Gjest utlogget Skrevet 13. april 2006 #1 Skrevet 13. april 2006 Når er det vanlig at foreldre slutter å tørke barna etter "bommelibom" besøk?
anna-josefine Skrevet 13. april 2006 #2 Skrevet 13. april 2006 Der tror jeg ikke du få noe fasitsvar, er jeg redd. Det er så veldig individuelt. Jeg trappet ned med å sjekke barna etter at de hadde tørket seg, og når dette var tilfredsstillende gjort over en periode, så sluttet jeg helt.
flopp Skrevet 13. april 2006 #3 Skrevet 13. april 2006 Alle barn er jo forskjellig med ulike behov. Men jeg vet at de som jobber på skolen setter stooor pris på at barna gjør dette selv når de begynner der så det kan jo være en liten pekepinn. Jenta vår begynte å tørke seg selv hjemme da hun var rundt fem. I barnehagen vet jeg hun har gjort det selv før det fordi hun er av den utålmodige typen som ikke gidder å sitte å vente på at personalet kommer
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2006 #4 Skrevet 13. april 2006 Er ofte barnevakt for ei jente på 4 1/2, og det siste halvåret har hun tørket seg selv.
mumrik Skrevet 13. april 2006 #5 Skrevet 13. april 2006 Veldig individuelt, ja. Fra ca. 5 år kanskje? Det er i hvert fall en fordel at de gjør dette selv når de begynner på skolen. Min 4,5 åring gjør det ikke selv enda. Min 7 åring har gjort det selv leeenge! Men jeg må fremdeles minne henne på å vaske hendene.....
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2006 #6 Skrevet 13. april 2006 Når de har vokst såpass at armene er lange nok... fra fire år og opp mot førsteklasse. Alt mellom der er normalt.
Gjest Gjesta Skrevet 14. april 2006 #7 Skrevet 14. april 2006 Vi forventer dette i løpet av siste barnehageår.
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2006 #8 Skrevet 14. april 2006 Min 10 år gamle datter klarer fortsatt ikke det selv. Jeg må løpe og tørke henne hver gang hun roper, FEEEERDIG! Litt sært kanskje men .. hun lærer nok det etterhvert. Det virker som det fins veldig flinke unger her.. jaja.. det er jo bare bra det. Men fra 5 år, og 7 år?? Er det ikke litt tidlig det? Jeg tror jeg var 12 år da jeg klarte det fint selv.. såvidt jeg husker.
Sun Mei Skrevet 14. april 2006 #9 Skrevet 14. april 2006 Det forventer jeg skal være lært innen de begynner på skolen
Gjest Gjesta Skrevet 14. april 2006 #10 Skrevet 14. april 2006 Min 10 år gamle datter klarer fortsatt ikke det selv. Jeg må løpe og tørke henne hver gang hun roper, FEEEERDIG! Litt sært kanskje men .. hun lærer nok det etterhvert. Det virker som det fins veldig flinke unger her.. jaja.. det er jo bare bra det. Men fra 5 år, og 7 år?? Er det ikke litt tidlig det? Jeg tror jeg var 12 år da jeg klarte det fint selv.. såvidt jeg husker. ← Jeg håper du kødder... Tolv år?? Fulgte læreren din deg på do da eller?
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2006 #11 Skrevet 15. april 2006 Minstemann blir 8 år og det hender rett som det er at jeg må hjelpe til. Skulle han være litt dårlig i magen og bæsjen er rennende så skjønner jeg at de gjerne vil ha hjelp.
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2006 #13 Skrevet 15. april 2006 Jeg tørket meg selv før jeg sluttet i barnehagen i allefall. Jeg hadde komplett nektet å vise rompa mi for noen da jeg var 10!!!!!
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2006 #14 Skrevet 15. april 2006 opplever at gutter gjør dette selv lenge før jenter.... kan ha noe med "forfra og bak" teknikken jentene må lære kanskje... jobber med barn, og gutter klarer for det meste dette selv etter passert 5, mens jenter strever litt lengre....
Lemming Skrevet 15. april 2006 #15 Skrevet 15. april 2006 (endret) Min 10 år gamle datter klarer fortsatt ikke det selv. Jeg må løpe og tørke henne hver gang hun roper, FEEEERDIG! Litt sært kanskje men .. hun lærer nok det etterhvert. Det virker som det fins veldig flinke unger her.. jaja.. det er jo bare bra det. Men fra 5 år, og 7 år?? Er det ikke litt tidlig det? Jeg tror jeg var 12 år da jeg klarte det fint selv.. såvidt jeg husker. ← Det er jo forskjell på barn, men jeg tror nok 10 år er veldig sent. Da er det forlengst på tide å begynne å terpe. Noen barn kvier seg for å lære dette selv, de synes det er litt ekkelt. Derfor er det viktig at foreldrene ikke gir etter for lett, men står på sitt og insisterer på at de skal prøve selv. Jeg var 4 eller 5. Endret 15. april 2006 av Lemming
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2006 #16 Skrevet 15. april 2006 Jeg tørket meg selv før jeg sluttet i barnehagen i allefall. Jeg hadde komplett nektet å vise rompa mi for noen da jeg var 10!!!!! ← Synes det du skriver her er litt vesentlig jeg. På et tidspunkt forlanger ungene privatliv og du blir rett og slett kastet ut fra toalettet. Jeg begynte å oppfordre mine til å klare dette selv med en gang de forlot potta og gikk over til klosett. Mine sluttet veldig tidlig å rope på hjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå