Gjest Gjest Skrevet 13. april 2006 #1 Skrevet 13. april 2006 Jeg har så lyst å lage sjokomousse med dronningdråper (sånn pose fra Freia), men klarer ikke helt å beregne kaloriene i den totalt...? pr 100 g tilberedt vare:170 kcal ferdig mousse: ca 5,5 dl er 100g 1 dl??? (håper ikke det, for jeg klarer fint å dytte i meg hele moussen, NAMMMM)
skrue Skrevet 13. april 2006 #2 Skrevet 13. april 2006 Skal du først lage sjokolademousse så skal du gi beng i energimengden. 100g er generelt ikke lik 1dl.
Kvist Skrevet 13. april 2006 #3 Skrevet 13. april 2006 Skulle vel gå ann å regne ut det da. Vekten av pulveret + vekten av det du skal blande det med, delt på 5,5 dl hvis det er det som blir ferdig mengde. Så har du vekt pr dl mousse. For total kalorimengde i hele porsjonen tar du vekt av pulver + vekt av væske og ganger opp med 170 kcal/100g... Men hvorfor vil noen vite hvor mange kcal det er i sjokomousse? Sånt skjønner ikke jeg, ting med uante mengder kalorier i er best før man vet akkurat hvor mye det er...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå