Sun Mei Skrevet 13. april 2006 #1 Skrevet 13. april 2006 Hvordan lager man det? Er det noe man skal lage, eller er det nok å mose bønner?
Sun Mei Skrevet 13. april 2006 Forfatter #2 Skrevet 13. april 2006 Bønnestuing: 2 bokser hermetiske salat/gryterettbønner 1 rød løk 4 fedd hvitløk 1 ts olje 1 pose taco krydder mix Pepper Litt vann Tøm bønnene i et dørslag og skyll av all saften fra hermetikk boksene. Finhakk løken og la den steke med litt olje i en gryte i noen minutter. Press i hvitløken. Tilsett bønnene og la disse koke mens du moser dem. Tilsett vann etter hvert som væsken fordamper slik at bønnene ikke svir seg, men pass på at det ikke blir for mye væske. Til slutt skal du få en stuing der de fleste bønneskallene er most/kokt i stykker. Tilsett taco krydder og pepper. Høres dette riktig ut?
Gjest Gjesta Skrevet 13. april 2006 #3 Skrevet 13. april 2006 Aldri lagd bønnestuing, men det der høres ihvertfall godt ut!
Sun Mei Skrevet 13. april 2006 Forfatter #4 Skrevet 13. april 2006 Ja, jeg skal ha det sammen med Nachosen vi skal lage i morgen
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2006 #5 Skrevet 13. april 2006 Jeg lager en lignende ligger oppskrift her inne ett sted, på en eller annen taco tråd, gidder desverre ikke søke den frem for deg siden jeg sitter på en vanlig modemlije. Den er lagd med bønner, gulrot, løk og rømme og tilsatt tacokrydder eller fajitaskrydder etter hva du liker. pulverheksa ii
Sun Mei Skrevet 13. april 2006 Forfatter #6 Skrevet 13. april 2006 Takk, Pulver Men jeg skal ha tacokrydder i kjøttdeigen så da trenge man vel ikke ha det i bønnestuingen?
Catlin Skrevet 13. april 2006 #7 Skrevet 13. april 2006 Kjøper den på boks jeg. Fortell hvordan den hjemmelagede blir da *venter i spenning*
Sun Mei Skrevet 14. april 2006 Forfatter #8 Skrevet 14. april 2006 Ja, jeg lette etter stuing i boks men fant det ikke noen steder. Hvor kjøper du det?
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2006 #9 Skrevet 14. april 2006 Takk, Pulver Men jeg skal ha tacokrydder i kjøttdeigen så da trenge man vel ikke ha det i bønnestuingen? ← Du kan selvsagt krydre den som som vil, den stuingen"min" er lager jeg i stedet for kjøttdeig. Derfor krydrer jeg den likt. Kan teke meg at den vil bli god med hvitløk og chili nesten som eneste krydder, gjerne i lag med litt spisskummen.
Sun Mei Skrevet 14. april 2006 Forfatter #10 Skrevet 14. april 2006 Tusen takk Jeg skal lage Nachos nå og da får vi se hvordan dette blir
Catlin Skrevet 14. april 2006 #11 Skrevet 14. april 2006 Pleier å kjøpe boksene på meny, mega eller på Ultra. Tror kanskje også jeg har sett det på Maxi mat. Selv om meny her oppe har det, er det jo ikke sikkert at alle meny-butikkene kjøper det inn. Jeg bruker å kjøpe med meg noen bokser hvis jeg er i en butikk som har det. Så jeg har stort sett alltid et par bokser i skapet. Ble hjemmelaget godt?
Sun Mei Skrevet 14. april 2006 Forfatter #12 Skrevet 14. april 2006 Ja, det ble kjempegodt Jeg brukte den oppskriften jeg la inn først, men uten tacokrydder for det hadde jeg i karbonadedeigen Og den bønnestuingen kan godt brukes til annen mat også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå