Gå til innhold

Forlover

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Altså, må min forlover være norsk statsborger? Kanskje litt dumt spørsmål, men lurer likevel..

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:overrasket: Alle de tingene man må tenke på!! :overrasket:
Gjest Gjesta
Skrevet

Sant.. Men er jo kanskje bare meg som er usikker da.. Vet ikke om det er noe problem! Noen som vet?

Gjest nevèsta
Skrevet

Ring til folkeregisteret, så kan de sikkert svare deg. Jeg vet ihvertfall at de må kjenne den de er forlover for godt.

Gjest Gjesta
Skrevet
Ring til folkeregisteret, så kan de sikkert svare deg. Jeg vet ihvertfall at de må kjenne den de er forlover for godt.

Det kan jeg gjøre. Det er jo ikke så lett å få statsborgerskap, så synes det er rart om de må ha det. Bør jo være nok at de har bodd lenge i Norge f.eks! De er jo bare et vitne..

Gjest nevèsta
Skrevet

Såvidt jeg har forstått, er forlover den som skriver under på papirene, og dermed bekrefter at dere ikke er i slekt og sånn. Denne personen må kjenne deg god. Et vitne kan være hvem som helst - det er de personene som står sammen med dere under vielsen og følger med på at dere faktisk blir gift, eller noe.. Forlover og vitne kan altså være to forskjellige personer, selv om de som oftest er de samme. Dårlig forklaring dette her :sjenert:

Gjest Gjesta
Skrevet
Såvidt jeg har forstått, er forlover den som skriver under på papirene, og dermed bekrefter at dere ikke er i slekt og sånn. Denne personen må kjenne deg god. Et vitne kan være hvem som helst - det er de personene som står sammen med dere under vielsen og følger med på at dere faktisk blir gift, eller noe.. Forlover og vitne kan altså være to forskjellige personer, selv om de som oftest er de samme. Dårlig forklaring dette her  :sjenert:

Ok.. Men hos oss blir nok forloverne vitner også..

Skrevet

Står ingenting om det på forlovererklæringen i alle fall, ingen steder hvor en må krysse av for om man er norsk statsborger eller ikke. Så da har det nok ikke noen betydning.

Skrevet

Mener at hvem som helst som er myndig og kjenner personen godt kan være forlover. Hvis forloveren har oppholdstillatelse i Norge hadde jeg blitt veldig overasket om de ikke kunne skrive under (i den grad at jeg hadde klaget og insistert at de skulle fått lov).

Gjest Gjesta
Skrevet

Da regner jeg ikke med at dette er noe problem! :) Da kan jeg ha den forloveren jeg vil! (Hvis hun vil da.. ;) )

Skrevet

Tror jeg ville ringt folkeregisteret i allefall, bedre å være på den sikre siden!! :enig_anim:

Skrevet

Nei, de må ikke være norske statsborgere. Min manns forlover var svensk, og bor i sverige også, han oppga sin adresse i sverige, og det ble aldri stilt noe spr ang dette. Så det er bare å spørre i vei :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...