India Skrevet 16. april 2006 #1 Skrevet 16. april 2006 jeg har begynt å trene for å gå ned i vekt. men er litt usikker med dette med måltider før og etter trening. Har lest at man helst skal spise litt en stund før man trener og at man skal spise et måltid så fort som mulig etter trening. Det er sånn jeg gjør det nå. Jeg trener om morgenen og da spiser jeg litt frukt før jeg trener og spiser frokost når jeg er ferdig. Men har lest et sted nå at hvis man trener for å gå ned i vekt skal man ikke spise tre timer før trening og tre timer etter trening. bare man drakk mye gjorde det ikke noe å ikke spise. Så nå lurer jeg på hva som er best??
Gjest King James II Skrevet 16. april 2006 #2 Skrevet 16. april 2006 Du skal helst spise ganske mye etter trening og før trening karboydrater og proteiner er det beste. og spise. det er ihvertfall det jeg har hørt fra en jeg kjenner som har trent i 12-13 år. Så jeg antar at han vet hva han snakker om.
Gjest camillo Skrevet 16. april 2006 #3 Skrevet 16. april 2006 Jeg er langt ifra noen ekspert på dette her, men det avgjørende er vel om du er opptatt av å holde på musklene dine, eller om du bare vil bli tynnest mulig. Hvis du ikke synes det er så farlig at du brenner av deg muskler, så bør du ikke spise så mye før/etter trening. Hvis du vil beholde muskelmassen, bør du spise mye generelt sett, og særlig før og etter trening.
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2006 #4 Skrevet 16. april 2006 camillo har rett i det hun skriver her. Dersom du skal trene kondisjon, og vil bli slank(ere), må du spise et måltid bestående av trege karbohydrater og proiteiner ca. 2 timer før trening. Da får kroppen tid til å fordøye måltidet. Når det gjelder styrke, bør du spise 1 time før trening. Dessuten må du få i deg raske karbohydrater rett etter økten, samt et måltid med en del proteiner og treige karbs en stund etter det igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå