Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min vakre, pene bestevenninne, jenta som alle ville ha. Ble dumpet av forloveden sin og var helt knust i noen uker (de hadde kjøpt hus og alt). Så skjedde det noe, og hun begynte å feste, flyttet inn til byen, og nå har hun sex med nye gutter hver helg. Det er trist, men det er jo tydelig at hun trenger å hevde seg på en måte.

Men hva kan jeg si for å få henne til å stoppe, dette er jo ikke henne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke du kan si noe, men bare vær der for henne når hun behøver noen å snakke med.

Gjest GreenSky
Skrevet

Hvorfor skal du få henne til å stoppe? Om dere har en annen moral på hva som er riktig, betyr vel ikke at du har rett?

Så lenge hun bruker kondom, er alt fint og flott.

Skrevet

Jeg synes du skal la være å si noe... Det er hennes liv, og hun gjør som hun vil med det. :)

Skrevet
Hvorfor skal du få henne til å stoppe? Om dere har en annen moral på hva som er riktig, betyr vel ikke at du har rett?

:overrasket:

Det spørs jo hvordan hun er som person i utgangspunktet om det er greit eller ikke da..

Er hun er person som kanskje har litt dårlig selvtilitt gjør hun det for feil grunner.... Har hun ikke slike grunner må hun bare få finne det ut selv..

Spør henne hvordan hun egentlig har det, og prøv å få henne med på andre ting enn bare fester er mitt råd..

Har en vininne som lå mye rundt, og hun angrer seg masse nå fordu hun vet at det var mangel på anerkjennelse som gjorde det....

Gjest GreenSky
Skrevet
Har en vininne som lå mye rundt, og hun angrer seg masse nå fordu hun vet at det var mangel på anerkjennelse som gjorde det....

Hvordan kom hun fram til den annerkjennelsen? Om hun kom frem til det ved å ligge rundt, var det en verdifull oppdagelse om seg selv.

Det kan lindre for en kjip kjærlighetssorg å 'ligge rundt'. Vi takler alle et brudd på forskjellige måter. Jeg skal ikke si hva som er rett eller ikke for andre, jeg kan bare svare for meg selv.

Det er lett å være etterpåklok. Men faktum er at vi lever i nåtiden. Det eneste vi kan gjøre. er å gjøre så godt vi kan, og om vi gjør noen feil, tar vi lærdom av dem i ettertid.

Skrevet
:overrasket:

Det spørs jo hvordan hun er som person i utgangspunktet om det er greit eller ikke da..

Enig med gjesten her.

Noen blir ganske enkelt så knust at de føler livet er over. Enkelte ganger gir det seg det utslaget at de blir selvdestruktive. Å ligge med alt man kommer over når man i utgangspunktet har en helt annen moral er fullstendig tilintetgjørelse av seg selv som menneske. Det ville ikke ha vært det spor verre å bli narkovrak faktisk. Man svikter seg selv totalt når man lever på en måte som er på kollisjonskurs med ens egne verdier og normer.

Antar trådstarter kjenner sin venninnes holdninger. Tror ikke det er stort annet å gjøre enn å være der og ta henne i mot når hun møter veggen og faller. Være en venn.

Skrevet
Enig med gjesten her.

Noen blir ganske enkelt så knust at de føler livet er over. Enkelte ganger gir det seg det utslaget at de blir selvdestruktive. Å ligge med alt man kommer over når man i utgangspunktet har en helt annen moral er fullstendig tilintetgjørelse av seg selv som menneske. Det ville ikke ha vært det spor verre å bli narkovrak faktisk. Man svikter seg selv totalt når man lever på en måte som er på kollisjonskurs med ens egne verdier og normer.

Antar trådstarter kjenner sin venninnes holdninger. Tror ikke det er stort annet å gjøre enn å være der og ta henne i mot når hun møter veggen og faller. Være en venn.

Voldsomt så dramatisk dette var da :overrasket:

La henne få rase fra seg om det er det hun behøver akkurat nå. Dette har ingenting med moral å gjøre. Hun føler for å gi litt faen og feste,-kan være dette er hennes måte å bearbeide ting på. Det blir kanskje både anger og fylleangst enkelte dager, men so what?? Det finnes verre ting.

Skrevet

Ja, noen trenger å rase fra seg etter en sånn opplevelse. Og det synes jeg de skal få gjøre uten at vi skal sette oss på vår moralske høye hest... :sjenert:

Gjest gjest1
Skrevet

Har en venninne som gjorde det samme jeg, hun roet seg ned etterhvert etter en litt "løs" periode

Skrevet

Mye dramatikk hær ja :forvirret:

Enig med flere i at du ikke burde si så mye. Hun må mest sannsynli rase fra seg.

Bare vær dær for venninna di. Spør om hun har det bra og vis at du er en god venn. Skulle det plutseli være noe "dramatisk" vet hun at hun har deg.

Skrevet
Voldsomt så dramatisk dette var da :overrasket:

La henne få rase fra seg om det er det hun behøver akkurat nå.  Dette har ingenting med moral å gjøre. Hun føler for å gi litt faen og feste,-kan være dette er hennes måte å bearbeide ting på.  Det blir kanskje både anger og fylleangst enkelte dager, men so what?? Det finnes verre ting.

Snakker da heller ikke om å moralisere. Men om hvor voldsomt det faktisk kan føles for enkelte når de går på tvers av de verdiene og holdningene som er en del av dem. Dersom damen det er snakk om er den typen som klarer å gi fullstendig f... da er det selvfølgelig ikke noe problem. Men jeg har ikke truffet en sånn person. Ikke en sånn kvinnelig person. :forvirret:

Skrevet

Enig :klappe:

Skrevet
Har en venninne som gjorde det samme jeg, hun roet seg ned etterhvert etter en litt "løs" periode

:ler:

Ja, samme her. Det beste er at det virker!

Skrevet

En venninne av meg hadde noe lik historie som du forteller her. Hun festet hele tiden og havnet stadig i seng med nye. Det så ikke ut som dette gjorde henne lykkelig så jeg snakket med henne, uten å fordømme. Spurte om dette var slik hun ville leve nå, om dette ga henne noe og om det gjorde henne lykkelig?

Dette gjorde at hun fikk en vekker og hun har takket meg mange ganger i ettertid.

Skrevet
En venninne av meg hadde noe lik historie som du forteller her. Hun festet hele tiden og havnet stadig i seng med nye. Det så ikke ut som dette gjorde henne lykkelig så jeg snakket med henne, uten å fordømme. Spurte om dette var slik hun ville leve nå, om dette ga henne noe og om det gjorde henne lykkelig?

Dette gjorde at hun fikk en vekker og hun har takket meg mange ganger i ettertid.

:klappe: Det er flott når man når inn.

Gjest Bellatrix
Skrevet

La henne rase fra seg. Hun roer seg nok etterhvert.

Skrevet

Jeg tror ikke at du gjør noe galt i å snakke med henne. Dersom du er bekymret er det jo helt greit at du utrykker den bekymringa. Men sier som de andre, ikke døm...bare vis at du bryr deg!

Skrevet
Jeg tror ikke at du gjør noe galt i å snakke med henne. Dersom du er bekymret er det jo helt greit at du utrykker den bekymringa. Men sier som de andre, ikke døm...bare vis at du bryr deg!

:klappe: Det er det det dreier seg om. Å bry seg på en positiv måte.

Skrevet

Utrolig bra når man når inn, men veldig frustrerende når den andre ikke vil lytte. Jeg har gjort det samme med en venninne av meg, men fant ut hun måtte finne ut av det selv. Det spilte ingen rolle hva jeg sa, for hun hørte ikke på det øret.

Men de fleste forstår det til slutt, for det er få som ikke roer seg etter en stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...