Gjest Gjest Skrevet 13. april 2006 #1 Skrevet 13. april 2006 Hvordan klarer dere som er alene å ha råd å leie i Oslo? For meg er det ikke et alternativ å kjøpe, er også uaktuelt med bofellesskap. Har i tillegg samlet opp en god del møbler som jeg ikke har lyst å kvitte meg med. Må derfor bo en plass der jeg har plass il møblene. Har heller ikke råd å betale over 4500 i mnd. Er det håpløst for meg, eller er det noen her som har råd?
Gjest Gjest_Thea_* Skrevet 13. april 2006 #2 Skrevet 13. april 2006 Enig, det er en problemstilling det der...er i samme situasjon selv: har ikke egenkapital, har studert i 5 år, har masse lån og vil jobbe i Oslo. Men hvor skal jeg bo? LØnnen min vil være ca. 370.000,- i kommunen og for det kan jeg ha råd til å leie for maks. 5000,- i måneden. Da går mesteparten av lønnen til det, strøm, lån og faste utgifter (må ha bil i jobben). Tidligere tjente jeg bare 290 000,-, da ville jeg aldri hatt råd til å bo i Oslo.. Jeg synes single-politikken er helt fraværende!
Gjest gjest1 Skrevet 13. april 2006 #3 Skrevet 13. april 2006 Jeg ønsker ikke at singel skal forfordeles noe jeg da, men ja, det er vanskelig. Jeg skal bo alene fra juli av, og jeg må da finne et dritbillig sted. Har også møbler jeg ikke vil sette bort, og jeg mistenker at jeg ikke vil trives i et kollektiv... Foreldrene mine har økonomi til å kjøpe noe, men vet ikke om de gjør det
Gjest Skya Skrevet 13. april 2006 #4 Skrevet 13. april 2006 Er ikke mye du får for 4500 idag nei. Jeg er så heldig at arbeidsgiver leier ut egne leiligheter til en grei sum. Uten det tilbudet hadde jeg nok bodd på et lite kott ja.
Arkana Skrevet 13. april 2006 #5 Skrevet 13. april 2006 Du får mer for pengene hvis du er villig til å flytte litt utenfor sentrum.
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2006 #6 Skrevet 14. april 2006 Enig, det er en problemstilling det der...er i samme situasjon selv: har ikke egenkapital, har studert i 5 år, har masse lån og vil jobbe i Oslo. Men hvor skal jeg bo? LØnnen min vil være ca. 370.000,- i kommunen og for det kan jeg ha råd til å leie for maks. 5000,- i måneden. Da går mesteparten av lønnen til det, strøm, lån og faste utgifter (må ha bil i jobben). Tidligere tjente jeg bare 290 000,-, da ville jeg aldri hatt råd til å bo i Oslo.. Jeg synes single-politikken er helt fraværende! ← Hvis du ikke har veldig mye mer enn studielån i gjeld har du råd til å bo for mer enn 5000 i mnd... Ellers må du se litt på forbruket ditt.
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2006 #7 Skrevet 14. april 2006 Ikke noe syting. Men med barnetrygd, bidrag og lønn har jeg fortsatt ikke så mye som 370 000.-. Et absolutt minimum av hva jeg må betale for å leie er 5.000.-, men da er det svært tvilsomt at jeg får to soverum. Og skal ha grådig flaks om jeg finner noe helt ned i 5.000.- her jeg bor. I tillegg til at det koster å ha barn. Har også studielån, og annen gjeld (lån til tannlege ikke sløsing). 13.000.- i strøm forrige år. Men jeg fikk det til, ergo er det mulig. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå