Gjest Anonymous Skrevet 27. november 2002 #1 Del Skrevet 27. november 2002 Jeg sliter med selvtillit og godt humør for tiden. Jeg er bare 15+1, og allerede har jeg lagt på meg 5 kg... HJelp! Nå spiste jeg veldig mye i begynnelsen, mat var det eneste jeg kunne tenke på, men det har stabilisert seg nå heldigvis. Nå har magen fått en liten kul, og formene er litt rundere, men jeg føler meg skikkelig utilpass. Jeg er også veldig mye deprimert, og klarer ikke å fokusere på det positive at jeg har en liten bebi i magen. Men jeg gleder meg veldig til ultralyd som jeg skal til rett før jul, for da får jeg kanskje en annen følelse av at det virkelig vokser noe inni magen min. Føler bare at jeg har oppblåst mage grunnet altfor mye mat... Er det bare jeg som er rar, eller er det andre som har det liknende? TB Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 27. november 2002 #2 Del Skrevet 27. november 2002 Du er neppe alene om å ha det sånn, en venninne av meg klarte aldri å se seg i speilet mens hun var gravid, hun hatet det så intenst at hun fikk psykiske problemer. Men etter fødselen når hun fikk trent vekk kiloene så var alt bra igjen. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viking Skrevet 27. november 2002 #3 Del Skrevet 27. november 2002 Tror nok dine tanker er nokså typiske for perioden av svangerskapet som du er inne i. Hverken fugl eller fisk, har vi døpt denne perioden, Det begynner å merkes at magen vokser, men viser likevel ikke så godt. Det kan se ut som om en bare har lagt på seg, og det føles ikke bra. Hadde selv slik i begge mine svangerskap. Om noen uker er det ingen tvil om at det er en gravid mage under genseren, det blir gøy å kle seg igjen, og alt blir lysere. Jeg kan jo ikke love at dette er likt for deg, men jeg hadde det slik i begge mine svangerskap, og de fleste venninene mine har hatt det på samme måte. Vær stolt av magen din, du skal ikke ha den for alltid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Emma Skrevet 27. november 2002 #4 Del Skrevet 27. november 2002 Jeg skjønner godt hvordan du har det. Jeg er bare ti uker på vei og føler meg ekkel og oppblåst. Har lagt på meg et kilo, men det føles som om det er mye mer. I tillegg har jeg fått kviser og det hjelper ikke noe særlig heller. Kan det være mulig at det er mye vann i kroppen min, kanskje? Er også ganske redd for at jeg skal legge på meg mye, men samtidig så gidder jeg ikke å leve så mye annerledes enn det jeg vanligvis gjør (som jeg mener er forholdsvis sunt). Jeg tror/håper det som viking skriver stemmer Og du får sikkert at annet syn når du har vært hos UL. Dessuten må du ikke glemme at det er sikkert en grunn til at du har lagt på deg i denne perioden, kanskje kroppen din trenger det? Håper i allefall det går bra med deg :D Hilsen fra Lille Emma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jen Skrevet 27. november 2002 #5 Del Skrevet 27. november 2002 Dette med å blomstre i graviditeten er mektig overdrevet, ja. Selv gikk jeg ned masse da jeg var gravid. Spydde i et sett, og veide ikke mer en 45 kg mesteparten av graviditeten (normalt er jeg ca 55 kg). I tillegg klarte jeg ikke vokse legger, nappe bryn og all annen slags "skjønnhetspleie" fordi jeg var så dårlig. Håret ble fett pga. hormonene og jeg fikk kviser. Bare det å dusje og vaske hår pleide jeg å drøye så lenge jeg maktet fordi jeg var så elendig at jeg holdt på å stryke med om jeg skulle stå oppreist. Heldigvis var min kjære der og hjalp til så godt han kunne. Føltes godt at han fremdeles syntes jeg var vakker selv om realiteten var milevis unna. Det er nå bare slik; å få barn merkes på kroppen på en eller annen måte. Men det er da verdt det til slutt, heldigvis. Tenker det blir bedre når du får se at det er "noe" der inne. Det hjalp litt for meg og, for før det følte jeg bare at jeg hadde verdens lengste spysyke. Kos deg med graviditeten! De ekstra kiloene takler du etter du har født. Gratulerer og Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Forup Skrevet 28. november 2002 #6 Del Skrevet 28. november 2002 hei og uf da ikke godt at ha den føelsen, har ikke haft den selv i begyndelsen var jeg alt for glad og lykkelig og stolt, men må sige at hen på slutten da de 25 kg som jeg havede fået på bagen så begyndte jeg at føle mig som en elefant. mangler i dag kun 8 uger av mit 4 svangerskab har kun taget 13 kg på denne gang men må indrømme at jeg går og sukker over al det fine tøj som er i butikkerne som jeg ikke kan købe og krybe ned i, men nu er det heldigvis snart overstået og så kan fruen her løbe rundt med barnevogn på udsalg i januar må jo tænke positivt... ønsker dig lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. november 2002 #7 Del Skrevet 28. november 2002 Tusen takk for svar alle sammen!! Godt å høre at jeg ikke er alene om disse tingene. Håper og regner med at det går bedre etter hvert. Noen av kiloene hadde jeg kanskje bare godt av, for jeg var ganske tynn i utgangspunktet. Jeg får prøve å se litt lysere på det. Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå