Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan forventer dere at en gjest skal oppføre seg når dere får besøk?

Hvordan forventer dere at vertskapet skal oppføre seg når dere er gjester?

Som vert forsøker jeg å sørge for at gjestene har det bra, dvs. mat og drikke som de liker og hvis de skal overnatte, en så behagelig seng som mulig. (Bor trangt, så dette punktet er ikke alltid så enkelt)

Som gjest takker jeg for det jeg får og har gjerne med meg en liten oppmerksomhet. Hvis jeg skal være hos noen i flere dager, handler jeg som regel inn noe for å bidra litt.

Det samme forventer jeg vel selv av vertskap og gjester.

Andre meninger?

Videoannonse
Annonse
Gjest King James II
Skrevet

fordi dere er gjester. Og alle vet at gjester må oppføre seg når de er på besøk..

Skrevet
fordi dere er gjester. Og alle vet at gjester må oppføre seg når de er på besøk..

Hæ :klø: :klø:

Skrevet

Og jeg som trodde to hadde vært snille og svart på spørsmålet mitt... :(

Skrevet

Det spørs jo litt hvem det er snakk om, da. Og om det er overnattingsbesøk eller ikke. Er det besteveninna mi som er på besøk, er vi ikke så høytidelige at det gjør noe. (Hun bor langt herifra, men kommer på overnattingsbesøk) Hun tar seg mat i skapet selv, hun kan finne på å bake boller mens jeg gjør noe helt annet, jeg kan legge meg mens hun fortsatt er oppe. Jeg hadde ikke oppført meg sånn hvis det var svigers, akkurat!

Skrevet

De som er på besøk bør ha en anstendig og normal oppførsel, likeledes vertskapet. De bør alle smile hele tidne og så kan de være seg selv når gjestene har gått.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...