Furstina Skrevet 13. april 2006 #1 Skrevet 13. april 2006 Jag ser att årets event är i full fart vid gränsen... Fulla norrmän invaderar Strömstad vi har alla olika traditioner och nöjen här i livet
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2006 #2 Skrevet 13. april 2006 Jag ser att årets event är i full fart vid gränsen... Fulla norrmän invaderar Strömstad vi har alla olika traditioner och nöjen här i livet ← Et viktig argument for å få ned alkoholavgiftene i Norge, så driter vi oss ut i vårt eget land i det minste.
Gjest Gjesta Skrevet 13. april 2006 #3 Skrevet 13. april 2006 Jeg syns det er pinlig å være norsk skjærtorsdag. Men samtidig sier vel pilisen at det ikke er så ille, egentlig.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2006 #4 Skrevet 13. april 2006 Dette er pinlig og det er patetisk å gi alkoholavgifter skylda.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2006 #5 Skrevet 13. april 2006 Jeg syns det er pinlig å være norsk skjærtorsdag. Men samtidig sier vel pilisen at det ikke er så ille, egentlig. ← Javisst, bare femten arrestert. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=113099
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2006 #6 Skrevet 13. april 2006 Dette er pinlig og det er patetisk å gi alkoholavgifter skylda. ← Ironi er ikke din sterkeste side?
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2006 #7 Skrevet 13. april 2006 Ironi er ikke din sterkeste side? ← Ikke din heller
Gjest Piper Skrevet 13. april 2006 #8 Skrevet 13. april 2006 Jaja, det var mindre bråk i år enn i fjor, og kanskje en bør fokusere litt på det også. Det er alltid noen som bare må lage røre, men det er da godt at det har roet seg litt. Jeg kommer aldri til å bli flau over å være norsk, for det er ikke mitt ansvar det andre velger å gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2006 #9 Skrevet 14. april 2006 De fleste rånerne som reiser dit er jo fra Østfold, og nesten alle i Østfold stammer fra en svenske 100 år tilbake i tid - så det er av sine egne man skal ha det.
Lillesøster Skrevet 14. april 2006 #10 Skrevet 14. april 2006 Dette er pinlig og det er patetisk å gi alkoholavgifter skylda. ← Jepp, det er det.
Gjest Gjesta Skrevet 14. april 2006 #11 Skrevet 14. april 2006 De fleste rånerne som reiser dit er jo fra Østfold, og nesten alle i Østfold stammer fra en svenske 100 år tilbake i tid - så det er av sine egne man skal ha det. ←
Gjest lurven Skrevet 14. april 2006 #12 Skrevet 14. april 2006 Jag ser att årets event är i full fart vid gränsen... Fulla norrmän invaderar Strömstad vi har alla olika traditioner och nöjen här i livet ← det gjør meg flau over å være norsk, selvom jeg ikke identifiserer meg med blodharry rånere
skrue Skrevet 16. april 2006 #13 Skrevet 16. april 2006 Flau? Folk er ute etter fest&morro og de vet at det finner de i Strømstadsområdet denne dagen. Ser ikke noe spesielt i det. Svenskene er ikke pingler de heller. Ta en tur til Sverige om en par ukers tid.
Gjest Gjest1 Skrevet 16. april 2006 #14 Skrevet 16. april 2006 Skjønner ikke at det skal være flaut. Svenskene lager markedet, og nordmenn handler. De tjener gode penger på dem som reiser, og så klager de over bråk i avisene. Hadde ikke svenskene gjort akkurat det samme andre veien?
Gjest Gjest1 Skrevet 16. april 2006 #15 Skrevet 16. april 2006 Det hadde de kanskje. Og da ville jeg vært flau på deres vegne... ← Jeg skjønner ikke at man skal føle ansvar for hvordan andre mennesker lever sine liv. Det gidder ikke jeg.
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2006 #16 Skrevet 16. april 2006 Tja, hvorfor skal ikke østfoldingene få feire byen de handler vin og mat i året rundt, som en protest mot norske avgifter?
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2006 #17 Skrevet 16. april 2006 hva får dere til å tro at det bare er østfoldinger?det kommer jo ungdommer fra hele norge nå fortiden og tror det er helt greit å råne i strømstad....
Gjest Emeldina Skrevet 16. april 2006 #18 Skrevet 16. april 2006 15 personer ble arrestert i Strömstad, men 31 ble arrestert senere samme dag i Halden, da Strömstad-rånerne dro dit på nachspiel. Så det er nok ikke bare i Sverige de lager bråk. Var forresten i Strömstad på skjærtorsdag da jeg var russ, og det var utrolig gøy faktisk! Men vi lagde ikke noe bråk, og ingen av oss ble arrestert, så vi oppførte oss nok eksemplarisk...
Gjest kenneth Skrevet 16. april 2006 #19 Skrevet 16. april 2006 Skjønner ikke at det skal være flaut. Svenskene lager markedet, og nordmenn handler. De tjener gode penger på dem som reiser, og så klager de over bråk i avisene. Hadde ikke svenskene gjort akkurat det samme andre veien? Jeg synes man skal skille litt mellom en normal kjøps-/salgsprosess og en særegen tradisjon hvor en stor gjeng med drittunger legger beslag på store politiressurser i sin våryre søken etter primitiv forlystelse. Det foregår riktignok mer bedritne ting i verden enn norsk fyll på fremmed jord, men dette gir ihvertfall en liten bismak hos meg. Jeg skjønner ikke at man skal føle ansvar for hvordan andre mennesker lever sine liv. Det gidder ikke jeg. ← Jeg synes "skjønner ikke" og "gidder ikke" oppsummerer ditt standpunkt bra i denne saken. Undres på hvilket av ordene apatisk, snever eller egoistisk som gir et best bilde av vinklingen. Egentlig synes jeg alle tre duger sånn passe bra. Føle ansvar? Å nei. Fysjameg for en dum ting.
Gjest Fruktfat Skrevet 16. april 2006 #20 Skrevet 16. april 2006 Svenskene er ikke pingler de heller. Ta en tur til Sverige om en par ukers tid. ← riktig! ta en tur ut (i skogen) på valborgsmesse, så får man se mye rart. er den dagen flest mister dyden, visstnok er ikke flau over å være norsk, vi hjelper jo bare svenskene med økonomien, hehehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå