Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år igjen så spøker de med dyreplageri og døde husdyr. Det er så patetisk at de må ty til sånn lavmål-humor for å være morsomme. Dette gjør de til tross for klage-storm etter forrige nøttesesongs katt-i-kvistkutteren-innslag.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Hmm, jeg så ikke dagens- hva skjedde?

Skrevet

Var det ikke ei bikkje som havna i snøfreseren?

Har sett verre ting på tv som underholdning.

Skrevet

Så det på reprise nå og synes ikke det var så ille... Men det sier kanskje mer om meg enn om tv2?

Skrevet

Dyrvernere :roll:. Verre enn prestene da Kirevaag spøkte med prestestyret her i landet. Forbanna fanatikere.

Skrevet
Dyrvernere :roll:. Verre enn prestene da Kirevaag spøkte med prestestyret her i landet. Forbanna fanatikere.

Den sammenlikningen synes jeg faktisk ikke er helt relevant. Dyrevernere reagerer fordi det faktisk er folk som mishandler dyr i det virkelige liv. Folk henger katter opp i trær etter ståltråd fordi de synes det er "gøy". De bruker katter som blink når de skal trene med hagla eller kaste småstein. Ifjor sommer var det noen som grillet en kattunge i en mikrobølgeovn som underholdning på en fest. Som katteeier er man alltid redd for at katten ikke skal komme hjem, fordi den kan ha blitt mishandlet av noe følelsesløse mennesker.

ved å vise slikt på tv, kan det være med å bygge opp om at dyremishandling er moro. Jeg er enig at dyrevernerne skal være forsiktige med å framstå som fanatiske, for da er det heller ingen som tar dem seriøst.

Men synes du det er så rart at vi ikke synes det er så gøy å se katter bli påskjørt el på tv, når vi vet at dette er virkeligheten. Katter er for dem som er glad i dem som familiemedlemmer. Da er det aldri "gøy" at så mange synes det er moro å plage dyr :frustrert:

Skrevet

Ved å se på film, kan man få inntrykk av at å drepe og voldta kan være morsomt også.

Skrevet
Ved å se på film, kan man få inntrykk av at å drepe og voldta kan være morsomt også.

Jo, men forskjellen på mishandling av mennesker og dyr er at hele samfunnet fordømmer mishandling av mennesker, men ikke hvis et dyr er mishandlet. Man får fengselsstraff hvis man dreper og voldtar mennesker, de som henger nabokatten i nabotreet får et bot på max 3000-4000. Dyrevernnemnda ligger under mattilsynet, dvs dyr bli for det meste sett på som framtidig mat. det viser litt hva slags syn man har på dyremishandling i dette landet. :tristbla:

Skrevet

Kom igjen, da..

Folk mishandler ikke dyr fordi de ser slike programmer som tv2s påskenøtter. Jeg kan være enig i at dyreplageri burde ha strengere strafferammer og ikke minst raskere reaksjonstid fra myndighetene sin side (ved vanskjøtsel av produksjonsdyr f eks), men når folk henger opp katter i ståltråd er det fordi de er grunnleggende feil oppdratt og har mentale mangler, ikke fordi de tror det er "greit" fordi de så det på TV2. Dette er en kontekst hvor det er lett å skille fiksjon fra virkelighet.

Her om dagen satt svensken (Bertil?) fast tunga i dekk-kjettingen; ekkelt, JA (jeg skiftet kjapt kanal), men det gir meg verken trang til å sutte på kalde kjettinger eller angst mot å bruke kjetting om det trengs. En ting er at jeg har forståelse for at man synes dette er guffent og ekkelt, men skadelig og brutaliserende tviler jeg veldig sterkt på at det er. Og jeg har både lang medieutdanning og er glad i dyr.

(og så lurer noen på hvorfor muslimer følte seg støtt av Muhammedkarikaturene :roll: )

Skrevet

Tv2 e og blir altid dei beste nøttene....Og bertil e best!!!

Skrevet
Tv2 e og blir altid dei beste nøttene....Og bertil e best!!!

Hysterisk morsomt!! Det med Alfons (hunden) var jo et uhell... TV2-nøttene er minst like morsomt som alle de fantastiske forenings-reklamene som går i høytidene.

Skrevet

Bertil er fantasisk!! :ler:

Påskens høydare!

Skrevet
Bertil er fantasisk!! :ler:

Påskens høydare!

Jeg skjønner ikke hva som er så morsomt med han, jeg synes han bare er teit.

Skrevet

Jeg liker ikke Bertil, men Asbjørn og andre Eckno-karakterer er bra. Digger Espen!

Gjest Virvel
Skrevet

Jeg har ikke sett på TV2-nøttene denne gangen, men jeg ble overrasket over hvor mange som følte seg støtt sist denne diskusjonen var oppe. Vet ikke helt om jeg tør å si det, men skitt la gå: Eier ikke folk humor? Er det virkelig så mange som er så til de grader fintfølende? Jeg ler ikke så veldig av Bertil jeg heller, det er ikke helt min type humor, men jeg har ingen problemer med å se at det er humor likevel.

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_knut_*
Skrevet

tapere...slutt å sutre

tv 2- nøttene var geniale

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...