Gå til innhold

Samler dere på alt babytøyet?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Daisy_*
Skrevet

Jeg har to unger og babyklærne samler seg opp i boden (tar sinnsykt mye plass) Har bestemt meg for å gi bort en del til søstra til vennina mi. Lurer på om jeg skal ta vare på noen klær som ungene mine har brukt mye.................. Men vil det bli tatt opp igjen noen gang? Er litt usikker..... er jo koselig med noen minner og........... Hva gjør dere andre???

Videoannonse
Annonse
Gjest Hilde K S
Skrevet

Har kun de første skoene og den dressen de reiste hjem fra sykehuset i.

Gjest Fruktfat
Skrevet

mamma sparte noe av babytøyet som jeg brukte til dukkeklær senere.

Gjest Bodillen
Skrevet

Jeg har spart på det aller fineste. En matrosdress og ettpar søte kjoler bl.a. Resten har jeg donert bort, ja.

Gjest Madeline
Skrevet

Jeg har spart på litt av de peneste klærne. Resten har jeg gitt bort. Det hender jeg blir sittende og se gjennom eskene med baby-klær når jeg er på loftet. Ungene synes også det er moro å se de små klærne de brukte som babyer.

Skrevet

Min mor tok vare på en kasse eller to med klær fra meg og min søster. Det ble tatt frem da jeg ble gravid. Og må si det var utrolig kjekt å sitte der i gravid tilstand og se på hva som jeg brukte som baby. Ikke alt jeg ville bruke selv, så jeg plukket ut det jeg synes var pent og brukenes. 23 år gammelt tøy ble brukt til min lille jente :)

Hmmm nå må jeg ringe min mor, for jeg vet hun har en matroskjole jeg hadde på meg i min søsters barnedåp da jeg var 4 år gammel. Den er fin den, og den passer til jenten min i år :)

Ellers har jeg til nå tatt vare på ALT som ikke er ødelagt, slitt og skittent. Er pga jeg ikke er ferdig med å få barn enda. Og min søster kommer til å få velge fritt når hun selv er gravid og ta det hun måtte ønske.

Det første skoparet kommer jeg alltid til å ta vare på. Og jeg kommer vel til å holde fast på 1-2 kasser av de første barneårene slik min mor gjorde - for det satte jeg utrolig stor pris på.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har flere kasser med babytøy! :)

Jeg har egne kasser med de fineste av prinsessens kjoler, jeg har enge jentebabytøykasser og egne guttebabytøykasser, egne kasser med strikket tøy og egen bunadskasse......

Jepp, jeg har tatt vare på en god del. Men ungene mine har hatt store mengder klær. Jeg har gitt bort vanvittige mengder!

Skrevet

Jeg har tatt vare på de fineste plaggene. Noe som representerer hver sin periode.

Skrevet

Jeg har tatt vare på litt, har gitt bort masse.

Jeg ga sefølgelig bort mye når vi trodde vi ikke skulle ha flere barn, så nå når vi forhåpentligvis skal ha flere barn så har vi ikke så mye klær igjen.

Skrevet

Jeg har tatt vare på alt, men så er jeg kanskje ikke ferdig med barn enda heller da. Når jeg er helt ferdig kommer jeg nok ikke til å ta vare på alt nei.

Skrevet

Jeg har tatt vare på det meste, har kun sendt bort litt arveklær og klær som jeg ikke synes var så fine. Men jeg er ikke ferdig med barn enda, så vi får se hva det blir neste gang. Kan nok hende jeg gir bort noe, men jeg har mest lyst til å beholde alt selv, for det så fint. Men jeg vet ikke helt hva jeg skal med det da..

Skrevet

Vi gir bort absolutt alt av babytøy og barneklær som de vokser i fra til de fattige :)

Skrevet

Jeg har kun igjen en kjole etter Ida og Vilde, alt annet gis bort.

Skrevet

Jeg fikk en stor eske for noen uker siden med noen av klærne jeg hadde da jeg var baby for 26 år siden. En del vil vi ikke bruke, men en hel del var ganske fint og artig å kunne bruke hvis vi får ei lita jente.

Ta i alle fall vare på noe!

Gjest gjest1
Skrevet

Min mor har tatt vare på noen av det fineste, resten er gitt bort til venner/familie.

Skrevet

Nei, jeg har ikke tatt vare på babytøy etter barna mine. Det eneste jeg har tatt vare på er ting de har laget i barnehagen og på skolen oppigjennom årene, tegninger, julepynt, keramikkting, skolebøker, osv.

Klær og sko fra oppveksten til barna mine er gått videre i arv til familie og venner - synes det er greit at det blir brukt skikkelig.

Gjest Rognebær
Skrevet

Jeg er nostalgiker og kommer nok til å ta vare på en god del!

Vi har fått en del klær som våre foreldre har tatt vare på fra vi var små - og det er UTROLIG koselig! :hjerte: Vi kommer til å bruke mye av det gamle tøyet. Skulle gjerne hatt mer!

Skrevet

Min mor tok ikke vare på noenting, noe jeg syns er litt leit:( Derfor vet jeg at jeg selv kommer til å ta vare på en del når jeg selv får barn, koselig for barna selv å se på/arve senere

Skrevet (endret)

Jeg har ikke tatt vare på noe, for jeg tror det bare er jenter som syns det er stas med babytøy fra de var små. Kan være jeg tar feil, men jeg har i alle fall valgt å ikke samle på noe.

Endret av Piper
Gjest Rognebær
Skrevet
Jeg har ikke tatt vare på noe, for jeg tror det bare er jenter som syns det er stas med babytøy fra de var små. Kan være jeg tar feil, men jeg har i alle fall valgt å ikke samle på noe.

Mannen min synes det er kjempegøy med sitt gamle babytøy, i alle fall! Men det er nok gjerne flere jenter som synes sånt er stas, ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...