Gå til innhold

Flørter du med mannlige gifte kolleger?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Kom til å tenke på...her forelden satt jeg mine venninner (gifte og single) på en kafè på Majorstuen, og havnet plutselig i en diskusjon på hvordan det sto til med hverdagsflørting på arbeidsplassen.

Den ene flørtet sjelden på jobb, det jobbet så få menn der, dessuten er hun gift. Men et par andre (single) og meg selv inkludert - kom fram til at vi flørter på arbeidsplassen, selv med de mennene som er gift og inkludert de som er ledere.

Med "flørt" så tenker jeg mest på smil, latter, hyggelig prat og velmenende blikk :)

Hva mener dere her på KG da, er det mange her som flørter på arbeidsplassen? Er det ganske utbredt kanskje?

Flørter vi mindre i Norge enn i andre land?

:klø:

Videoannonse
Annonse
Gjest camillo
Skrevet

Er det flørt å smile, le og prate hyggelig? :klø:

Skrevet
Er det flørt å smile, le og prate hyggelig? :klø:

:ler: Selvfølgelig er det vel det! ;)

Nordmenn har mye å lære.... :sjokkbla:

Gjest camillo
Skrevet
:ler: Selvfølgelig er det vel det!  ;)

Nordmenn har mye å lære.... :sjokkbla:

Akkurat... Hehe, jeg sier ikke at jeg ikke smiler og ler, jeg stiller spørsmålstegn ved hvorvidt det kan kalles FLØRT.

Gjest Embla s
Skrevet

Å flørte er å gi hyggelig og litt ekstra oppmerksomhet, få den andre til å føle seg vel. Det kan man gjøre med alle. Barn, unge, damer, menn, single, gifte! Syns jeg. Tror ikke uskyldig flørt er farlig, heller sundt! :-)

Gjest camillo
Skrevet
Å flørte er å gi hyggelig og litt ekstra oppmerksomhet, få den andre til å føle seg vel. Det kan man gjøre med alle. Barn, unge, damer, menn, single, gifte! Syns jeg. Tror ikke uskyldig flørt er farlig, heller sundt! :-)

Hvis det er det, så har jeg feil oppfatning av selve ordet. :)

Men i ordboka står det blant annet "forelskelse uten alvor". Det er slike undertoner jeg legger i det også.

Skrevet

Flørter langt kjappere, enklere og mer avslappet med gifte menn enn med single. Det samme gjelder kolleger generelt. Årsaken er at de som er opptatt eller er kolleger er uinteressante som potensielle partnere og det gjør dem ufarlige å flørte med.

Gjest Embla s
Skrevet
Hvis det er det, så har jeg feil oppfatning av selve ordet. :)

Men i ordboka står det blant annet "forelskelse uten alvor". Det er slike undertoner jeg legger i det også.

Du, det er det JEG legger i termen flørting. Slik jeg har tolket det. Kan godt hende jeg er helt på vidotta altså! ;)

Gjest camillo
Skrevet
Du, det er det JEG legger i termen flørting. Slik jeg har tolket det. Kan godt hende jeg er helt på vidotta altså!  ;)

Joda, jeg skjønte det. :ler: Men det virker som om mange har samme oppfatning som deg - for jeg pleier å se ut som et spørsmålstegn når det er snakk om flørt og hvem/hva/hvordan man gjør det.

Skrevet
Flørter langt kjappere, enklere og mer avslappet med gifte menn enn med single. Det samme gjelder kolleger generelt. Årsaken er at de som er opptatt eller er kolleger er uinteressante som potensielle partnere og det gjør dem ufarlige å flørte med.

Si ikke det. Jeg har også flørtet uskyldig med mannlige, gifte arbeidskollegaer, etter at de har slengt tullekommentarer til meg- det har endt opp med at jeg har råklint med to av dem. Dette strekker seg over litt tid og 3 forskjellige arbeidsplasser siden jeg ble ferdigutdannet ingeniør, men allikevel er ikke alle gifte menn komplett uskyldige. Og jeg er selv mann..

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet
Si ikke det. Jeg har også flørtet uskyldig med mannlige, gifte arbeidskollegaer, etter at de har slengt tullekommentarer til meg- det har endt opp med at jeg har råklint med to av dem. Dette strekker seg over litt tid og 3 forskjellige arbeidsplasser siden jeg ble ferdigutdannet ingeniør, men allikevel er ikke alle gifte menn komplett uskyldige. Og jeg er selv mann..

:ler::ler::klappe: Denne hørtes voldsom ut....

Ellers registrerer jeg at nordmenn (les: de som svarer i denne tråden), legger mye mer i ordet "flørting" enn det mine venner i andre land gjør. Der er det mer easy.

Gjest -eline-
Skrevet

Det er det jeg og legger i ordet, jeg flørter endel gitt. Bare morsomt! :)

Gjest camillo
Skrevet
Ellers registrerer jeg at nordmenn (les: de som svarer i denne tråden), legger mye mer i ordet "flørting" enn det mine venner i andre land gjør. Der er det mer easy.

Eh, det er vel stort sett jeg som har sagt at jeg har en annen oppfatning av akkurat ORDET flørt enn de fleste andre her?

Og i følge ordboka har jeg også delvis rett. ;) Det betyr ikke at jeg misliker eller ikke gjør det andre legger i "flørting", det er bare bruken av selve ordet som er annerledes.

Er litt lei av folk som absolutt skal ha nordmenn til å være så "forknytte", jeg tror det der er i ferd med å endre seg. ;)

Skrevet

Har da aldri mistenkt menn for å være uskyldige. :ler:

Men seksuelle kommentarer har aldri vært en del av flørten for meg. Det er for direkte til å være hyggelig. Grunnen til at gifte menn er ufarlige er at en eventuell seriøs interesse fra deres kant ville være såpass skuffende at de aldri ville vært aktuelle for noe mer uansett.

Skrevet

Ja jeg flørter på jobb.

Flørte for meg har mest med blikk og "tone" og gjøre...

Skrevet
Ja jeg flørter på jobb.

Flørte for meg har mest med blikk og "tone" og gjøre...

Meg igjen.. Stod visst i spørsmålet ang gifte menn. Ja jeg flørter med de også, for samme om de er det eller ikke. Legger ikke noe mer i flørtingen uansett. Smiler og blunker ;) Hehe

Gjest Gjest_Bettina_*
Skrevet
Meg igjen.. Stod visst i spørsmålet ang gifte menn. Ja jeg flørter med de også, for samme om de er det eller ikke. Legger ikke noe mer i flørtingen uansett. Smiler og blunker ;)  Hehe

Ja, samme her! Gjorde en ikke det, ville hverdagen vært kjedelig ;)

Gjest Jalileh
Skrevet

Enig med camillo (ang. definisjonen av flørting) og nei, jeg flørter ikke med opptatte menn.

Skrevet
Enig med camillo (ang. definisjonen av flørting) og nei, jeg flørter ikke med opptatte menn.

Hørtes kjedelig ut....så du smiler ikke, ler ikke, veksler ikke ertende blikk eller slår an en god kommentar eller historie til dine mannlige kolleger, selv om de er gift?

Huff, ja ja, synd for dere, som går glipp av mye! ;)

Gjest camillo
Skrevet
Hørtes kjedelig ut....så du smiler ikke, ler ikke, veksler ikke ertende blikk eller slår an en god kommentar eller historie til dine mannlige kolleger, selv om de er gift?

Huff, ja ja, synd for dere, som går glipp av mye!  ;)

Hvis du leser det som er skrevet, var hun enig med meg ang. DEFINISJONEN av flørt. ;)

Det vil si at vi ikke ser på vanlig smil, latter, tulling osv. som flørt, men at vi gjør det likevel. Forskjellen er bare at vi ikke kaller det flørt.

Det er ihvertfall det jeg mente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...