Søtpotita Skrevet 14. april 2006 #1 Skrevet 14. april 2006 Har så lyst på ein Jennifer Lopez parfyme (Love at first glow), men denne kostar 212 kroner via Strawberrynet. Eg har aldri kjøpt noko her over 200 kroner, og er difor litt redd det vil bli stoppa i tollen. Veit at det er ein moglegheit for at ein kan få tilbakebetalt eventuelle tollutgifter, men det syns eg er litt stress. Er det ofte ein stor sjanse for at det blir stoppa i tollen? Og kva blir eventuell toll?
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2006 #2 Skrevet 14. april 2006 Du har ikke opparbeidet deg rabatt da? Da kan det hende du kommer under 200 kr. Men ellers tror jeg tollen er på 25% av prisen på varen.
Lillesøster Skrevet 14. april 2006 #3 Skrevet 14. april 2006 Ja, hvor mye rabatt har du. Jeg hadde nok kunne bestille den og kommet under 200 kroner.
Søtpotita Skrevet 14. april 2006 Forfatter #4 Skrevet 14. april 2006 Hmm har vel bestilt to gonger for ca litt oppunder 200 kroner..korleis finn eg ut kor mykje rabatt eg kan få?
Annevenn Skrevet 14. april 2006 #5 Skrevet 14. april 2006 Når du legger inn bestillingen din og skriver inn e-posten vil du når du kommer til kassen se hvor mye rabatt du får. Hvis du kommer over 200 vil den nesten helt sikkert bli stoppet, fordi SN skriver verdien på pakken. Men det er enkelt å få tilbakebetalt fra SN, du bare scanner kvitteringen som du har betalt når du henter pakken, og ber dem tilbakeføre beløpet. Så går det et par dager, og så fikser de det.
afr0dite Skrevet 16. april 2006 #6 Skrevet 16. april 2006 :enig_anim: Dessuten hvis du merker den som gave, er sjansen bedre for å "slippe unna". Dessuten er det SJELDEN pakker på så liten verdi blir stoppet i tollen!
Gjest Gjesta Skrevet 16. april 2006 #7 Skrevet 16. april 2006 :enig_anim: Dessuten hvis du merker den som gave, er sjansen bedre for å "slippe unna". Dessuten er det SJELDEN pakker på så liten verdi blir stoppet i tollen! ← Nåja, jeg måtte en gang betale moms pluss gebyr på en pakke merket med 204 kroner...
Gjest miss ellie Skrevet 25. april 2006 #8 Skrevet 25. april 2006 Når du legger inn bestillingen din og skriver inn e-posten vil du når du kommer til kassen se hvor mye rabatt du får. Hvis du kommer over 200 vil den nesten helt sikkert bli stoppet, fordi SN skriver verdien på pakken. Men det er enkelt å få tilbakebetalt fra SN, du bare scanner kvitteringen som du har betalt når du henter pakken, og ber dem tilbakeføre beløpet. Så går det et par dager, og så fikser de det. ← Jeg leste tidligere på forumet her at det også gikk an å ta bilde av kvitteringene og sende via mail. Jeg gjorde dette for en bestilling på ca 800 rett før påske, men har ennå ikke fått noe refundert. Bør jeg heller scanne eller prøve å fakse kopi av kvitteringene? Dessuten leste jeg også et sted her at det ikke var sikkert at det ble refundert. De kan vel ikke drive med forskjellbehandlig Jeg lurer også på om det har noe å si på hvor lang tid det tar fra en mottar varene til en sender forespørsel om refusjon. Jeg tror det gikk ca halvannen uke fra jeg mottok varene til jeg sendte forespørsel på mail. På forhånd takk for svar!!!
Millis Skrevet 25. april 2006 #9 Skrevet 25. april 2006 Jeg har kjøpt to ganger av strawberry net i år og begge gangene var over 200 kr. De hadde satt gift på pakken og et silkebånd, og ble ikke stoppet i tolla.
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2006 #10 Skrevet 25. april 2006 Jeg leste tidligere på forumet her at det også gikk an å ta bilde av kvitteringene og sende via mail. Jeg gjorde dette for en bestilling på ca 800 rett før påske, men har ennå ikke fått noe refundert. Bør jeg heller scanne eller prøve å fakse kopi av kvitteringene? Dessuten leste jeg også et sted her at det ikke var sikkert at det ble refundert. De kan vel ikke drive med forskjellbehandlig Jeg lurer også på om det har noe å si på hvor lang tid det tar fra en mottar varene til en sender forespørsel om refusjon. Jeg tror det gikk ca halvannen uke fra jeg mottok varene til jeg sendte forespørsel på mail. På forhånd takk for svar!!! ← Når du bestiller for såpass store summer, hvorfor i all verden deler du heller ikke opp pakken i tre- fire små? Portoen er jo gratis uansett? Når jeg bestiller, så kjøper jeg et produkt, venter litt, og kjøper et produkt til. Det gjør jeg både fra SN og LF (LF har 54 kr i porto, men heller det enn toll og moms på flere hundre kroner.)
Shoegal Skrevet 26. april 2006 #11 Skrevet 26. april 2006 Nåja, jeg måtte en gang betale moms pluss gebyr på en pakke merket med 204 kroner... ← Samme her da beløpet var på fantastiske 201 kr... Var sikker på at tollvesenet kanskje ville se gjennom fingrene med 1 kr, men neida.....
Søtpotita Skrevet 27. april 2006 Forfatter #12 Skrevet 27. april 2006 Parfymen er no nede i 200,41 kroner (med rabatt), er det dumt å satse på at eg unngår toll? Jævla tollhelvette
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2006 #13 Skrevet 27. april 2006 Jeg ville kjøpt den da, ja... Idiotisk å fortolle 41 øre.
Gjest gjest1 Skrevet 27. april 2006 #14 Skrevet 27. april 2006 Jeg har kjøpt to ganger av strawberry net i år og begge gangene var over 200 kr. De hadde satt gift på pakken og et silkebånd, og ble ikke stoppet i tolla. ← Jeg har bestilt tingene som gave hver gang, men det lilla silkebåndet har ikke akkurat hjulpet på og toll og hele pakken, så jeg har nok måttet betalt hver gang.
Millis Skrevet 27. april 2006 #15 Skrevet 27. april 2006 Jeg har bestilt tingene som gave hver gang, men det lilla silkebåndet har ikke akkurat hjulpet på og toll og hele pakken, så jeg har nok måttet betalt hver gang. ← Men gift - er jo under 1000 kroner?
Gjest gjest1 Skrevet 27. april 2006 #16 Skrevet 27. april 2006 Parfymen er no nede i 200,41 kroner (med rabatt), er det dumt å satse på at eg unngår toll? Jævla tollhelvette ← Du får vente til dollaren går ned?
Annevenn Skrevet 27. april 2006 #17 Skrevet 27. april 2006 Du får moms og gebyr på alt over 200 kr, silkebånd og gift eller ikke. Den 1000 kr grensa gjelder noe helt annet. Treffer du på rette typen kan de fint fortolle 41 øre, ei grense er ei grense. Du får vente til du har bestilt flere ganger av rimeligere ting, og så bestille parfymen. Til deg som spurte om refusjon: jeg har alltdi fått refundert kort tid etter, jeg har scannet kvitteringen og sendt den som vedlegg i en mail.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå