Gjest hjelp Skrevet 15. april 2006 #1 Skrevet 15. april 2006 Begynte å spare i BSU i 2005, har spart noen tusen. Skal det være en egen post for dette fradraget (20%) på selvangivelsen? Jeg finner ikke noe punkt som heter BSU, og jeg vet ikke hva som er vanlig siden dette er første året jeg får fradrag på noe som helst utenom studielånet.
liv Skrevet 15. april 2006 #2 Skrevet 15. april 2006 Det står på siste siden, den siden det står om du får igjen eller må betale på.
Grooo Skrevet 15. april 2006 #3 Skrevet 15. april 2006 Det står ikke noe sted på første siden på min selvangivelse, på en på det andre arket "Foreløpig beregning av skatter og avgifter" står det oppført.
Respect Skrevet 15. april 2006 #4 Skrevet 15. april 2006 For noen år siden var ikke BSU tatt med på min selvangivelse, så det kan hende den posten har falt ut.
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2006 #5 Skrevet 16. april 2006 Står på min, ca. på siste side, trukket fra rett før beløpet jeg skylder står...
Grooo Skrevet 16. april 2006 #6 Skrevet 16. april 2006 Står på min, ca. på siste side, trukket fra rett før beløpet jeg skylder står... ← Ja, det er det vi andre har funnet ut og Så den skal altså ikke stå på første siden under punkt 4.1.1 der alle andre summer man har i banken står? Står jo ingen steder på min selvangivelse nå hvor mye jeg faktisk har på BSU-kontoen min, kun at jeg har satt inn 15000 i fjor og derfor får 3000 i fradrag for dette.
liv Skrevet 16. april 2006 #7 Skrevet 16. april 2006 Det er lagt sammen med alle andre pengene fra samme bank slik at det bare står en post pr. bank.
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2006 #8 Skrevet 16. april 2006 Det står ikke noe sted spesifikt hvor mye du har på BSU-kontoen, fordi det ikke spiller noen rolle. Det er jo kun årets sparebeløp (15 000) du får fradrag for. Så hvor mye du har spart tidligere år, er jo revnende likegyldig. Jeg har over 100 000 på min BSU, men jeg får jo bare fradrag for de 15 000 jeg har satt inn i 2005. Jo, beløpet du har på BSU-kontoen står på samme post som resten av dine konti. Men det er jo regnet sammen med resten av innskuddene dine i banken, så det står bare en samlet sum.
Grooo Skrevet 16. april 2006 #9 Skrevet 16. april 2006 (endret) Det er lagt sammen med alle andre pengene fra samme bank slik at det bare står en post pr. bank. ← Da er det noe galt hos meg... Hos meg står kun Skandiabanken og "dåpskontoen" i en annen lokal liten sparebank, men banken jeg har BSU i har jeg kun den ene kontoen (og der har jeg vel rundt 70000 eller noe) og den banken står ikke oppført i det hele tatt. Endret 16. april 2006 av Grooo
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2006 #10 Skrevet 16. april 2006 Ja, da er det noe galt. Har du sett på selvangivelsene fra tidligere år, står det der? Har du fått årsoppgave fra alle 3 bankene? Stemmer din totale formue, eller er det 70000 som ikke står i selvangivelsen? Står sparebeløpet på den siste siden? Snodig.... Bankene pleier jo å være flinke å sende inn informasjon (årsoppgaven) til ligningsmyndighetene.
Grooo Skrevet 16. april 2006 #11 Skrevet 16. april 2006 Har ikke funnet fram de gamle selvangivelsene mine ennå (er ikke hjemme akkurat nå) og husker heller ikke om jeg har fått årsoppgave fra den banken men tror det... Skal sjekke når jeg er hjemme igjen! Men de ca.70.000 kr mangler jo på førstesiden så det er noe rart ja... Men det snodige er jo at at det har kommet med på side to at jeg har spart 15.000 i fjor og skal ha fradrag for det. Er jo merkelilg at det er med ene stedet og ikke andre... *klø seg i hodet*
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2006 #12 Skrevet 16. april 2006 jeg har heller ikke denne "bsu posten", har spart i ca 2 år. sparte over 2000 i fjor og dette har ikke kommet med. hvordan legger jeg til dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå