Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på å kjøpe ixus-kameraet til en bekjent av meg, ettersom det stort sett er jeg som bruker det... Som nevnt er det ca to år gammelt (ixus 400). Det er i god stand, har ekstrabatteri, veske (original) og 256 mB minnekort som også er kjøpt ekstra.

Kameraet kostet vel litt over 3 000 nytt, og såvidt jeg ser er det omtrent denne prisen NYE kompaktkameraer i samme klasse ligger på i dag. Med tilleggsutstyr vil jeg vel si at nyprisen var ca 4000, litt over, kanskje.

Hvor mye er det rimelig å gi for kameraet? Jeg har ikke lyst til å betale så mye at jeg like gjerne kunne kjøpt et nytt, liksom, men vil ikke være gnien heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg lurer på å kjøpe ixus-kameraet til en bekjent av meg, ettersom det stort sett er jeg som bruker det... Som nevnt er det ca to år gammelt (ixus 400). Det er i god stand, har ekstrabatteri, veske (original) og 256 mB minnekort som også er kjøpt ekstra.

Kameraet kostet vel litt over 3 000 nytt, og såvidt jeg ser er det omtrent denne prisen NYE kompaktkameraer i samme klasse ligger på i dag. Med tilleggsutstyr vil jeg vel si at nyprisen var ca 4000, litt over, kanskje.

Hvor mye er det rimelig å gi for kameraet? Jeg har ikke lyst til å betale så mye at jeg like gjerne kunne kjøpt et nytt, liksom, men vil ikke være gnien heller.

halv pris, kansje i underkant av det også.

Skrevet

Kameraet er nok like bra i dag som for 2 år siden. Kvaliteten på bildene er den samme. Men du må se hva du får for halve prisen i dag.

Jeg sjekket på akamera.no. Ixus 400 er ikke lenger på deres butikklister. Men jeg finner ixus 50 med 5 megapix. Dette koster 2120 som billigste pris. Pluss minnekort og diverse og frakt kommer du opp i minst 2500 tenker jeg. Da får du et bedre kamera.

Andre canonkameraer med 4 megapix har en startpris på 1270 og 1550. Det er prisen du måttet betale for nye kamera med 4 megapix fra canon i dag. Derfor ville jeg gitt et bud på 1000. Du får et bra kamera til en rimelig penge.

Jeg solgte nettopp mitt minolta dimage kamera med 5 megapix for en tusenlapp. Det kjøpte jeg for 3000 for 1,5 år siden. Kameraet er fremdeles godt som nytt, men jeg kan ikke ta like mye som en får et nytt kamera for i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...