Gjest Gjest Skrevet 16. april 2006 #1 Skrevet 16. april 2006 Trodde egentlig at dette ikke var helt OK å gjøre, men fliselegger sier det ikke er noe problem så lenge membranen holder seg under. Det er snakk om ganske stor del av gulvet som skal tas opp - kanskje hele gulvet - fordi det rett og slett er lagt ujevnt (ikke lenge siden). Noen med erfaringer?
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2006 #2 Skrevet 16. april 2006 Mureren som har lagt fliser hos meg sier det gå an.
Grooo Skrevet 16. april 2006 #3 Skrevet 16. april 2006 Når vi skal legge fliser i vaskerommet nå skal vi legge dem slik at vi vet det går ann å ta opp minst mulig hvis det skjer noe med det ene vannrøret som er under der. Røret virker ok nå så vi trenger ikke bytte det nå, men det må trolig byttes før resten av rørene så da skal "mønsteret" i flisene legges ut i fra dette røret.
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2006 #4 Skrevet 22. april 2006 Trådstarter igjen. Det området som er minst fint og som skal tas opp på nytt er midt på gulvet på badet og der hvor man kommer inn og står foran speilet. Altså godt synlig. Dette skal de ta opp og rette opp slik at fugene blir jevnere og kryssene rette. Vi har dusjnisje hvor vi dusjer rett på gulv og vegger. Rundt sluket her er det et par flis som er kappet litt skjevt. Vi har spurt om det var problematisk å rette opp de siden de likevel skal ta annet sted på badegulvet også. De sier de har fått tillatelse av Byggforsk til å ta opp enkeltflis også i våtsonen. Likevel tviler vi litt.. det føles tryggere å la våtsonen være, selv om det hadde vært fint å få rettet opp det som er litt skjevt inne i dusjen også. Så lenge de sier det er greit å gjøre det.. Noen som har tatt opp enkeltflis i våtsonen? Hva ville dere gjort? De begynner å fikse på badet neste uke.
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2006 #5 Skrevet 22. april 2006 Hvis de har limt flisene rett oppå smøremembran, så ville jeg aldri godtatt at de bare skulle ta opp flisene og lime dem på igjen uten å gjøre noe med membranen. Jeg ville iallefall sjekket dette skikkelig selv. Hvis de har fått godkjent dette fra Byggforsk, så kan du vel bare få godkjenningsnr og ringe Byggforsk.
Gjest gjesta Skrevet 22. april 2006 #6 Skrevet 22. april 2006 Jeg ville ikke turt det, og min erfaring er at svært få flisleggere tar sjansen på noe sånt.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 22. april 2006 #7 Skrevet 22. april 2006 Dette er et litt spesielt prosjekt hvor et firma kommer inn og rydder opp etter et annet firma som gjorde en dårlig jobb da badet var nytt. Alt i badet tok de nå ned til betongen og la ny membran, flis osv. Dessverre har de ikke lagt gulvet pent nok synes vi, og de var enige om at det kunne vært bedre. Det kunne hende det var innenfor avvik men det skulle likevel rettes opp slik at vi ble fornøyd. Fuger avviker flere steder med mer enn 20% og mange av kryssene er litt skjeve. Firmaet har hele tiden vært klare på at alt skal bli riktig denne gangen (de kommer jo inn og rydder opp i andres feil) og at de har hatt dialog med Byggforsk hele veien og har fått tillatelse til å gjøre enkelte ting (som å ta opp enkeltflis). (pga. flere bad i sameiet vårt som har vært berørt av samme feil). Tviler da på at de tør å sjanse på noe som helst ..? Rekker ikke sjekke opp mer siden de begynner å fikse opp gulvet på mandag. Men de har lagt membran fra gulv til tak på hele badet (noe som visst er mer enn hva som er påkrevd). Har ikke bestemt oss helt enda men tror kanskje vi ber de holde seg unna våtsonen i dusjen likevel.. det er litt skjevt rundt sluket men det er viktigere at ting forholder seg tett akkurat der. Synd at ikke alt bare kan gjøres bra nok med én gang. *maybe in a perfect world..*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå