Gå til innhold

Generell hjelp med nettet... Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg bruker nettet, pleier jeg vanligvis skrive inn adressen til sidene jeg vil se oppe der det står "Adress". Derfor har jeg VG som utgangsside, og så skriver jeg f.eks. www.kvinneguiden...osv.

Men når jeg forsøker det i dag, så vil ikke explorer ta meg dit, den blir stående på vg.no!

Eneste måten å komme seg på andre sider er hvis jeg har link i en mail, slik jeg tilfeldigvis hadde til KG.

Når jeg har kommet meg til kvinneguiden er det mulig å klikke seg videre, så det er altså bare der oppe hvor adressen skrives inn, at ting ikke funker.

Noen som har peiling og kan si hva jeg kan gjøre?

Jeg har restartet maskinen, uten at det hjalp.

Skulle veldig gjerne vært en tur i nettbanken, men har ikke link. så det går ikke!!! :sur:

Kjempetaknemlig om noen kan hjelpe!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slett cookies og temp-filer. (Verktøy - alternativer for internett - slett informasjonskapsler og slett filer). Hvis ikke det hjelper, kan det være spyware/virus e.l.

Skrevet

Prøvde det, men det hjalp dessverre ikke. Takk for hjelp uansett.

Tror vi skal ha oppdatert virus-program, så jeg er litt overrasket om det er virus.

Men jeg ser på der det står "adress" rett foran der man vanligvis skriver nettadr. Den er "defaulted", altså lysegrå, er den det på deres maskiner også? Trodde den skulle være vanlig farve på bokstavene.... eller husker jeg feil?

Klarer nå å komme meg rundt, bruker favoritter og det funker, men det går altså ikke an å skrive inn adressen manuelt.

Merkelig! Mistenker at en liten luring har lånt pc'en i går.... ;)

Skrevet

Siste innlegg var fra meg... ;)

Skrevet

den er lysegrå på min maskin og...

Men jeg skjønner virkelig ikke hva som kan være galt. Aldri vært borti et sånt problem før.

Skrevet

men hvis du vil ha en link til nettbanken, hvorfor lager du ikke bare en?

nordea for eksempel

Skrevet

Ikke jeg heller! Litt tungvint når jeg ikke har lagret enkelte sider som favoritter, da må jeg lage en link i en mail, sende den til meg selv, og bruke den for å komme inn. Da går explorer rett til siden, men ikke om jeg skriver i adressefeltet.... synes det er kjemperart jeg også!

Kanskje han som sitter og administrerer adressefeltet er på ferie? Jeg har alltid sett for meg noen små vesen inni maskinen som går og gjør det vi ber dem om, og kanskje han tassen er på påskefjellet? :ler:

Ja-ja, finner vel utav det, men om noen har vært borti fenomenet, så fyr løs!

Skrevet

Tror vi skal ha oppdatert virus-program, så jeg er litt overrasket om det er virus.

Det lønner seg å kjøre virussjekk med jevne mellomrom uansett.

Det er mulig at det kan være spyware som ligger og blokkerer for deg.

Kjør program som Ad-Aware og Spybot (oppdater begge først) og se om det hjelper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...