Gå til innhold

Rense fuger

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

På badet mitt har jeg lyse fliser og svarte fuger. Noen steder har disse fugene blitt gråe i fargen, og jeg vil gjerne shine de opp litt. Hvordan får jeg best resultat? Hva er mest effektivt å bruke? Jeg vet ikke hvorfor de har blitt sånn, de var sånn når jeg kjøpte leiligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skrapte ut våre fuger og la på nye, de gamle var sprukne og ikke så pene. Det var en j*#"#* jobb, men nå ser det jo ut som om badet er flislagt på nytt - kjempefint! Håper for din del det finnes en enklere løsning... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glovarmt vann med zalo og salmiakk, masse av det! Plaske og skrubbe med oppvaskkost. Skylle til slutt, tørke med varmekablene, og impregnere helt til slutt. Da blir det så bra, så lenge at det er en fryd :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes noen "penner" som du kan streke opp fugene med. Foreldrene mine brukte det på kjøkkenet sitt, og resultatet ble bra. Vet ikke hvor de fikk tak i de, men regner med at det finnes på flisebutikker/byggvarebutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clas Ohlson selger en slik hvit fugepenn. Ellers vil jeg anta at en del flise-/baderomsbutikker bør ha slikt. Har ikke testet de før så vet ikke hvor bra det fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...