Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest camillo
Skrevet

Permanent, faktisk! :ler: (Får fæle assosiasjoner til 80-tallet)

Vel, det er IKKE slik jeg mener, men en mellomting mellom korketrekkere og bølgete hår. Med mest helling mot bølgete.

Er dette mulig å få ordnet hos frisør?

Jeg har veldig fint hår (tynne hårstrå), og det er normalt helt umulig å få noe som helst som ligner fall. Vil dette holde uansett, eller er det bare å gi opp?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Et så langt hår som ditt er uansett tungt (jeg har samme type hår selv, men ikke langt), og en eventuell permanent vil strekkes ut relativt raskt, rett og slett pga gravitasjonen.

Gjest camillo
Skrevet
Et så langt hår som ditt er uansett tungt (jeg har samme type hår selv, men ikke langt), og en eventuell permanent vil strekkes ut relativt raskt, rett og slett pga gravitasjonen.

Kjipt.

Takk for svar! :)

Gjest Gjesta
Skrevet
Kjipt.

Takk for svar! :)

For endel år tilbake trodde jeg nemlig det gikk an å få den typen bølger/krøller i håret mitt, som da var kanskje til BH-stroppen i lengde. Men det skled rett ut, og håret hadde lettere for å splittes etterpå.

Har du prøvd krølltang og varmeprodukter som er beregnet for å skape krøll? De gjør vel håret litt seigt slik at krøllen holder bedre.

Men nå babler jeg vel, for jeg vet ikke 100%.

Gjest camillo
Skrevet
For endel år tilbake trodde jeg nemlig det gikk an å få den typen bølger/krøller i håret mitt, som da var kanskje til BH-stroppen i lengde. Men det skled rett ut, og håret hadde lettere for å splittes etterpå.

Har du prøvd krølltang og varmeprodukter som er beregnet for å skape krøll? De gjør vel håret litt seigt slik at krøllen holder bedre.

Men nå babler jeg vel, for jeg vet ikke 100%.

Nei, har aldri prøvd. Jeg får krøllete hår hvis jeg har det i flette over natta for eksempel, men det holder bare noen timer (og det blir jo heller ikke spesielt fint etter å ha vært i flette, så det er ikke noe å satse på).

Jeg orker ikke å gjøre så mye for å fikse det sånn til hverdags, men kan jo gjøre et forsøk med krølltang og varmeprodukter hvis jeg skal stashe meg litt en gang.

Bare fint at du babler, jeg har ihvertfall ikke peiling på slikt.

Skrevet

Jeg tilbyr meg frivillig til å gå å holde håret ditt oppe, så det ikke strekkes ut av gravitasjonen! Jenter med krøllete hår er digg! :sjarmor:

• Liker 1
Gjest camillo
Skrevet
Jeg tilbyr meg frivillig til å gå å holde håret ditt oppe,

:ler: Generøst.

Gjest Jalileh
Skrevet

Du kan jo prøve å ta i f.eks spray, et produkt som former krøller eller saltvannsspray i håret før du fletter det. Kanskje det holder bedre da? :)

Gjest camillo
Skrevet
Du kan jo prøve å ta i f.eks spray, et produkt som former krøller eller saltvannsspray i håret før du fletter det. Kanskje det holder bedre da? :)

Jeg kan prøve det, så holder det seg kanskje LITT.

• 3 år senere...
Gjest Gjest_Tone_*
Skrevet

Du kan kjøpe en bølgetang. Jeg har en slik, og da blir håret som jeg tror du mener :)

Jeg har også hørt at det går an å gå til frisøren for å få det slik permanent. Hør med en frisørsalong, det har jeg tenkt å gjøre. Veldig fint med slikt hår :)

Skrevet

Svigerinnen min har samme hår som deg, hun har brukt glattetang for å lage store krøller, og de har holdt seg hele dagen når hun bruker styling i håret. Med glattetang kan man lage litt forskjellige krøller, jeg lærte det hos frisøren. Ellers kjøp en bølgetang:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...