Gjest Gjest Skrevet 14. april 2006 #1 Skrevet 14. april 2006 for å tigge mat til seg selv, og har du sett et barn gråte seg i søvn fordi den var uten mat den dagen?
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2006 #4 Skrevet 14. april 2006 Nei. ← det er noe av det vondeste jeg har opplevd noen gang, og jeg fikk ikke lov av politiet å gi det stakkars ungen noen penger til mat. fordi det er noen kyniske mennesker som stjeler fra de. hun jeg opplevde hadde ikke ben å gå med.. hadde veldig lyst til å ta henne med meg hjem...
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2006 #5 Skrevet 14. april 2006 Heldigvis ikke. ← hvis du reiser utenfor turiststedene i fattige land ser du det. og kanskje vi har godt av å se slikt og bli mer fornøyd med livet vi har her hjemme..
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2006 #7 Skrevet 14. april 2006 og kanskje vi har godt av å se slikt og bli mer fornøyd med livet vi har her hjemme.. ← Så sant så sant! Men det som kan hende er at når du har vært hjemme en stund og blitt vant med dagliglivet, så kan det du har sett gå i glemmeboka..
Gjest Skya Skrevet 14. april 2006 #8 Skrevet 14. april 2006 Nei. Men jeg har sett en voksen mann gjort det, det var ille nok.
Gjest ja Skrevet 14. april 2006 #9 Skrevet 14. april 2006 Da jeg var utenlands en gang som tenåring. Ga myntene jeg hadde på meg. Mistet på en måte litt av illusjonen om å være "snill" da jeg så voksne menn komme over gata for å hente pengene de hadde tjent på den ungen. Håper uansett noen av pengene gikk til barnet, eller at det barnet ikke var så fattig som vil trodde.
Monarabb Skrevet 15. april 2006 #10 Skrevet 15. april 2006 Ja det har jeg. Men istedet for aa gi ungene penger saa tok jeg dem med paa mcdonalds og kjopte mat til dem. Ungene ble fornoyde men det tror jeg ikke foreldrene ble. Men det fikk meg til aa innse hvor godt jeg har det
wok Skrevet 19. april 2006 #11 Skrevet 19. april 2006 Jeg har bodd i et land der det var daglig syn. Jeg gav oftere mat enn penger. Det er ille å se slikt på nært hold, det gikk ut over psyken min, og måtte lære meg å ikke la det gå innpå meg, for det er jo umulig å hjelpe alle.
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2006 #12 Skrevet 21. april 2006 Du trenger ikke reise så veldig langt før du finner barn som tigger. Grünerløkka i Oslo. Var med ei venninne til Sofienbergparken, og der var det faktisk en skitten gutt i 8-9 års alderen som kom bort til oss og spurte om han kunne låne noen kroner. Han var så sulten at han gråt. Mamma var visst ikke hjemme... Klokka ni om kvelden! God helg, alle mødre på Grünerløkka!
Lemming Skrevet 21. april 2006 #13 Skrevet 21. april 2006 Nei - heldigvis ikke! Jeg vet at det skjer, og hjertet mitt blør for dem likevel. Tanta og onkelen min var fosterforeldre for en liten gutt på 2 år. Mora var narkoman. Han (gutten) tigga mat av alle til enhver tid, enda onkelen og tanta mi selvsagt stelte godt med han, men han var vant til at han måtte tigge mat av alle hele tiden, ellers fikk han ikke mat. Mora tok jo aldri vare på han. Selv om han nettopp hadde spist kunne han tigge mat, for han var vant til at han aldri kunne vite når neste måltid var.. Tenk, bare 2 år.. De prøvde å få lov til å adoptere, men fikk det ikke, og omtrent 1 år senere fikk mora han tilbake.. Jeg vet ikke hvordan det gikk med de.
Blueberry Skrevet 21. april 2006 #14 Skrevet 21. april 2006 Da jeg var utenlands en gang som tenåring. Ga myntene jeg hadde på meg. Mistet på en måte litt av illusjonen om å være "snill" da jeg så voksne menn komme over gata for å hente pengene de hadde tjent på den ungen. Håper uansett noen av pengene gikk til barnet, eller at det barnet ikke var så fattig som vil trodde. ← Ja, dette så jeg mye av da jeg var i Paris. Derfor ga vi ingenting, for ungene får ikke noe igjen for det...
Gjest Gjest_Amalie_* Skrevet 22. april 2006 #17 Skrevet 22. april 2006 for å tigge mat til seg selv, og har du sett et barn gråte seg i søvn fordi den var uten mat den dagen? ← Da jeg var i Polen fikk vi beskjed om at vi kunne se slike barn og fikk beskjed om å ikke gi penger fordi det gikk ikke til barna selv. Jeg så en liten jente på kanskje 4-5 som satt å spilte kjempe bra på trekk spill, men hun så jo ikke ut. Så det jeg gjorde i stede var at jeg gikk å kjøpte en hamburger og en brus (jeg var student og hadde ikke råd til noe stort bedre) men jeg satte dette forann jenta. Og hun la fra seg trekkspillet med en gang og slukte maten som om hun ikke hadde spist på lenge. Det var virkelig syns i ho syntes jeg.
Hu i Svingen Skrevet 22. april 2006 #18 Skrevet 22. april 2006 Nei. Men jeg har sett en voksen mann gjort det, det var ille nok. ← Ja, i India. ← Jepp. Ikke på noen måte OK. Sånn lever en stor del av verdens befolkning hver dag, og det er ikke en ok ting enten vi snakker om barn eller voksne... Skal det være mer OK å leve slik som voksen hvis man har levd slik fra man var barn? Er det mer synd på barna? Hmmm...
Gjest Varg-Menja Skrevet 22. april 2006 #19 Skrevet 22. april 2006 Har aldri sett barn som tigger alene, selv ikke India, men der var det en del mødre som var ute og tigde sammen med barna sine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå