Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Er det et must?

2. Hvis jeg bruke f.eks vichy rensemelk og tonic,

og dr. hauschka hudkrem....så er det ikke helt lurt?

Bør man bruke samme merke på produkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Womanpower:)

Jeg vet ikke hvor viktig det er å bruke tonic og rens fra samme merke, men jeg anbefaler deg å bruke tonic.

Det renseskummet/melken gjør, er å åpne porene og rense i dybden.

Derfor er det lurt å bruke tonic etterpå for å lukke porene igjen, så du ikke får så mye dritt i porene dine. om du skjønner ;)

å bruke tonic, er som å bruke balsam i håret, det hjelper til med å beskytte håret så det ikke splittes og skades så lett.

Nå vet ikke jeg hva slags hud du har, men hvis den er tørr ville jeg prøvd Vaseline Intensiv Care Mild Facial Clensing Mousse (tror det er sånn det skrives i all efall), som er et alt i ett produkt. da trenger du bare en god fuktighetskrem etterpå. Denne koster 40 kr i matbutikk og holder det den lover :)

-Rexina-

Gjest Gjesta
Skrevet

Men finnes det VITENSKAPELIG bevis for at en tonic faktisk "lukker porene"?

I don't think so, jeg har sterk mistanke om at det er en salgsjippo og seiglivet myte. Tonic er behagelig, men jeg tror det er mer psykisk enn noe annet.

Skrevet
Hei Womanpower:)

Jeg vet ikke hvor viktig det er å bruke tonic og rens fra samme merke, men jeg anbefaler deg å bruke tonic.

Det renseskummet/melken gjør, er å åpne porene og rense i dybden.

Derfor er det lurt å bruke tonic etterpå for å lukke porene igjen, så du ikke får så mye dritt i porene dine. om du skjønner  ;)

å bruke tonic, er som å bruke balsam i håret, det hjelper til med å beskytte håret så det ikke splittes og skades så lett.

Nå vet ikke jeg hva slags hud du har, men hvis den er tørr ville jeg prøvd Vaseline Intensiv Care Mild Facial Clensing Mousse (tror det er sånn det skrives i all efall), som er et alt i ett produkt. da trenger du bare en god fuktighetskrem etterpå. Denne koster 40 kr i matbutikk og holder det den lover :)

-Rexina-

Jeg har tørr/fuktfattig hud..... jeg har tenkt å kjøpe dr.hauschka i morgen :)

har jo fremdeles vichy rensemelk og tonic.... må jo bruke de opp :D

Gjest Gjesta
Skrevet

Rensemelk og toner fra Dr. Hauschka er helt supre for tørr hud. Lukta krever litt tilvenning, men de stinker ikke, i hvertfall.

Skrevet
Rensemelk og toner fra Dr. Hauschka er helt supre for tørr hud. Lukta krever litt tilvenning, men de stinker ikke, i hvertfall.

så er det lurt å bruke samme merke toner og rensemelk?

Gjest Gjesta
Skrevet
så er det lurt å bruke samme merke toner og rensemelk?

I mine øyne er ikke det viktig. Jeg bruker rens fra ett merke, og favoritt-toneren (når jeg gidder å bruke) er fra et helt annet merke. Jeg sa bare at renseproduktene fra Dr. H er veldig bra i mine øyne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...