Gå til innhold

Ferie i Danmark...

flopp

Anbefalte innlegg

Vi har vært på feriesenter Kattegat og trivdes veldig godt!

Vi hadde perfekt vær, og stranda på motsatt side av veien er suveren. Ved dårlig vær finnes det lekerom for små og store, innendørs svømmebasseng, minigolf osv.

Eneste aber er at det ligger litt ensomt til. Det er ikke langt å kjøre, men du må ha bil for det meste bortsett fra mini-Brugsen, iskiosken og stranda. Det finnes bare et par spisesteder i gåavstand, og de er ikke spesielt spennende.

Bår det er sagt drar jeg veldig gjerne tilbake! Kan se for meg at det er veldig fint med halvstore barn ettersom det er veldig trygt og barna kan ferdes litt alene uten at foreldrene får magesår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Kan noen anbefale meg et feriesenter som ikke er øde? Vi tar sikte på Legoland og tur til Århus.

Har brent oss på å havne et sted som ikke hadde noe "miljø" i gangavstand, og ønsker ikke det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.danparcs.dk (Rønbjerg)

Vi skal dit for andre år på rad.

Endret av Cilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest feriesmurf

Vi bodde på Kattegat for 2 år siden, og det er rett som det sies her, det er virkelig øde.

Vi hadde med oss gutten vår som da var 1 år og 4 måneder, og hadde sol og 30 grader hver dag. Stranden er stor og det er masse av plass til alle.

Vi brukte å kjøre en tur hver dag til enten en liten by eller til fornøyelsespark.

Så det ble som en sydentur, bare veldig fredelig :-)

Det som var kjipt med det stedet var soverommet. Det var vendt ut mot svalgang hvor alle går forbi, og vinduet var en lem som du måtte ha åpen. Altså fritt frem å krype inn for de som vil det.

Og så var det et vindu høyt oppe på veggen uten gardiner, så klokken 5 om morningen var det fullt sollys på soverommet.

Det ødela litt for oss, men det er jo sikkert bare bagateller.

Vi hadde det fint der, men vil velge et feriesenter som ligger litt nærmere sivilisasjonen neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på Blåvand, i nærheten av Esbjerg, ca. 45 min kjøring til legoland og løveparken. For noen strender!!!

Å ja, Blåvand er et herlig sted! Var der for 3 år siden og ble totalt forelsket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også skryte litt av Ebeltoft. Har vært der to ganger nå og synes at det var helt topp. Bodd på Ebeltoft Strand Hotell. De har innendørs basseng, noe som vi har lært at kan være en grei back-up for barn som er klare for badeferie (både som supplement til stranden og til dager med dårlig vær). Ebeltoft er en utrolig koselig og liten by. Stille og rolig og masse sjarm.

Det er kort vær til Djurs Sommerland som også kan anbefales. Passer for barn i alle aldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har mye å anbefale, men starter med å si Jylland og Ebeltoft camping og Zoo. Også Kattegat centeret er veldig spennende for voksne og barn. Legoland må vies minst 2 dager, det er så veldig mye å se og prøvekjøre, osv. Givskud Zoo (løveparken) vil jeg anbefale å bli med en guide i buss, min mor tørte ikke kjøre sammen med løver, og det forstår jeg godt!!! I bussen fikk vi masse fin informasjon om dyreparken og dyrene. Ta med noe mot insektsbitt.. I Danmark ville jeg kun bo på alle de forskjellige campingplassene, mange hyggelige folk og alltid barnevennlig, og muligheter for enten hytte eller telt.

Det er nå 6 år siden jeg syklet hele Danmark med tralle og en liten 3åring halvt sovende der bak. Det var en FANTASTISK tur som jeg aldri glemmer. Det som er veldig dansk, vil jeg si var vennligheten og det gode humøret dems. Ønsker alle en riktig GOD SOMMER!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...