Gjest Gjest Skrevet 14. april 2006 #1 Skrevet 14. april 2006 jeg leste på et innlegg at vist du sparer over 75000 kr. til barna dine kommer overformynderiet å passer på pengene.Å du må søke om det du vil kjøpe til ditt barn..... gjels dette bare vist pengene overstiger 75000?sparer 300 kr. i måneden til min sønn, siden han ble født.må jeg passe på dette?Har jo tenkt å sette konfirmasjonspengene hans over på den kontoen når den dagen kommer. Kontoen står på han.,å er egentlig(trur jeg ) en vanlig konto,som vi ikke har bank kort til. Skal jeg heller skrive kontoen på meg? dette var vanskelig synes jeg. tenkte jo at pengene skal gå til litt av hvert, møbler (når han vil ha nye), moped , sykkel, bil lappen osv... å det er jo mine penger som vi sparer fra, rart ikke vi foreldre kan ta den avgjørelsen selv å bestemme om barnet vårt skal ha moped eller ikke!!! jer er så sint på STOLTENBERG!!!!!STEM HAGEN
Anna B. Skrevet 14. april 2006 #2 Skrevet 14. april 2006 Barna våre har også kontoer i eget navn, hvor vi sparer for dem. Har ikke tenkt å sette dem over på mitt navn. Jeg vet ikke så mye om beløpsgrenser og når overformynderiet kommer inn, men dersom 75 000,00 er en grense - er det jo langt fram dit fra 300,00 i måneden De vet sikkert mer om dette i banken... Skjønner ikke helt hvor Stoltenberg kommer inn i bildet, og jeg kan ikke tenke meg å stemme på Hagen... :hår:
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2006 #3 Skrevet 14. april 2006 Det stemmer det du har hørt, sjekket det nylig i banken. Dersom kontoen overstiger 75000 har foreldre ingenting med den å gjøre inntil barnet fyller 18 år og overtar kontoen selv. Derfor kommer jeg til å åpne kontoen i min eller min manns navn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå