Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å begynne å ta vare på huden min, og vil begynne med selvbruningskrem istedenfor solarium. Problemet er at jeg ALDRI har prøvd dette før, og trenger derfor litt hjelp fra dere! :) Here goes:

* Hvilket selvbruningsprodukt vil du anbefale (naturlig farge, holdbarhet osv.)?

* Hvor ofte må jeg smøre meg for å se naturlig brun ut hele tiden?

* Hvordan bør jeg forberede meg før jeg smører meg inn (peeling e.l.)?

* Noen andre generell tips?

Tuuusen takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Det er lurt å peele først, men ikke samme dag, og la huden være godt innsmurt med bodylotion en stund før du påfører. Jeg ville ikke påført jevnlig; heller gjøre det slik at ett lag skrubbes bort før du legger neste, så det ikke blir skjoldete.

Produktanbefaling: Sublime Bronze Gel fra L'Oreal. Helt utrolig troverdig farge, og blir jevn nesten uansett hva du gjør. :)

Skrevet

Takk for tips :) Hvor lenge varer ett lag? Smører du deg flere ganger i uken?

Skrevet

Hei!

Har lest endel steder at Dior er bra på selvbruning hvis du vil ha et naturlig resultat. Clinique hvis du vil ha litt mørkere farge. jeg bruker sistnevnte.

De fleste billigprodukter gjør deg gul og skjollete, så dette fraråder jeg på det sterkeste.

Så over til påføring og sånn..:

1)Skrubb alltid huden grundig før påføring (skrubbehansker er et must)

2)Pass på at du ikke har våt hud før påføring

3)Store sirkelbevegelser på større områder (lår, mage osv) sikrer jevnere farge.

4)Pass på å ikke påføre for mye på de tørreste partiene (knær, albuer, evt.håndledd) da disse suger til seg mer farge og kan ofte bli skjollete.

5)For jevnere farge kan de med fordel blandes ut i bodylotion, da blir du ikke fullt så tørr etterpå (det er ikke alle som er fuktighetsgivende)

6)Skal du bruke selvbruning i ansiktet, må du forsikre deg om at den du kjøper passer til BÅDE ansikt og kropp, eller kjøpe en spesilet til ansiktet.

7)Ansikt: Pass på å ikke få for mye krem ved nesevingene, på øyenbrynnene og i hårfestet. bruk et papir og tørk av litt.

9)Kjøp helst krem med farge, så ser du hvor du har smurt, så det ikke blir noen etterlatte partier her og der.

10)Pass på at det ikke smitter over på klær, så vent minst 15 min før du kler på deg etter påføring.

Dette er i alle fall de reglene jeg har lært meg etter noen måneders bruk.

For varig farge: påfør hver dag til ønsket farge er oppnådd. deretter trenger du ikke påføre mer enn toppen to ganger i uka.

Oi, dette blei fryktlig langt. Håper du blir klok på dette da.

Lykke til med selvbruningen :)

-Rexina-

Skrevet

Oi! Tusen takk, Rexina! Ble litt klokere nå ja :) Har hørt at St. Tropez også skal være ganske bra... Noen som har prøvd den?

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har brukt St. Tropez (både skum og spray) tidligere, og da var det totalt idiotsikkert, men de må ha forandret noe, for de siste gangene har jeg bare fått skjolder uansett hva jeg har gjort.

Konklusjon: L'Oreal (til 139 kroner) er mye bedre. Jeg smører gjerne to dager på rad, og deretter kan det gå en uke før neste gang. Du blir IKKE gul eller skjoldete; tvert imot får i hvertfall jeg mye finere farge av denne enn av både Dior og Lancome, eller Clinique.

Skrevet

Det høres bra ut, Elphaba! Hvor kan jeg få kjøpt den?

Gjest Gjesta
Skrevet
Det høres bra ut, Elphaba! Hvor kan jeg få kjøpt den?

I hvertfall på Vita og H&M. Jeg kjøpte sist på Vita. :) Når jeg bruker den, har jeg faktisk opplevd at folk har spurt om jeg nylig har vært i Syden, så troverdig er fargen. Normalt sett tenker jeg at dyrt=best, men ikke her.

Skrevet (endret)
L'Oreal (til 139 kroner) er mye bedre. Jeg smører gjerne to dager på rad, og deretter kan det gå en uke før neste gang. Du blir IKKE gul eller skjoldete; tvert imot får i hvertfall jeg mye finere farge av denne enn av både Dior og Lancome, eller Clinique.

Tusen takk, Elphaba! Den må jeg prøve :)

Endret av Rexina
Skrevet
Normalt sett tenker jeg at dyrt=best, men ikke her.

Sånn er jeg også! Alltid skeptisk til billigprodukter. Men siden du har prøvd de dyre også så stoler jeg på deg! :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Husk å smøre godt med bodylotion i ettertid, for huden kan bli tørr av selvbrunere. Jeg har en tendens til å klø på ryggen og lårene dagen etter (uansett merke). Men det er vel prisen man må betale...

Skrevet

Hvordan får dere smurt dere skikkelig forresten? Tenker på ryggen f.eks... (må vel kanskje hyre inn sambo her... :ler: ) Og så tenker jeg på håndflatene... Lett å bli skjoldete??

Gjest Gjesta
Skrevet

Med L'Oreal går det greit så lenge jeg vasker hendene med såpe etterpå (men la oss IKKE snakke om St Tropez). Ryggen klarer jeg greit (litt slangemenneske), eller jeg truer sambo til å hjelpe meg. :sjarmor:

Skrevet

Gleder meg til å prøve nå! :hoppe: Bare synd jeg må vente til tirsdag før butikkene åpner... :sur:

Gjest synseren
Skrevet

Er enig med Elphaba her. Loreal sin er kjempebra. Fargen er troverdig. Og det blir jevnt nesten uansett hvordan du påfører den!

Skrevet

Jeg bruker selvbruningskremen til MD formulation. Etter å ha prøvd det meste på markedet, synes jeg den er en sterk ener.

p.s bruker alltid hansker på slik at jeg ikke blir misfarget mellom fingrene.

Skrevet
Jeg bruker selvbruningskremen til MD formulation. Etter å ha prøvd det meste på markedet, synes jeg den er en sterk ener.

p.s bruker alltid hansker på slik at jeg ikke blir misfarget mellom fingrene.

Hvilke type hansker bruker du? Får du det med kremen? Og hvordan blir det med skille rundt håndledd/hender?

Skrevet
Hvilke type hansker bruker du? Får du det med kremen? Og hvordan blir det med skille rundt håndledd/hender?

Enganshansker. Etter at jeg er ferdig å smøre ansiktet tar jeg hanskene av og smører litt over hendene og på armene. ;)

Skrevet (endret)

Bruker du den fra L'Oreal i ansiktet også, Elphaba? Er redd for å få kviser nemlig, hvis den ikke er beregnet på ansiktet...

Er det forresten denne selvbruneren du mener?

Endret av Netten
Gjest Gjesta
Skrevet
Bruker du den fra L'Oreal i ansiktet også, Elphaba? Er redd for å få kviser nemlig, hvis den ikke er beregnet på ansiktet...

Er det forresten denne selvbruneren du mener?

Jeg har brukt den i ansiktet uten problemer, den er helt lik Lancome sin Flash Bronzer gele for ansiktet. Men jeg foretrekker Clarins Liquid Bronze for den har bedre konsistens for ansiktet (en tynn melk som trekker raskt inn), og den hverken lukter eller tørker ut huden.

Og ja, det er akkurat den du linket til jeg mener. Tror også den finnes i farget versjon, men jeg synes det er mer klin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...