Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mørk blondt, ekstremt tynt og fint hår, samt en hodebunn som klør noe. Frisøren sier jeg bør bruke shampoo for sensitiv hud.

Har til nå hatt Wella SP, men tenkte jeg skulle prøve noe annet fra Look Fantastic. Ønser selvsagt en mild shampoo som gir håret glans, gjerne også fjerner noe av glattheten.

Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja! Dermo-Calm! Kjæresten min er helt avhengig av den. han har ultra-sensitiv hodebunn som flasser hvis den blir irritert, og i tillegg fet hodebunn. Nå er det bare shiny hår på en kjæreste som ikke grafser seg i hodebunnen lengre :)

Dermo-Calm finnes for kombi-hodebunn(gjennomsiktig/blå flaske) og for tørr hodebunn (hvit flaske tror jeg) og koster under 200 hos frisør :)

edit: hvis du skal ha den fra LF så finner du den ikke under Kerastase, men søk via hårtype så finner du den.

Endret av Amalthea
Skrevet

Takk for svar. Jeg aner ikke hva slags hodebunn jeg har, men hadde litt flass sist hos frisøren, og har ellers tørr hud på kroppen. Bør jeg da satse på den for tørr hud?

Gjest Gjesta
Skrevet

Den finnes vel snarere for to hårtyper; en for normalt hår (gjennomsiktig) og en for tørrere hårtyper. Så det kommer an på tilstanden håret ditt er i.

Skrevet

Hmmm, jeg vet ikke helt hva slags hår jeg har heller, jeg, men jeg vil anta det er mer normalt/fett enn tørt... ????

Skrevet

...og hva med balsam? Finnes det også i denne serien? Eller bør jeg gå for en for fint hår?

Gjest Gjesta
Skrevet
...og hva med balsam? Finnes det også i denne serien? Eller bør jeg gå for en for fint hår?

Det fantes før, men den er tydeligvis borte. Kerastase gjør noe rart der, tar bort balsamer og har i stedet rådyre kurer. Men i Dermo Calm serien finnes ikke kur eller noe slikt, og i serien for fint hår (Volumactive) har de tatt bort balsamen og erstattet den med kur på krukke.

Hvis du har normalt/tørt hår, kan du prøve Lait Vital Protein, eller hvis du har behandlet/slitt hår som ikke er tørt, kan du prøve Ciment Anti-Usure fra Resistance-serien.

Du merker sikkert at jeg digger Kerastase :ler:

Skrevet

Hm....

Kunne gjerne tenkt meg en kur, men ikke isteden for balsam. Balsam er litt kvikkere å bruke enn kur, som jeg sjelden husker på å ta.

men skal ihvertfall teste ut shampoen.

Tusen takk.

-Melk

;)

Skrevet

Forresten; hva med KERASTASE MASQUINTENSE FINS (FINE) ?

Har vunnet en pris, og så står det: This highly recommended conditioning treatment will deeply nourish your fine hair that is dry or sensitised and restore its shine.

Gjest Gjesta
Skrevet

Det er en kjempebra kur, men ikke som balsam til daglig bruk, vil jeg si. But that's me (som stort sett unngår kurer).

Skrevet
Det er en kjempebra kur, men ikke som balsam til daglig bruk, vil jeg si. But that's me (som stort sett unngår kurer).

Nei til daglig bruk vil den ikke være aktuell, mer sånn i ny og ne (kjennerjeg meg selv rett, vil det si ca hver 5. mnd...)

Gjest Gjesta
Skrevet
Nei til daglig bruk vil den ikke være aktuell, mer sånn i ny og ne (kjennerjeg meg selv rett, vil det si ca hver 5. mnd...)

Det høres ut som min type rutine ;) (kurer osv råtner før de rekker å bli oppbrukt).

Skrevet
Det fantes før, men den er tydeligvis borte. Kerastase gjør noe rart der, tar bort balsamer og har i stedet rådyre kurer.

Betyr det at "balsamen" jeg bruker, Ciment Anti Usure, egentlig er en kur?:klø:

Skrevet

Jeg har slitt med akk det der! Har nesten klødd meg fra sans og samling i hodebunnen. Prøvde tusen forskjellige shampooer, men vendte alltid tilbake til Kerastase.

Så prøvde jeg Wella SP for sensitive scalps serien (shampoo, scalp treatment og scalp lotion + balsamen i repair-serien) og jeg bøyer meg i støvet!!!

Jeg hadde ingen aning at det var mulig å ha en sånn følelse i hodebunnen!!! Og håret skinner som det aldri før har gjort! Kjæresten min er også helt hekta på den. Han hadde ganske mye flass, men nå, borte vekk og håret virkelig skinner!

Jeg ville ikke anbefalt noe annet! Jeg er frelst! Og jeg har til og med brukt legemidler i hodebunnen. De kunne ikke måle seg!!

Anbefaler på det aller aller varmeste!!

Gjest Gjesta
Skrevet
Betyr det at "balsamen" jeg bruker, Ciment Anti Usure, egentlig er en kur?:klø:

Jeg bruker også den, og det er vel en mellomting mellom balsam og kur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...