Kvist Skrevet 16. april 2006 #1 Skrevet 16. april 2006 Skal bake en kake og i oppskriften står det at den skal stekes i liten langpanne. Finnes det en standard liten langpanne? Tror jeg har sånne i sikkert seks-sju forskjellige størrelser jeg. Oppskriften sier at den ferdig stekte kaka skal deles i to og så skal hver av de to bitene deles i to horisontalt og alt stables oppå hverandre med krem. Liker best utseendet på runde kaker jeg så tenker kanskje på å lage to runde kaker istedetfor. Og hvor stor rund form bør jeg bruke da?
Arkana Skrevet 16. april 2006 #2 Skrevet 16. april 2006 25x35 cm er vel den vanligste størrelsen på en liten langpanne. En 26-28 cm springform (avhengig av hvor stor røren er) kan brukes istedet for. Hvis du skal lage to små kaker istedet ville jeg nok ikke brukt noe større enn 20 cm i allefall.
Kvist Skrevet 16. april 2006 Forfatter #3 Skrevet 16. april 2006 Tusen takk! Da blir det nok til at jeg justerer mengden røre litt opp, så passer den sikkert til de runde formene jeg har. Da blir det kakebaking her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå