Gjest Alea Skrevet 14. april 2006 #1 Skrevet 14. april 2006 Vi lurer litt på "Kjærlighet fra Gud", fordi dette er en kjent salme som vi begge synes er vakker. Tenker å ha en til to salmer til, men usikre på hvilke.. Lurer litt på noen litt mer utradisjonelle, mer moderne. Kanskje ikke så lett, i en kirke der man har tradisjoner å følge også. Har sett litt på NoS 331: Kom, kom og hør et gledens ord (den norske oversettelsen av Amazing Grace). Men vet ikke om jeg likte teksten helt.. Hvilke salmer skal dere ha?
Catzy Skrevet 14. april 2006 #2 Skrevet 14. april 2006 Vi hadde en som heter "Guds godhet sang i sinnet". Veldig fin, og ikke så mye brukt. Det er ny tekst på en ganske godt kjent melodi. Catzy
kitekatt Skrevet 14. april 2006 #3 Skrevet 14. april 2006 (endret) Vi lurer litt på "Kjærlighet fra Gud", fordi dette er en kjent salme som vi begge synes er vakker. Tenker å ha en til to salmer til, men usikre på hvilke.. Lurer litt på noen litt mer utradisjonelle, mer moderne. Kanskje ikke så lett, i en kirke der man har tradisjoner å følge også. Har sett litt på NoS 331: Kom, kom og hør et gledens ord (den norske oversettelsen av Amazing Grace). Men vet ikke om jeg likte teksten helt.. Hvilke salmer skal dere ha? ← Du kan se i kirkeprogrammet vårt hvilke salmer vi har. der ligger de jo med tekst Jeg var veeeeldig nøye på at salmene skulle handle mest om kjærlighet mellom mann/ kvinne enn bare om Gud, da vi ikke er personlig kristne noen av oss. Kirkebryllup skal vi ha mer som en tradisjon Endret 16. april 2006 av kitekatt
Gjest gjest1 Skrevet 14. april 2006 #5 Skrevet 14. april 2006 Vi skal ha "Blott en dag" og "Gje meg handa di Gud".
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2006 #6 Skrevet 15. april 2006 Finnes Blott en dag med norsk tekst? Ville helst ikke hatt noe på svensk... Ellers en nydelig melodi.
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2006 #7 Skrevet 15. april 2006 Finnes det en link til teksten til "Blott en dag"?
Gjest gjest1 Skrevet 16. april 2006 #8 Skrevet 16. april 2006 Finnes Blott en dag med norsk tekst? Ville helst ikke hatt noe på svensk... Ellers en nydelig melodi. ← Den fins med norsk tekst også ja, men den er myyykje finare i original-versjon.. Søk på Google, så finn du nok begge tekstane!
Gjest lillelou Skrevet 16. april 2006 #9 Skrevet 16. april 2006 "Den prektig kledte sommerfugl" er veldig fin,syns jeg, og da spesielt om det er et sommerbryllup det er snakk om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå