Gjest Gjesta Skrevet 16. april 2006 #1 Skrevet 16. april 2006 Jeg har tørr hud, litt tørrere om vinteren enn ellers. Jeg vingler mellom Skin Smoothing Cream (SSC) og Intensive Moisture Balance (IMB), og klarer ikke bestemme meg for hvilken som funker best for meg. IMB har litt lettere konsistens, SSC er mer fast i konsistensen. Utover det vet jeg sannelig ikke hvilken jeg liker best. I vinter har jeg brukt en krem fra Shiseido, men den er for rik nå som det blir varmere i været, og derfor vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg har en nesten full tube IMB stående fra i høst, men også en liten rest SSC. Er det flere som har erfaring med disse to kremene, og som har tørr, sensitiv hud? Jeg skjønner ikke inn-ut snart.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 17. april 2006 #2 Skrevet 17. april 2006 Du blir neppe særlig klokere av svaret mitt, men jeg har i alle fall sensitiv hud og bruker SSC hele året. Om vinteren i kombinasjon med hydrating booster dersom jeg er tørr. IMB har jeg ingen erfaring med siden jeg er så fornøyd med SSC.
Gjest Gjesta Skrevet 17. april 2006 #3 Skrevet 17. april 2006 Jeg bestemte meg for å bruke litt av begge siden jeg allerede har dem stående, og bestilte jeg i tillegg Skin Hydrating Booster. IMB roer huden når den er irritert, men jeg får se hvordan den oppfører seg under sminke, om jeg blir blank i pannen eller noe. SSC lukter mye bedre, er litt tykkere i konsistensen, og gir et mattere resultat.
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #4 Skrevet 17. april 2006 Intensive moisture balance er for en veldig tørr hud. Den ville jeg da anbefalt på vinteren siden det er da du er tørrest.. Skin smoothing cream er for en normal til tørr hud, dvs at den ikke gir like mye. Den vil jeg da anbefale deg på sommeren.. Konsistensene er litt omvendte, og dette er fordi at i imb er det mere fett siden huden er veldig tørr... Mens i ssc er det mere vann i forhold til fett fordi en normal til tørr hud ikke treger like mye fett som en veldig tørr hud...
Gjest Gjesta Skrevet 17. april 2006 #5 Skrevet 17. april 2006 Takk til siste gjest Jeg har brukt begge disse kremene i avveksling i flere år, men som oftest Intensive Moisture Balance, siden huden min stort sett skriker etter fett. Jeg har nå bestilt Skin Hydrating Booster, så får jeg teste den sammen med Skin Smoothing Cream. Hvis det blir for lite fett, kan jeg alltids bruke Intensive-kremen i stedet.
Gjest gjest1 Skrevet 17. april 2006 #6 Skrevet 17. april 2006 Jeg har også tørr og til tider irritert hud. Kjøpte en tube IMB i vinter for å prøve om den funket bedre enn SSC, men jeg ble ikke fornøyd med IMB. Synes faktisk SSC fukter og balanserer huden bedre. IMB ble liggende i et lag utenpå huden + at den ga en blank og klissete hud. Fant ut at SSC kombinert med Skin Hydrating Booster er det optimale for min vinterhud.
Gjest Gjesta Skrevet 17. april 2006 #7 Skrevet 17. april 2006 Hos meg trekker IMB raskt inn og ser ut til å roe ned huden, og egentlig har jeg aldri hatt blank hud, men det er under ett år siden jeg sluttet med pudder, så det blir interessant å se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå