minienthe Skrevet 13. april 2006 #1 Skrevet 13. april 2006 jeg har temmelig skadede negler etter en klemskade, de vokser ut "bulkete" og jeg må holde de konstant korte fordi det gjør vondt når de blir lengre og det ser heller ikke pent ut slik de er nå. jeg har hørt noe vagt om at dette kan repareres hos lege ved at en bedøver fingertuppen og river av neglen for deretter å binde noe over fingertuppen så den nye neglen vokser ut rett. dette må gjentas på alle fingrene. støping av negler er dessverre ikke et alternativ. er det noen som har hørt om dette eller opplevd det selv ?
Felixa Skrevet 13. april 2006 #2 Skrevet 13. april 2006 Det hørtes helt grusomt ut! Har aldri hørt om at det gjøres.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2006 #3 Skrevet 13. april 2006 fra doktoronline.no om ingrodd stårtånegl, men siden det var om å fjerne neglen kan dette sikkert hjelpe Fjerning gjøres vanligvis i et enkelt inngrep i lokalbedøvelse som hos vanlig lege og offentlige poliklinikker har vanlig konsultasjonsmellomlegg pluss kanskje 100 kroner til for bedøvelse og engangsutstyr og bandasjer. Denne summen kan variere noe.
minienthe Skrevet 14. april 2006 Forfatter #4 Skrevet 14. april 2006 joa, vet at det ikke er noe problem å fjerne neglen... men jeg er usikker på hvordan resultatet vil bli når den vokser ut igjen
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2006 #5 Skrevet 14. april 2006 søk litt på doktoronline.no, mener jeg så i farten en som sa h*n hadde mistet en negl, og den kom tynn og skjør ut, men så svarte noen andre at det ville rette seg etterhvert som den grodde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå