Gå til innhold

Hvilken Pappegøye bør jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Gjest Kathrine N.
Skrevet

Vi har nå bestemt oss for å kjøpe pappegøye, helst en baby da den kan oppdras til å like begge kjønn. Det finnes så mange ulike arter og vårt eneste krav er at den ikke må være alt for "bråkete". Har noen råd for hva vi bør se etter og hvilke raser som fyller vårt krav? :icon_question:

Videoannonse
Annonse
Gjest seroxata
Skrevet

jeg har blåpannet amazon papegøye, og den er ikke noe spesielt bråkete, i den forstand. men den babler masse, og trenger masse oppmrksomhet. :)

Veldig lette å lære til å snakke iallefall! Men tror nok de fleste papegøyer bråker litt innimellom, hehe..

Og så liker de ikke være alene i for lange stunder av ganga, vet ikke om alle er slik, men pipp trives veldig lite i eget selskap.

Skrevet
Vi har nå bestemt oss for å kjøpe pappegøye, helst en baby da den kan oppdras til å like begge kjønn. Det finnes så mange ulike arter og vårt eneste krav er at den ikke må være alt for "bråkete". Har noen råd for hva vi bør se etter og hvilke raser som fyller vårt krav? :icon_question:

Alle fugler bråker......skal du ha en som er stille, så finnes det mye kunstig :forvirret:

De søpler, bråker.

Gjest Gjest_Ida_*
Skrevet
Alle fugler bråker......skal du ha en som er stille, så finnes det mye kunstig :forvirret:

De søpler, bråker.

Eh, og du fattet poenget? Selv om alle fugler bråker, finnes det noe som bråker mer enn andre...og hvis man kjenner til papegøye-typene kan man kanskje anbefale noen som er mer stille enn andre.

Vanskelig for deg å forstå kanskje :klaske:

Trådstarter, har dessverre ingen råd til deg, men håper andre som har greie på fugler og papegøyer kan gi deg tips! :)

*Selv har jeg katt, så kan dessverre ikke skaffe meg fugle med det første.

Skrevet

Jeg vil også ha en papegøye! De ser så søte ut :)

Hvordan finner man ut av hva slags type som er best for en og hvor mye de koster?

Skrevet
Jeg vil også ha en papegøye! De ser så søte ut  :)

Hvordan finner man ut av hva slags type som er best for en og hvor mye de koster?

Samme her! De ser morsomme ut, hvor finner en de beste papegøyan? :)

• 2 uker senere...
Gjest Venezuela Amazon
Skrevet

Hei,

har ei jente på 12 år nå som ikke kan karaktiseres som stille. Eneste hun er god på er å være stille om hun ser at vi andre sover.

Hun elsker å dusje, og sier derfor høylytt ifra at hun vil være med dersom en av oss går i dusjen uten henne.

I 'løpetiden' hennes(en gang på våren/sommeren) er hun slitsom..da sitter hun og gauler etter mannfolk i ett sett.

Om dette er typisk for hennes 'rase' er jeg usikker på. Men Sandy(som hun heter) er IKKE en stille papegøye.

Bare så det er tipset om..

Lykke til!

Og en ting til: til dere som vil ha en papegøye fordi de er søte; det er MASSE jobb. De krever utrolig mye tid. De liker ikke å være alene, og de må aktiviseres(smarte fugler). Og i noen tilfeller kan de overleve resten av ditt liv!

Skrevet
Jeg vil også ha en papegøye! De ser så søte ut  :)

Bare et velment råd altså, men...

En venn av meg hadde papegøyer før, og det er ganske krevende dyr (synes jeg iallefall). De bråker, søpler, driter overalt når de flyr og det lukter så utrolig vondt av burene bare kort tid etter man har rengjort de. Jeg sier dette kun fordi at jeg tror ikke alle vet hvor mye slike dyr faktisk krever.

....og nå lusker jeg meg tilbake i min katteverden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...