Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg vil be en stille bønn for at lillesøsteren min finner seg en ordentlig mann, skjønner at det er galt å være sammen med jenter, slutter å misbruke antidepressiva og vender seg mot Gud.

Jeg ber for at min eldste bror slutter å leve som en horebukk, tilgir meg for at jeg anmeldte ham for godterismugling, og kan bli venner igjen med min far.

Jeg ber for at Gud tilgir mine søsken og deres seksuelle krumspring. Jeg ber for andre ting som er viktigere også, men vil be om tilgivelsene for syndene til familien min, for selv om de er syndige og ikke bryr seg om Gud er de allikevel min familie, selv om de ikke er like flinke som meg.

Du ber til gud fordi søstern din er lesbisk? :overrasket: Hva skjedde med å elske folk slik de er ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Du ber til gud fordi søstern din er lesbisk?  :overrasket:  Hva skjedde med å elske folk slik de er ??

Jeg tolket det innlegget du svatre på som ironi.

Å vi vet jo alle hva kristenfolket mener om homofili. Det er ikke snakk om å elske og respektere mennesket som den det er nei. Mennesket elskes kun av kristenfolket hvis de passer inn i den rammen de kristne har snekret sammen utifra sine meninger.

Gjest Gjest_KR-øst_*
Skrevet

Å vi vet jo alle hva kristenfolket mener om homofili. Det er ikke snakk om å elske og respektere mennesket som den det er nei. Mennesket elskes kun av kristenfolket hvis de passer inn i den rammen de kristne har snekret sammen utifra sine meninger.

Om Jesus har sagt at vi skal komme som vi er, så har han aldri sagt at vi skal bli som vi er.

Han forandret mennesker da han gikk her på jorden.

Han sa bl.a: Gå bort og synd ikke mer.

Jesus elsket menneskene, men hatet synden.

Hvorfor mener dere at kristne skal ha et annet syn enn det Jesus hadde?

Skrevet
Om Jesus har sagt at vi skal komme som vi er, så har han aldri sagt at vi skal bli som vi er.

Enkelte ting kan man bare ikke forandre. Uansett om det er medfødt eller ikke, så er det et faktum at mange homofile jenter og gutter sliter med depresjoner og psykisk sykdom som følge av at de føler tiltrekning mot samme kjønn. Hvordan en velger å forholde seg til denne tiltrekningen er en annen sak, men faktum er at denne tiltrekningen er der, uansett hvordan en vrir og vender på det. Til det kan en 2000 år gammel karismatisk sektleder si hva han vil.

Jeg tror det er mange som ikke helt forstår hvor synden da kommer inn i bildet. Begynner synden med følelsene? Er det synd å ta et annet menneske i hånden? Er det synd å ta et annet menneske i ansiktet? På leppene? På baken? Er synden avhengig av hvilken kroppsdel som berører?

Jeg er klar over at enkelte mennesker degraderer sin egen evne til analytisk tenking bak sitt ønske om å ha noe å tro på. Jeg har ikke sansen for slik ukritisk tro. Jeg føler at det strider mot den verdenen jeg lever i.

Dessuten tror jeg det var Nirvana som sang kom som du er..

Skrevet

Det var egentlig ment som trolling... ;) Skulle det vært ironi eller sarkasme, måtte det vært flere kristne som skjønte det, og jeg tror ikke det er så mange kristne som evner det. Husk at de som er kristne idag er de som har blitt til overs. Gjennomsnittet er derfor noe mer ekstremt enn det var for 10- 15 år siden, og ekstreme kristne tror jeg ikke kjennetegnes av utpreget ironi-forståelse.

Gjest Gjest_KR-øst_*
Skrevet
Enkelte ting kan man bare ikke forandre. Uansett om det er medfødt eller ikke, så er det et faktum at mange homofile jenter og gutter sliter med depresjoner og psykisk sykdom som følge av at de føler tiltrekning mot samme kjønn. Hvordan en velger å forholde seg til denne tiltrekningen er en annen sak, men faktum er at denne tiltrekningen er der, uansett hvordan en vrir og vender på det. Til det kan en 2000 år gammel karismatisk sektleder si hva han vil.

Jeg tror det er mange som ikke helt forstår hvor synden da kommer inn i bildet. Begynner synden med følelsene? Er det synd å ta et annet menneske i hånden? Er det synd å ta et annet menneske i ansiktet? På leppene? På baken? Er synden avhengig av hvilken kroppsdel som berører?

Synden oppstår med hensikten du har med det du gjør.

Jeg forstår det slik at du mener at om jeg slutter å bry meg om min kone fordi jeg har fått en sykelig trang til å være sammen med nabokona i stedet, så er det altså helt greit?

Skal lysten styre meg, eller skal jeg styre mine tanker, slik at jeg kan regulere mine lyster?

Jeg tror at når vi lar våre lyster styre oss, da blir vi fanget av dem.

Jeg tror også at både vi og de homofile kan ha lyster som vi vet er gale, og derfor lar vi dem ikke få styre oss. Men hvis vi ikke tar styring over dem, bærer det galt avsted.

Hva med pedofile, nekrofile, kleptomane og pyromaner.

Jeg har selvfølgelig ingen erfaring med hvor sterke drifter de homofile har, men jeg mener det er helt uakseptabelt når voksne mennesker anbefaler ungdommer å prøve ut om de er homofile. Dette virker som å kapre medlemmer.

Skrevet
Synden oppstår med hensikten du har med det du gjør.

Nå har jeg sjelden noen spesiell hensikt med å ha sex. Vet ikke hvordan dette er for homofile.

Jeg forstår det slik at du mener at om jeg slutter å bry meg om min kone fordi jeg har fått en sykelig trang til å være sammen med nabokona i stedet, så er det altså helt greit?

Skal lysten styre meg, eller skal jeg styre mine tanker, slik at jeg kan regulere mine lyster?

Homofile klarer ofte fint å holde seg inne i skapet. Men de lider skade av dette. Dersom du lider skade av å ikke kunne være utro med nabokona, hva med å fortelle henne om dine følelser og ta ut skilsmisse før du skaper lidelse hos din kone også, som følge av at tankene dine er et annet sted?

Jeg tror også at både vi og de homofile kan ha lyster som vi vet er gale, og derfor lar vi dem ikke få styre oss. Men hvis vi ikke tar styring over dem, bærer det galt avsted.

Her er det vel snakk om å kreve at homofile skal styre sine lyster og behov for nærhet, mer enn vanlige heteroseksuelle. Du skal få kjenne hva det er å ha nærhet med din kone, mens en homofil dame skal ikke få føle nærhet med kvinnen hun er forelsket i?

Ja, hva med dem?

Jeg har selvfølgelig ingen erfaring med hvor sterke drifter de homofile har, men jeg mener det er helt uakseptabelt når voksne mennesker anbefaler ungdommer å prøve ut om de er homofile. Dette virker som å kapre medlemmer.

Ja, godt mulig det er litt egeninteresser ute å går der. Men vurdert ut fra psykisk helse, tror jeg samfunnet under ett har godt av slik indoktrinering, det kan få ungdom til å bli tryggere på hvem de er, og andre ungdom til å bli mer aksepterende.

Skrevet

Lenge leve kristendommen og fordømmelsene :overrasket:

Er det noe de kristne er flinke til så er det å dømme sine medmennesker hvis de ikke lever å ånder etter de kristnes normer og regler. Mener selvsagt de fanatisk kristne som vi her ser eksempler på.

Vet at det finnes veldig mange bra mennesker blandt de kristne, men det er fanatikerne jeg skyr, det er de som roper høyest å dømmer mest.

Når det gjelder de sexuelle driftene til homofile, så tror jeg nok de har de samme drifter som oss hetrofile, de går nok ikke rundt å tenker sex 24/ 7 noe vi hetro heller ikke gjør. Å hvorfor skal alltid sex være i fokus når det er snakk om homofili? Det er da så mye annet som er viktig for dem, på lik linje med hetro, før de begynner å tenke på sex.

Hvis dere ser et forelsket par, tenker dere da at nå er de fortapt, de venter bare på å komme seg hjem for å synde?

Så hvorfor tenker dere da det om de homofile?

De er lik deg og meg med tanker, følelser, behov osv. Bare at de tiltrekkes personer av samme kjønn.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Om du er utro med kona di, sårer du kona di. Om to voksne mennesker som er foreslekt og glade i hverandre har sex med hverandre skader de ingen. Og jeg regner med at du skjønner at pedofile, nekrofile, kleptomaner og pyromaner skader andre ved å leve ut sine lyster.

Skrevet
Om du er utro med kona di, sårer du kona di. Om to voksne mennesker som er foreslekt og glade i hverandre har sex med hverandre skader de ingen. Og jeg regner med at du skjønner at pedofile, nekrofile, kleptomaner og pyromaner skader andre ved å leve ut sine lyster.

:klappe:

Skrevet

Vel, nekrofile skader strengt tatt ingen så lenge de ikke blir oppdaget. Folk må gjerne få tømme seg i lik for alt jeg bryr meg.

Gjest King James II
Skrevet
Og jeg regner med at du skjønner at nekrofile,skader andre ved å leve ut sine lyster.

Nekrofile skader ingen andre en seg selv.

Gjest Gjest_KR-øst_*
Skrevet

Jeg er vel vitende om dette, men mitt poeng er at om alle disse har like sterke drifter, så mener alle at de som ikke er homofile av disse, de bør kunne styre sine lyster og drifter fordi det er galt.

Forskjellen er at jeg mener at det kan vel ikke være vanskeligere for de homofile, siden de sliter så veldig med dette, at noen mener de tar sine liv pga. dette.

Det skrives så mye om kjærlighet til det samme kjønn, men det kan vel ikke resultere i at en tar sitt eget liv?

Jeg er selv glad i mange mannfolk. Dette kalles vennskap.

Gjest King James II
Skrevet

Det er en stor forskjell og vere glad i en mann som er din venn. En og vere seksuellt tiltrukket av en mann dette er 2 forskjellige ting.

Skrevet
Jeg er vel vitende om dette, men mitt poeng er at om alle disse har like sterke drifter, så mener alle at de som ikke er homofile av disse, de bør kunne styre sine lyster og drifter fordi det er galt.

Forskjellen er at jeg mener at det kan vel ikke være vanskeligere for de homofile, siden de sliter så veldig med dette, at noen mener de tar sine liv pga. dette.

Det skrives så mye om kjærlighet til det samme kjønn, men det kan vel ikke resultere i at en tar sitt eget liv?

Siden alt er så enkelt for de kristne, hvorfor kan da ikke bare de akseptere og respektere homofili på lik linje med hetrofili? Det er da bare å bestemme seg for at de har samme menneskeverd som alle andre :overrasket:

Gjest Bellatrix
Skrevet

Men hvorfor skal de styre sine drifter? At du har mannlige venner har ingenting med saken å gjøre. Jeg har venninner, men er ikke lesbisk. Men jeg unner mine homofile venner å ha det godt, og det vet jeg de har når de er i gode forhold med en av sitt kjønn.

Skrevet

Hvorfor er de homofiles drifter gale?

Blir overasket over uvitenheten din. Selvsagt kan det å bli nektet å leve normalt (for homofile er det å ha sex med personer av samme kjønn normalt) føre til depresjoner og andre ting. Så lenge man ikke skader noen (det være seg dyr,barn,voksne ++) ser jeg ikke problemet.

Det burde være unødvendig å fortelle voksne personer dette. Jeg trodde det her var allmenkunnskap! :overrasket:

Tror ikke det nytter å diskuterer mer med deg. Du har rett og slett bestemt deg for å ikke forstå antar jeg. Slik som så mange andre fanatikere....

Skrevet

Jeg ser at du faktisk føler nestekjærlighet.

Da må jeg få spørre deg om en ting.

Nå vet jo ikke jeg om du har barn, men la oss si at du har 1 barn, som en dag tar med seg en venn hjem fra skolen. Denne vennen er barn til en lesbisk.

Hva da, er det barnet bra nok til å leke med ditt barn, og til å gå ut og inn av ditt hjem?

Gjest Gjest_KR-øst_*
Skrevet
Siden alt er så enkelt for de kristne, hvorfor kan da ikke bare de akseptere og respektere homofili på lik linje med hetrofili? Det er da bare å bestemme seg for at de har samme menneskeverd som alle andre :overrasket:

Hvem har sagt at de ikke har samme menneskeverd?

Biskop Kvarme, som er så omdiskutert i en annen tråd her, har heller aldri sagt at de ikke har samme menneskeverd.

Men det er selvsagt dette de homofile maler på hele tiden.

Ingen homofile blir nektet adgang til hverken kirke eller bedehus.

Det som ikke kan aksepteres av alle, er selvfølgelig at de absolutt skal stå i kirka og forkynne Guds ord, når de ikke tror på det som står der.

Skrevet
Hvem har sagt at de ikke har samme menneskeverd?

Biskop Kvarme, som er så omdiskutert i en annen tråd her, har heller aldri sagt at de ikke har samme menneskeverd.

Men det er selvsagt dette de homofile maler på hele tiden.

Ingen homofile blir nektet adgang til hverken kirke eller bedehus.

Det som ikke kan aksepteres av alle, er selvfølgelig at de absolutt skal stå i kirka og forkynne Guds ord, når de ikke tror på det som står der.

Hva sikter du til at de ikke tror på da?

Når det er sagt så må jeg bare si at det er veldig mange av oss som bedriver såkalt hor (samboere) og som også går i kirken. Men hvis dere skal nekte alle oss å komme i kirken så er det like greit å legge ned hele det norske kirkesamfunnet siden det da ikke vil være nok mennesker til å finansiere kirkedriften.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...