Gjest gjest 0 Skrevet 15. april 2006 #1 Skrevet 15. april 2006 Jeg har flere Tupperware silikonformer, og er egentlig veldig fornøyd med disse. Den ene har begynt å mugne For en liten stund var den full av hvit mugg. Eller det så mer ut som slike bakterier de dyrker på sykehusene i sånne runde glassbegre. Det var masse over hele... Jeg vasket den nøye og passet på at den var helt tørr. Så brukte jeg den og stekte en kake i den. Så vasket og tørket jeg igjen. Men i dag skulle jeg bruke den og oppdaget at den igjen var full av mugg. Hva kommer dette av og hvordan skal jeg bli kvitt det? De andre formene ligger sammen med denne, men de er helt fine. Jeg skulle gjerne prøvd å fryse den, men har ikke plass i fryseren Noen som har peiling?
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2006 #2 Skrevet 15. april 2006 Lukter det mugg, eller tror du bare at det er mugg?
Gjest gjest 0 Skrevet 15. april 2006 #3 Skrevet 15. april 2006 Lukter det mugg, eller tror du bare at det er mugg? ← Godt spørsmål..... Det luktet litt muggaktig mener jeg... Men det så ut som sånne bakterier i periskop (er det ikke det det heter?)
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2006 #4 Skrevet 15. april 2006 Da må du finne ut om du innbiller deg at det er mugglukt eller om det virkelig er det. Antageligvis er det bare en kjemisk reaksjon i materialet som formen er lagd av. Mulig det har reagert mot vaskemiddel eller mot varme.
Gjest gjest 0 Skrevet 15. april 2006 #5 Skrevet 15. april 2006 Men det er et produkt spesielt laget for å brukes til steking i ovn? Og de andre silikonformene mine er ikke slik?
Gjest gjest 0 Skrevet 15. april 2006 #6 Skrevet 15. april 2006 Da må du finne ut om du innbiller deg at det er mugglukt eller om det virkelig er det. Antageligvis er det bare en kjemisk reaksjon i materialet som formen er lagd av. Mulig det har reagert mot vaskemiddel eller mot varme. ← Hvordan vet jeg at det er mugglukt da? det lukter litt "kjeller" av forma
Gjest LoisLane Skrevet 15. april 2006 #7 Skrevet 15. april 2006 Jeg hadde ringt forhandleren, de pleier å være veldig greie og hjelpsomme. Off topic: Det er forskjell på periskop og mikroskop.
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2006 #8 Skrevet 15. april 2006 Hvordan vet jeg at det er mugglukt da? det lukter litt "kjeller" av forma ← Mugg lukter mugg. Hvordan kan du synes det lukter litt mugg hvis du ikke vet hvordan mugg lukter? Går belegget av hvis du skraper på det med neglen?
Gjest gjest 0 Skrevet 15. april 2006 #9 Skrevet 15. april 2006 Mugg lukter mugg. Hvordan kan du synes det lukter litt mugg hvis du ikke vet hvordan mugg lukter? Går belegget av hvis du skraper på det med neglen? ← Jo altså jeg har da lukta mugg før, og det lukter ganske likt, men ikke like sterkt. Ja det går veldig lett bort.
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2006 #10 Skrevet 15. april 2006 Jeg hadde ringt forhandleren, de pleier å være veldig greie og hjelpsomme. Off topic: Det er forskjell på periskop og mikroskop. ← Ikke rart det så ut som bakterier da, hvis hun brukte periskop.
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2006 #11 Skrevet 15. april 2006 Jo altså jeg har da lukta mugg før, og det lukter ganske likt, men ikke like sterkt. Ja det går veldig lett bort. ← Av en eller annen grunn så tror jeg ikke det er mugg. Ligger formene på et fuktig sted? Fort deg å svare, jeg må i seng (drit i å krangle med meg på trygdetråden, svar heller her)
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2006 #12 Skrevet 15. april 2006 Periskop er sånn man har i ubåter.. Tihi....
Gjest gjest 0 Skrevet 15. april 2006 #13 Skrevet 15. april 2006 Periskop er sånn man har i ubåter.. Tihi.... ← Sorry... hva heter de der runde glass greiene igjen da??? Tror ikke de ligger fuktig, de ligger i et kjøkkenskap
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2006 #14 Skrevet 15. april 2006 Sorry... hva heter de der runde glass greiene igjen da??? Tror ikke de ligger fuktig, de ligger i et kjøkkenskap ← For at noe skal mugge må det fuktighet til - altså er det ikke mugg på formene, men en kjemisk reaksjon. Jeg hadde kastet hele forma, og brukt en av de andre. Er alle formene av samme merke? Ser du skrev tupperware, men vet ikke om du mener alle.
Gjest gjest 0 Skrevet 15. april 2006 #15 Skrevet 15. april 2006 Jo alle er samme merke. Den "mugne" er eldst.
Gjest gjest 0 Skrevet 15. april 2006 #16 Skrevet 15. april 2006 Men siden jeg bor i en sokkel kan det sikkert være fuktighet på kjøkkenet mitt, men ville ikke da andre ting også blirr muggent?
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2006 #17 Skrevet 15. april 2006 Jo alle er samme merke. Den "mugne" er eldst. ← Kast den og gå videre i livet. :ler Kanskje det var noe i den som gjorde at det kom belegg på, men at dette er fjernet fra de nyere modellene.
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2006 #18 Skrevet 15. april 2006 Men siden jeg bor i en sokkel kan det sikkert være fuktighet på kjøkkenet mitt, men ville ikke da andre ting også blirr muggent? ← Det skal være bra fuktig og lite luftgjennomstrøming for at noe mugger, så dere ville merket det på mer enn den ene forma.
Gjest gjest 0 Skrevet 15. april 2006 #19 Skrevet 15. april 2006 Ok, da er det vel noe galt med forma... Det er bra! (trenger ikke kaste for Tupperware har livstidsgaranti og det bør jo dekke dette )
Gjest gjest 0 Skrevet 15. april 2006 #20 Skrevet 15. april 2006 Takk for hjelp! Nå får jeg sove i natt jeg og
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå