Gjest gjest1 Skrevet 13. april 2006 #1 Skrevet 13. april 2006 Sit og skriv drink-liste til bryllupet vårt... Vi har tenkt å ha ein del vodka-og gin-baserte drinkar, men ønsker ikkje at dei skal omfatte for mange ingredienser. Nokon som har tips til brus-typar eller slike drinkmixar som Rosè Lime og slikt som er godt saman med vodka? Blir kjempe-takknemleg for svar!!!
Gjest Gjesta Skrevet 13. april 2006 #2 Skrevet 13. april 2006 Cranberry-juice Da kan du lage vodka cranberry, og hvis du i tillegg har grapefruktjuice, kan du lage min favorittdrink Sea Breeze.
Gjest gjest1 Skrevet 13. april 2006 #3 Skrevet 13. april 2006 Har dei cranberry-juice på vanlege daglegvarebutikkar?
Gjest gjest1 Skrevet 13. april 2006 #4 Skrevet 13. april 2006 Har dei cranberry-juice på vanlege daglegvarebutikkar? ← Mulig du må på Meny/Ica/Ultra og sånne, men vet ikke. Innmari godt
Gjest gjest1 Skrevet 13. april 2006 #6 Skrevet 13. april 2006 Cranberry-juice Da kan du lage vodka cranberry, og hvis du i tillegg har grapefruktjuice, kan du lage min favorittdrink Sea Breeze. ← Mulig du må på Meny/Ica/Ultra og sånne, men vet ikke. Innmari godt ← Kanskje eg skal få nokon av mine venninner som bur utanbys til å kjøpe noko slikt... Korleis lagar ein Sea Breeze då?
Gjest Gjesta Skrevet 13. april 2006 #7 Skrevet 13. april 2006 Anbefaler Barboka, av Jan Vardøen. Sea Breeze Fyll et høyt glass med is og ha i: 4cl vodka 6cl cranberryjuice Fyll opp glasset med grapefruktjuice (Jeg pleier gjerne å ha litt mer cranberryjuice, og har kanskje også litt kullsyrevann ala Farris uten smak i glasset).
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2006 #9 Skrevet 13. april 2006 Etter å ha prøvesmakt de fleste drinkene i "Coctailboken" min, har jeg en favoritt - Gimlet: 3 deler Rose's Lime og 3 deler gin eller vodka (jeg bruker gin) + is. Ristes i shaker. Oppskriften står også bak på Rose's Lime.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå