Gå til innhold

Ferie i Danmark...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurdrer å ta en liten tur til Danmark i løpet av sommeren og har lyst til å besøke Legoland og kanskje Tivoliet. Vi har lyst til å leie et hus, muligens sammen med noen venner.

Noen som har vært der og kan anbefale et sted å reise til? Som ikke ligger langt fra Legoland og er fint for barn. Stiller ikke så store krav ellers - kommer ikke til å være der lemger enn 4-5 dager.

Skrevet
Vi vurdrer å ta en liten tur til Danmark i løpet av sommeren og har lyst til å besøke Legoland og kanskje Tivoliet. Vi har lyst til å leie et hus, muligens sammen med noen venner.

Noen som har vært der og kan anbefale et sted å reise til? Som ikke ligger langt fra Legoland og er fint for barn. Stiller ikke så store krav ellers - kommer ikke til å være der lemger enn 4-5 dager.

Løveparken ligger "kort" vei fra Legoland (30-40 minutters kjøring om jeg husker rett). Det kan dere se ekte løver som stryker seg opp langs bilen. Men ha vinduene ORDENTLIG lukket. Om løve klørne får tak i en liten sprekk øverst i vinduet kan det gå veldig galt.

Naturligvis er det en mengde andre dyr der også som kommer helt inn til bilen. Gjennomkjøringen tar 20 ??? minutter, men legg til litt ekstra tid i tilfelle det er kø.

Skrevet

Hei på deg!

Ferie i Danmark er helt topp! Men jeg er redd du er for seint ute med å bestille hus; i hvert fall de husene med god beliggenhet og bra standard. Jylland er et flott sted å feriere, og finner du ikke noe ledig hus, kan du sikkert få annen overnatting. Mange leier seg inn på sånne feriesentre, det er sikkert også fint, særlig for barna. Har prøvd hus med svømmebasseng (flere familier sammen minsker prisen), nydelig beliggenhet ved strand og liten bygd. Men det blåste!

Vi var på Blåvand, i nærheten av Esbjerg, ca. 45 min kjøring til legoland og løveparken. For noen strender!!!

Skal du til Tivoli i Köbenhavn, er det laaaangt fra legoland. Men det er ikke umulig å få til, da. Må belage seg på mye kjøring....

Vi skal til Danmark igjen denne sommeren også. Gleder meg!

Skrevet

Har vært i Gileleije noen ganger, langt fra Legoland, men ikke så langt unna København.... Kjempe fin liten by, fine strender og koselig for barna!!

Skrevet

Vi lurer på å bo her i sommer

www.kattegat.dk

Noen som har erfaringer herfra?

Skrevet

Vil bare nevne at danmark er så lite, at man kjører gjennom det på ca tre timer (fra fredrikshavn->flensburg)

Så det skal litt til for å komme "for langt unna" :)

Ellers er jo hele danmark et nydelig land på sommeren!!

Lykke til med ferieplanleggingen!

Gjest *Anne*
Skrevet
Vi lurer på å bo her i sommer

www.kattegat.dk

Noen som har erfaringer herfra?

Vi har vært der. For oss føltes det VELDIG øde, men så var vi heller ikke heldig med været. Men dere reiser med barn, ikke sant. Ikke langt til Djurs sommerland, som ifølge mine søte små er 100 ganger bedre enn Legoland, og det skal jeg ikke si meg helt uenig i. Noe for alle enten de er to eller tolv.

www.djurssommerland.dk

Og som noen sa over meg - Danmark er et lite land, og du kommer hurtig til de fleste steder.

Skrevet
Vi har vært der.  For oss føltes det VELDIG øde, men så var vi heller ikke heldig med været.  Men dere reiser med barn, ikke sant.  Ikke langt til Djurs sommerland, som ifølge mine søte små er 100 ganger bedre enn Legoland, og det skal jeg ikke si meg helt uenig i.  Noe for alle enten de er to eller tolv.

www.djurssommerland.dk

Og som noen sa over meg - Danmark er et lite land, og du kommer hurtig til de fleste steder.

Vi har en jente på 2 år, og siden det bare blir jeg og mannen og henne, tenkte vi at det kunne bli litt stusselig og bare leie et feriehus, men at det var greit med et feriesenter der det var ulike aktiviteter på stedet.

Vi så også på danland sitt feriesenter på ebeltoft, men de holder på med oppssing der, og da vil vi ikke dit.

Skrevet

I fjor sommer var min samboer og to barn på 2 & 6 år på Vandrehjemsferie i Danmark..Utrolig koselig, og traff mange hyggelige mennesker.

Kan anbefalles :)

Skrevet
Vi har en jente på 2 år, og siden det bare blir jeg og mannen og henne, tenkte vi at det kunne bli litt stusselig og bare leie et feriehus, men at det var greit med et feriesenter der det var ulike aktiviteter på stedet.

Vi så også på danland sitt feriesenter på ebeltoft, men de holder på med oppssing der, og da vil vi ikke dit.

Feriesenterene i DK er kjempebra. Gøy for ungene, og du blir lett kjent med naboene dine. Har vært i Ebeltoft også jeg. Litt øde der også, men kort vei inn til Ebeltoft by, og der er det utrolig koselig.

Sikker på at dere får det gøy.

Skrevet

Jobber innen reiseliv primert innen Danmark, og vil påpeke som nevnt ovenfor at du er veeeldig sent ute, så du/dere bør bestemme dere fort og prøve å få bestilt. Folk bestiller tidligere og tidligere hvertår, allerede før jul begynte bestillingene å strømme inn....

Lykke til :)

Skrevet
Vi har vært der.  For oss føltes det VELDIG øde, men så var vi heller ikke heldig med været.  Men dere reiser med barn, ikke sant.  Ikke langt til Djurs sommerland, som ifølge mine søte små er 100 ganger bedre enn Legoland, og det skal jeg ikke si meg helt uenig i.  Noe for alle enten de er to eller tolv.

www.djurssommerland.dk

Hei! Ligger Djurssommerland i nærheten av Ebeltoft? Skal dit i sommer...

Skrevet
Hei! Ligger Djurssommerland i nærheten av Ebeltoft? Skal dit i sommer...

Det er bare en liten biltur unna. Kan ikke helt huske hvor lenge det tar, men ca 30 minutter.

Har du barn og skal dit, er det bare å glede seg. :)

Skrevet

Skal dere til Djurs sommerland, må dere huske å ta med badetøy. De har ett aldeles glimrende badeland også der.

Gjest Bodillen
Skrevet

Må bare anbefale Ebeltoft. Der er det nyyyydelig!

Ettpar timers kjøretur til Legoland, men verd det. Vi reiste til en gård (som jeg selvsagt ikke husker navnet på) hvor de hadde alle mulige slags dyr - alt fra eksotiske til husdyr. Det var rimelig å komme inn, og de hadde en diger lekeplass ved kafeen. Der satt vi og koste oss lenge, mens ungene lekte. De hadde jo aldri lyst til å reise derfra :) Vi fant stedet i en brosjyre i huset vi leide. Tror det lå ved et sted som het Balle.

Skrevet

Jeg må bare si at Tivoli i København er veldig oppskrytt. SKjønner ikke hvorfor folk fortsatt drar dit. (Og jeg mener at det mere er en "konsert og vin"-plass for voksne og ikke et typisk familiested.)

For dem med barn i "fornøyelsespark-alder" kan BonBonLand absolutt anbefales! Se gjennom fingrene på at det er kommersielt, det er den beste fornøyelsesparken vår familie har vært på (dengang gutter 7 og 9 år). Du betalte inngangsbillett, og fornøyelsene var deretter gratis. Ikke så verst kø, mange mange morsomme attraksjoner, og mange gode steder å sitte og spise medbragt mat (eller kjøpt mat i cafeer etc).

Skrevet

Øster Hurup har et flott, lekkert Danland-senter (egne leiligheter med badeland). Søt liten by, litt stille for eldre barn muligens?

Gjest *Anne*
Skrevet
Jeg må bare si at Tivoli i København er veldig oppskrytt. SKjønner ikke hvorfor folk fortsatt drar dit. (Og jeg mener at det mere er en "konsert og vin"-plass for voksne og ikke et typisk familiested.)

Nå er jo København et stykke unna Kattegat hvor TS skulle.

Men, jeg er enig i at Tivoli er oppskrytt. Men, dersom du tar en 10 minutters togtur ut av Køben, kommer du til Bakken, og DER er det adskillig mer for ungene.

Skrevet

Vi skal bo på Kattegat feriesenter 1 uke sommer. Vi er to voksne og en gutt på litt over året. Håper det blir bra. Ser at noen sier at det er øde der, men det får gå. Det er jo ikke så langt inn til Århus eller andre fornøyelsessteder dersom været ikke er bra. Vi gleder oss!

Skrevet
Vi skal bo på Kattegat feriesenter 1 uke sommer. Vi er to voksne og en gutt på litt over året. Håper det blir bra. Ser at noen sier at det er øde der, men det får gå. Det er jo ikke så langt inn til Århus eller andre fornøyelsessteder dersom været ikke er bra. Vi gleder oss!

Ca en time inn til Århus, og det er by med stor B.

Kjempe shopping muligheter, nesten like store som i Køben.

Du har Tivoli dersom du har store barn, og dersom de er små, kan dere ta dere en tur i Gamlebyen. Kjempekoselig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...