Gå til innhold

vielse i utlandet...

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

kkfgkjhk,jhv

Endret av Madam- Mim
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vi skal gifte oss HER - det er jo ikke akkurat i syden da, men det er helt perfekt :danse: (.....syns vi da.......)

Endret av *Emma*
Skrevet

oj.... det må vel kunne sies å være drømmebryllupet !

Skrevet

Ja vi synes ihvertfall det. Men vi hadde planlagt ferie til Florida før vi bestemte oss for at vi skulle gifte oss der i samme slengen....ellers hadde jo hele greia blitt ganske dyrt. (Men det blir ikke så ille nå som vi ikke teller fly og hotell i samme pakka ;) )

Skrevet

Kommer helt an på hva som er perfekt for DERE og hva DERE ønsker. Dette er jo helt individuelt!

*Emma* får sitt drømmebryllup i Disney World, mens jeg aldri kunne ha tenkt meg dette. Ikke noe vondt ment, *Emma*!

Det som er perfekt for en person trenger ikke å være perfekt for en annen.

Lykke til!

Hilsen Lulu.

Skrevet

Lulu - nettopp derfor jeg sa at dette er helt perfekt SYNS vi....i begge innleggene mine.

Jeg har bodd der borte ett år og "føler meg knyttet" til stedet. (Det er ikke snakk om inni mikkemusland liksom ;) )

Hun spurte om forslag og da sa jeg hva jeg skulle. Men jeg tror ikke egentlig at noen som ikke har vært der kan tenke seg noe sånt...

Skrevet

Skal dere gifte dere i utlandet har dere tre alternativer:

1) Gifte dere på en norsk ambassade. Ikke alle ambassader har vigselsrett, du finner en liste over stedene du kan gifte deg her: Ambassader i utlandet

2) Gifte dere i en norsk sjømannskirke. Heller ikke alle sjømannskirker har vigselsrett, men kan kanskje gjennomføre en velsignelse likevel. Liste over sjømannskirker finner du her: sjømannskirker

3) Gifte deg i en lokal kirke, eller borgerlig i det landet du vil reise til.

Vi har valgt det siste, siden verken ambassaden eller sjømannskirken har vigselsrett i England. Du må da finne ut av ting og tang selv. Kontakt folkeregisteret, kontakt den norske ambassaden i landet du har lyst til å reise til, eller kontakt dette landets ambassade i Norge.

I vårt tilfelle (borgerlig bryllup i England), trenger vi bare registrere oss tidligst ett år før, senest 2 uker før bryllupet, og svare på et par spørsmål. Også må vi ta med passene våre, samt papirer som viser at vi er skilt hvis vi har vært gift før.

Lykke til! Det er mye informasjon på nettet. Dere kan også leie inn en bryllupsplanlegger, hvis dere ikke vil planlegge alt selv. Det er en del som spesialiserer seg på bryllup i utlandet. :)

Skrevet (endret)

T576q ncvxnzh)/%/%#E ØB

Endret av Madam- Mim
Skrevet

Wow, så fine steder! Madam- Mim og Emma; hva koster noe sånt?

Skrevet (endret)

JNT¤ VLI/>6tp96 bp97t(¤/#)(/O&

Endret av Madam- Mim
Skrevet

Oiii det så kjempe stilig ut Madam Mim! Blir sikkert toppen!

Binna- vi betaler rundt 23.000 for selve seremonien m blomster,kake, limo, fotograf etc etc. Middagen etterpå kommer utenom. Og reise og hotell og lommepenger kommer også i tillegg - men vi skulle uansett dit på ferie så vi teller liksom ikke det inni brudebudsjettet ;)

Skrevet
Oiii det så kjempe stilig ut Madam Mim! Blir sikkert toppen!

Binna- vi betaler rundt 23.000 for selve seremonien m blomster,kake, limo, fotograf etc etc. Middagen etterpå kommer utenom. Og reise og hotell og lommepenger kommer også i tillegg - men vi skulle uansett dit på ferie så vi teller liksom ikke det inni brudebudsjettet ;)

Det var jo ikke så ille da, hvis man først har litt penger å bruke, og allikevel skal reise :)

Skrevet
Regner med en plass mellom 10.000 og 15.000 NOK...

blir billigere enn en tur til syden, og jeg tror det er verdt hver ei krone. Skal bare være 6 stykker da...

Hva er det du regner med i prisen da? Likte det siste slottet godt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...