kort tid og med en sånn type vin.
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2006 #8 Skrevet 16. april 2006 Har svært gode erfaringer fra nettbestilling fra Monopolet ja...min erfaring er at det tar ca. 4-5 virkedager også får man en hentelapp i postkassen. Porto er vel på kr. 40-50,- uansett hvor mange flasker du bestiller. De kommer i ekser godt beskyttet i egne "holdere". På nettsidene sine har de jo vinlister så det er bare å legge i handlekurven!
Gjest gjesta Skrevet 16. april 2006 #10 Skrevet 16. april 2006 Det er jo ikke så lenge til du skal gifte deg Veslo, så jeg tror absolutt ikke du skal tenke på det med lagringen. Jeg ville bare ha bestilt jeg. Det er jo greit med alt som er gjort. Lykke til med bestilling og bryllup!
Gjest gjest1 Skrevet 16. april 2006 #11 Skrevet 16. april 2006 Har svært gode erfaringer fra nettbestilling fra Monopolet ja...min erfaring er at det tar ca. 4-5 virkedager også får man en hentelapp i postkassen. Porto er vel på kr. 40-50,- uansett hvor mange flasker du bestiller. De kommer i ekser godt beskyttet i egne "holdere". På nettsidene sine har de jo vinlister så det er bare å legge i handlekurven! ← Takk for svar! Trur vi skal hente i butikk, er det lettaste for oss det. Blir vinen pakka godt inn då også? Lykke til med bryllupet! ← Takk takk!! Det er jo ikke så lenge til du skal gifte deg Veslo, så jeg tror absolutt ikke du skal tenke på det med lagringen. Jeg ville bare ha bestilt jeg. Det er jo greit med alt som er gjort. Lykke til med bestilling og bryllup! ← Ja, er veldig greit med det som er unnagjort.. Hehe.. Kor stor plass tar 30 flasker vin, mon tro...? *tenke etter om vi har plass* Det enklaste hadde vore å fått bestilt varene ei stund på forhånd, men hatt mulighet til å henta i veka før bryllupet eller noko.. Trur eg skal sende ein mail til vinmonopolet og spørre eg! Takk for hjelpa!
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2006 #12 Skrevet 16. april 2006 Trur vi skal hente i butikk, er det lettaste for oss det. Blir vinen pakka godt inn då også?← Ja, det blir pakket godt inn selv om dere skal hente vinen selv i butikk. Men jeg tror at det gjelder her som på alle andre steder: det må sies klart i fra og spesifiseres i den muntlige eller skriftlige avtalen man lager med firmaet (Vinmonopolet). Men det finner du sikkert ut av når du kontakter dem pr. epost eller telefon!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå