Gå til innhold

Bryllups-drinkar

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

(ikkje gidd å flytt denne då, moderatorar....)

Tenker litt på drinkar til bryllupet...

Dette er foreløpig vår foreløpige drinkliste:

Strawberry daiqiuri

gin & tonic

whiskey

Irish coffee

Baileys

Dooleys

Konjakk

Mojito

Screwdriver

- vodka

- appelsinjuice

Lurer litt på å ha med nokon av desse:

Gin-Russian (med Russian tonic water)

Gin-Bitter (med Bitter tonic water)

Gimlet

50/50 med gin og Rose's Lime. Dessuten mye is, ellers blir den lett litt sterk.

Screwdriver twist;

isbiter i et glass, hell vodka over, noen dråper sitron og fyll opp med appelsinjuice, kjempegodt.

vodka, tranebærjuice, lime og isbiter

Cosmopolitan (light, uten countrau)

Vodka Tonic

Tom Collins

vodka cranberry:

vodka og cranberry-juice

Sea Breeze:

Fyll et høyt glass med is og ha i:

4cl vodka

6cl cranberryjuice

Fyll opp glasset med grapefruktjuice

og lage ymse av:

* Tonic-water

* Grapesoda

* Russchian

+ diverse typer anna "blandevant" som sprite, cola, appelsinjuice o.l.

+ øl, vin, cider, rusbrus og mineralvatn då sjølvsagt....

Nokon som har tips til fleire enkle vodka- og gin-baserte drinkar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Mer enn nok ;) Hadde holdt meg til 4-5 stk jeg da...men du får nok den beste baren i byen med den lista der ;)

Men...Mojito og daquirys lages med hvit Rom, gjør det ikke? Ihvertfall mine ;)...betyr det at du skal ha det og? Isåfall er white russian godt (rom, kahlua, melk og isbiter)...også er alltid cuba libre en slager (rom, cola, is og limeskive)

Endret av kitekatt
Skrevet

Synes også det holder i massevis, og personlig hadde jeg kuttet ut halvparten av disse og holdt meg til de jeg antok ville være mest populære.

Gjest gjest1
Skrevet

Takk for svar!!! Eg veit at utvalet vårt eg brukbart, men greia er at vi har mykje vodka, og tenkte å kjøpe inn enkle ingredienser (som sprite, tonic, appelsinjuice og liknande) som bartenderen kan lage drinkar av... :) Skal nok ikkje ha alle dei drinkane eg har skrive opp på, det er berre dei første som er sikre, liksom... Derfor er det berre å skrike ut gode forslag!! Hehe... No har eg bestilt meg den berømte "Barboka", så då reknar eg med at vi får ein del gode tips der.. Hehe...

Men...Mojito og daquirys lages med hvit Rom, gjør det ikke? Ihvertfall mine ;)...betyr det at du skal ha det og? Isåfall er white russian godt (rom, kahlua, melk og isbiter)...også er alltid cuba libre en slager (rom, cola, is og limeskive)

Vi skal ha kvit rom ja.. *noterer cuba libre*

:)

Skrevet

Du finner kanskje noen gode tips her.

Skrevet

IKKE bruk HVIT rom i cuba libre!!! Og ikke bruk baccardi! Bruk skikkelig brun rom, hvis ikke smaker det :frustrert: !!

Et tips fra en som er glad i skikkelig cuba libre (og som ikke er glad i dårlig cuba libre) :blomst:

Gjest gjest1
Skrevet
Du finner kanskje noen gode tips her.

Takk for link.. Har kikka litt på den sida, men den er altfor omfattande for ei med lite peiling på drinkar.. Hehe..

IKKE bruk HVIT rom i cuba libre!!! Og ikke bruk baccardi! Bruk skikkelig brun rom, hvis ikke smaker det  :frustrert:  !!

Et tips fra en som er glad i skikkelig cuba libre (og som ikke er glad i dårlig cuba libre)  :blomst:

Då blir det ikkje noko Cuba libre hos oss.. For meir sprit skal vi ikkje kjøpe inn.. Takk for tips!

Skrevet
Takk for link.. Har kikka litt på den sida, men den er altfor omfattande for ei med lite peiling på drinkar.. Hehe..

Då blir det ikkje noko Cuba libre hos oss.. For meir sprit skal vi ikkje kjøpe inn.. Takk for tips!

Kan fint lages med hvit rom ;)

Skrevet

Klart man KAN! Man KAN bruke grovt mel til å lage boller også, men man foretrekker å bruke hvitt mel! :rosasmil:

Skrevet

Høres ut som en flott liste det der!

Du har friske drinker der... :sjarmor:

Skrevet
Klart man KAN! Man KAN bruke grovt mel til å lage boller også, men man foretrekker å bruke hvitt mel! :rosasmil:

:ler:

Gjest gjest1
Skrevet
Høres ut som en flott liste det der!

Du har friske drinker der...  :sjarmor:

Håpar det blir bra!! Har bestilt Barboka no, så då får vi sjå kva vi finn ut av.. :sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...