Gjest Gjest Skrevet 16. april 2006 #21 Skrevet 16. april 2006 leier dere rørlegger for 40 timer da din mann er rørlegger og mener det er en ca 8 timersjobb? da har dere mye penger å spare på at han gjør det når han har fri ← Som jeg skrev tidligere i tråden: Mannen min er industrirørlegger, ikke VVS-rørlegger. Selv om han har kunnskapen til å legge rørene selv, så får han ikke lov. (I alle fall ikke om vi vil ha badet godkjent, og det vil vi selvfølgelig). Så da må vi leie inn en godkjent VVS-rørlegger til å stå for jobben.
flopp Skrevet 18. april 2006 #22 Skrevet 18. april 2006 Kjenner en som jobber i bransjen og levere "totalpakke" - de bruker vanligvis ca 5 uker på jobben dersom det er et bad som skal totalrenoveres. Det betyr alt fra demontering og riving av det gamle, støp, membran, fliser, rør-jobben, montering av alle innredninger / dusjhjørne / wc etc., elektrikker-jobben med varmekabler, spottere, ekstra kurser, samt sparkling og maling. Badet "leveres" komplett og jeg synes ikke tiden høres urimelig ut når alt dette skal gjøres. Nå skal jo dere gjøre det litt annerledes i og med at dere ikke skal ha fliser ++ og vil tro at de skulle klare det på litt kortere tid da. Lykke til i alle fall - og belag deg uansett på noen uker uten "nødvendige" fasiliteter som do og dusj
Veronal Skrevet 19. april 2006 #23 Skrevet 19. april 2006 Sørg for all del å avtale fastpris + dagsbøter etter avtalt ferdigstilling. Skriftlig, selvfølgelig. Vi fikset badet i gamlehuset (pigging av gamle fliser + gulv, støping av gulv, legging av membran + flislegging) - og det gikk på i underkant av 2 uker.
Lillebi Skrevet 19. april 2006 #24 Skrevet 19. april 2006 4-5 uker høres ganske vanlig ut for meg. Jeg vet om noen som har brukt kortere tid, men det kommer an på badet også. Noen ganger må man rive ganske mye, de kan finne råte som gjør at mer treverk må skiftes ut etc. Det som tar tid er egentlig all tørkingen og herdingen man må vente på før nestemann kan fortsette.. Og så kommer det litt an på flisleggingen, hvor mye baderomsinnredning man skal ha, hvilken do etc...
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #25 Skrevet 19. april 2006 Vi totalrenoverte badet. Vi gjorde rivingen selv. Ellers ble skifting av sluk, legging av varmekabler, støping av gulv og flislegging samt rørleggerarbeid gjort av håndverkere. De sa at de skulle bruke to uker, men jeg tror det ble nærmere tre eller fire(husker ikke helt).
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #26 Skrevet 19. april 2006 Vi er akkurat ferdig med renovering av badet vårt på ca 5 kvm. Det tok akkurat to uker fra de startet nedrivingen til badet var ferdig. Det ble lagt nytt gulv, varmekabler, gipsplater, tak med spotter, endring av rør, flislegging, skifte av varmtvannsbereder, samt legging av to nye kurser. Vi fikk tilbud av noen andre også, de sa det ville ta ca 4 uker. Tror forskjellen i tid har noe med hvor mange bad de renoverer på samme tid, man er jo avhengig av forskjellige håndverkere og deres arbeidsmengde.
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #27 Skrevet 19. april 2006 Ut i fra svarene ser jeg at alt mellom 2 og 5 uker er normalt.... Siden vi slipper støping og venting på at lim skal tørke osv, så vil forhåpentligvis vi være et sted midt i mellom. Jeg klarer faktisk ikke å se at de kan klare å bruke mer enn 15 arbeidsdager (3 uker) på prosjektet. Rev halve badet i dag, og det finnes ikke fukt i hverken gulv eller vegg, så det er ikke duket for noen store overraskelser heller...
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2006 #28 Skrevet 23. april 2006 Hørte nettopp en historie om en eldre dame som hadde en håndverker for å fikse et bad i kjelleren. Etter en stund syns hun det var så stille, så hun gikk ned for å se hvordan det gikk. Håndverkeren hadde funnet seg en seng og lå og sov sin dypeste søvn. Damen lot han sove mens hun ringte arbeidsgiveren. Han sov søtt i tre timer!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå