Gå til innhold

Jenter, er dette drømmekroppen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På Side2 stod nylig en artikkel om kvinners drømmekropp:

Kvinner tenker oftere på sin egen kropp enn menn tenker på sex.

Damer uroer seg over vekten hvert kvarter (!), viser en ny undersøkelse.

5000 kvinner med en snittalder på 37 år var med i undersøkelsen. Bare to prosent opplyser at de er fornøyd med sin egen kropp.

Hele sju av ti mener derimot at livet hadde blitt betydelig bedre om de hadde vært tynnere, skriver Daily Telegraph ifølge Aftonbladet.

Drømmekroppen til kvinnene i undersøkelsen var "den formløse og sykelig tynne Viktoria Beckham". De fleste vil vel innrømme, rasjonelt sett, at det å være så tynn er å være *for* tynn, men jeg lurer litt likevel ... hvor mange drømmer i sitt stille sinn om å bli nettopp så tynn?

Derfor spørsmålet i pollen. Klikk dere inn på artikkelen på side2 (link ovenfor), og se bildene av Viktoria Beckham der. Hva syns du? Er det drømmekroppen for deg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Hilde K S
Skrevet

Hun er for tynn. Jeg liker å ha litt rumpe og hun er jo helt flat der bak. Det er like vanskelig å få klærne til å sitte pent når man er for tynn som når man er for tykk.

Armene hennes er jo bare bein. Uff.

Gjest Jalileh
Skrevet

Victoria Beckham er ikke et forbilde for meg i hvertfall. Hun èr sykelig tynn, og sånn vil jeg ikke se ut.

Sprøtt at hun går foran som et forbilde. :overrasket:

Gjest Hilde K S
Skrevet

Men jeg kunne godt ha tenkt meg å hatt sånt hår som henne, da. *innrømmer*

Gjest camillo
Skrevet

Nei - det er absolutt ikke drømmekroppen for meg.

Skrevet

har aldri syntes hun har hatt noen drømmekropp, og hun blir jo bare værre og værre stakkar.

skulle jeg nevnt en kjent kvinne som jeg synes har en flott kropp, så vil jeg vel heller nevne Jennifer Lopez.

hun er absolutt slank, men ikke for tynn, ikke sykelig, og hun har både pupper og rumpe, hofter og lår og legger har a også gitt. trente, men også med ett naturlig fettlag ser det ut som på de filmer og bilder jeg har sett av henne.

synes hun har en flott kropp, og hadde ikke hatt NOE imot å hatt kropp som hennes.

bortsett fra det, så er jeg ikke SÅ missfornøyd med den kroppen jeg har heller jeg da, klart det er noen ting jeg godt kunne endret om jeg kunne, og jeg er bevisst på hva jeg spiser (både for innsiden og utsidens skyld), men det er jeg faktisk rimelig sikker på at også de jeg ser på som flotte gjør.

Skrevet
Men jeg kunne godt ha tenkt meg å hatt sånt hår som henne, da. *innrømmer*

Det er extensions - som kan kjøpes hos frisøren ;)

Når det gjelder kroppen hennes så var jeg slik selv for noen år siden - bortsett fra puppene - meg så man knapt forskjell på foran og bak :ler: Selvom jeg følte meg vel og pen så tror jeg nok at jeg ser litt bedre ut med litt kjøtt på bena, ja.

Gjest Gjesta
Skrevet

Hun ser jo ut som en sånn strekmann man tegnet som ca fireåring. Nei takk, ikke akkurat noe ideal. Jeg synes Angelina Jolie er mye finere, og ikke minst Hillary Swank, som i Million Dollar Baby.

Gjest Hilde K S
Skrevet
Det er extensions - som kan kjøpes hos frisøren  ;)

Når det gjelder kroppen hennes så var jeg slik selv for noen år siden - bortsett fra puppene - meg så man knapt forskjell på foran og bak  :ler: Selvom jeg følte meg vel og pen så tror jeg nok at jeg ser litt bedre ut med litt kjøtt på bena, ja.

Hun har nok kjøpt puppene også. I grunnen kunne hun ha lagt litt silikon på rumpen, slik at det hadde vært en rumpe der.

De fleste ser bedre ut med litt kjøtt på beina.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Hillary Swank ser sunn og trent ut.

Skrevet

Kvinneidealet i en modellverden ville har vært litt annerledes om heterofile menns meninger hadde vært gjeldende.

Men det er skapt av kvinner selv og homofile menn.

Altså to grupper som selv sjelden lar seg bedåre av kvinnelighet..

Er jo litt merkelig?

Nei, for guds skyld hold oss heterofile fotballglade menn unna!

Vi eier jo ikke smak.. :ler:

Gjest Hilde K S
Skrevet

Guri. Jeg er nok litt kroppsfiksert. *rødme*

Gjest gjest1
Skrevet

Hun er vel hakket for tynn...

Men jeg har alltid syntes nesen hennes er så fæl jeg da...

Skrevet

Jeg har aldri synes radmagre kvinner er noe fint, i allefall ikke som noe forbilde for hvordan en skal se ut.

Jeg trives med kroppen min...jeg har kvinnerlige former, og kunne ikke tenkt meg noe annet.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Nei, jeg har sluttet å drømme om å være noe annet enn det jeg er.

Skrevet

Stakar lille, hun trenger seriøst hjelp. Ikke rart hun blir seende sånn ut med en horebukk til mann...

Skrevet

Nei, overhodet ikke. Drømmekroppen er dobbelt så stor som hennes.

Gjest camillo
Skrevet

... men selv om JEG ikke har lyst til å se sånn ut, så må da hun få lov til det likevel. Hadde hun vært tjukk hadde det ikke vært like akseptert å si slik, tror jeg.

Skrevet

Heldigvis lar jeg meg ikke påvirke av andres kropper. Trist at noen faktisk sammenligner seg selv med slike tynne "ideal" som Victoria Becham....

Jeg er 170 cm høy og har veid både over og under pga medisiner. På det minste 45 kg og på det meste 110 kg. Begge deler var like plagsomt!!!!

Å være tynn er ikke noe særli. Se ut som en gutt og få alle medlidenhetsblikkene fra andre. Når jeg var overvektig lot folk være å se på meg....

I dag veier jeg 68 kg og er kjempefornøyd med det. Har litt strekkmerker på lår og overflødig hud på magen. Puppene er mindre og henger litt, men hvem kan hate en kropp det går an å ha det så deilig med....? :ler:

Gjest Jalileh
Skrevet
Hadde hun vært tjukk hadde det ikke vært like akseptert å si slik, tror jeg.

Sant det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...