Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 16. april 2006 #1 Skrevet 16. april 2006 Jeg lurer på hvor langt fra veggene røykvarslere skal plasseres i følge brannforskrifter. Og gjelder målene fra alle sider?
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2006 #2 Skrevet 16. april 2006 Jeg lurer på hvor langt fra veggene røykvarslere skal plasseres i følge brannforskrifter. Og gjelder målene fra alle sider? ← fra vegg? Er vel ikke noe forskrifter for det, men de skal plasseres i tak.
Gjest gjest1 Skrevet 16. april 2006 #3 Skrevet 16. april 2006 Røykvarslere skal plasseres min. 50 cm fra veggen
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2006 #4 Skrevet 16. april 2006 Det er klart de skal plasseres i taket, men de kan ikke stå helt klin oppi veggen! Tittan: 50 cm altså (synes å huske det var noe i den dur). Det gjelder fra alle sider da?
Gjest gjest1 Skrevet 16. april 2006 #5 Skrevet 16. april 2006 Tittan: 50 cm altså (synes å huske det var noe i den dur). Det gjelder fra alle sider da? ← Jepp.
Mrs. K Skrevet 16. april 2006 #6 Skrevet 16. april 2006 Plassering av røykvarslere er svært viktig for hvor raskt de reagerer på røyk. De skal monteres på høyeste punkt i taket og minimum 50 cm fra vegg. I hus med flere etasjer bør varslerne monteres i nærheten av trappene. Varslerne bør monteres i rømningsveiene, for eksempel i gangen, og de skal kunne høres fra alle soverom med dørene lukket. Sakset fra Trygg & Sikker
Cupcake Skrevet 17. april 2006 #7 Skrevet 17. april 2006 Jeg har hørt at den skal sitte 50 cm fra veggen. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå