Gå til innhold

Gjester

Gjest Gjest_Sommerbrud_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Sommerbrud_*
Skrevet

Hvordan gjør dere det med gjester?

Syns det er så vanvittig vanskelig å sette opp gjestelista.. Familie er greit, men lurer på om vi skal invitere alle venner til kaffe (hvis lokalet er stort nok) eller om vi kanskje skal invitere til vennefest når vi kommer hjem fra bryllupsferie, og kun ha de nærmeste vennene til bryllupsmiddagen og festen..

Hvor mange blir dere i deres bryllup? Hva er "vanlig" egentlig?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Vi blir 60 gjester, inkl. 15 venner. Alle blir invitert til middag. Det var aldri noko anna alternativ for oss.

Skrevet

Det er ikke enkelt å vite hvem man skal invitere, nei. Vi sender ut invitasjonene til uka, og vi ber 62 personer, både familie og venner. Det dere må ta hensyn til når dere setter opp gjestelista er hvor stort lokalet er, og hvor mange dere har råd til å invitere til middag. Lykke til videre med forberedelsene!

Skrevet

vi har invitert ca 130 gjester.

Det blir 120 til middag og10 ekstra til kafe.

Vi ar invitert alle søskenbarn siden vi har vokst opp sammen med dem, og de er våre beste venner.

Vennene våre som vi ikke er i familie med er ca 10 stk.

Skrevet

jeg syns det er så annenrangs og bli invitert til "bare"kaffe,kjenner mange som har droppa det fordi de føler seg snytt

så vi inviterte alle mann ale,briste eller bære,hyggelig med alle vennene,og hele fam er et must syntes vi..

Skrevet
Hvordan gjør dere det med gjester?

Syns det er så vanvittig vanskelig å sette opp gjestelista.. Familie er greit, men lurer på om vi skal invitere alle venner til kaffe (hvis lokalet er stort nok) eller om vi kanskje skal invitere til vennefest når vi kommer hjem fra bryllupsferie, og kun ha de nærmeste vennene til bryllupsmiddagen og festen..

Hvor mange blir dere i deres bryllup? Hva er "vanlig" egentlig?

Vi inviterte bare forlovere og de aller nærmeste vennene våre med følge til middagen, dvs ca 5 venner hver. Resten kommer til kaffe ca 20 stk :)

Gjest Gjest_Sommerbrud_*
Skrevet

Ja æsj, vi skal til fotografen og lage invitasjoner til tirsdag, så nå må jo gjestelista snart være ferdig.. Har gått og grublet og tenkt i flere måneder nå, og syns det er skikkelig vanskelig! Min kjære mener jeg lider av beslutningsvegring, men det er ikke så lett når man aller helst vil gjøre alle fornøyde! ;)

Tenkte først å ha familie + forlovere til middag, det ble vel rundt 45 stk, og så ha resten til av vennene til kaffe og fest, slik at vi ble rundt 70-75 til fest.. Svigers syns det er et hårreisende tall, så da har vi tenkt på muligheten til å ha familie +de nærmeste vennene til hele greia, sånn at vi blir rundt 50-55, og heller invitere til vennefest når vi kommer hjem fra tur..

Men jeg vet jammen ikke jeg.. må føle litt på hva vi vil også..

Begynner å bli litt surrete i hodet av all tenkingen! :sjenert:

Skrevet

Vi sliter også med gjestelista. Med kun familie blir vi ca 60 til middag, også blir det ca 100 til kaffe/fest. Men jeg kunne gjerne tenkt meg noen venner til middagen, men det blir fort for mange. (økonomien tillater det ikke) Synes det er kjipt at jeg "må" innvitere tanter jeg ser en gang i året til middag, istede for gode venner!!! (Slik er normen i slekta vår) :sjenert:

Skrevet

Jeg synes at kaffegjester er en uting, men forstår godt de som velger det. Det er tross alt ikke så greit å invitere alle til middag. Grunnen til at jeg synes det er en uting er at gjestene da gjerne kommer til vielsen, så må de finne på noe i fem +/- timer før de får komme tilbake og være med på festen. Dersom du gifter deg i en by, og alle vennene bor der så er det jo greit, men dersom det blir kjøring frem og tilbake og man må gå ut og spise eller henge på en lokal veikro så blir det lite festlig for kaffegjestene. Dessuten så begynner jo kaffen skrekkelig sent i mange bryllup, og det er trist å komme på fest midt inni festen...

Synes at det hørtes ut som et fint alternativ med en vennefest jeg :)

(Jeg har sneket meg rundt hele problemet ved å ha 100 gjester og enklere opplegg slik at det samlet ikke blir håpløst økonomisk, men det koster jo forde....) :sjenert:

Skrevet

Gjesteliste er kjempevanskelig! Enten blir det for mange eller for "få"... Begynner nesten å få lyst til å stikke av til en sydhavsøy og ha en privat vielse der på stranda! :)

Gjest gjest1
Skrevet
Gjesteliste er kjempevanskelig! Enten blir det for mange eller for "få"... Begynner nesten å få lyst til å stikke av til en sydhavsøy og ha en privat vielse der på stranda!  :)

Hehe, vi har vore inne på den tanken nokre gonger vi også... :ler:

Skrevet

Har vært i en sånn famile + vennefest greie tidligere jeg. (både fam og venner)

Stemningen blir mer høytidlig når d er bare familie, og mer avslappet på vennefesten.

Selv synes jeg at dere skal holde dere til familie og forlovere til bryllupsdagen, også heller velge vennefest med alle vennene da dersom dere velger å ha det på den måten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...