Gå til innhold

vekta har stoppa opp :(

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei alle!

Jeg har begynt livsstil endring, IKKE slanking...en bedre helse og slankere,strammere kropp håper jeg å få ut av det...og jeg har gått ned 5 kg på 5 uker, men nå har vekta stoppa opp :overrasket: enda jeg spiser og trener på samme måte som jeg har bestemt meg for å gjøre i mitt "nye" liv....kan det ha noe med at jeg har hatt mensen denne uken????

jeg har gått ned 3 cm i livet på denne uka, men vekta vil jeg gjerne se hoppe ett hakk ned til! (men cm gikk opp i starten av mensen,så ned nå som den er ferdig...)

takk, vil gjerne at kiloene skal forsvinne sånn ca 1 i uka da!!!!

til slutt vil jeg si at jeg er så fornøyd med å gjøre livsstilsendring i stedet for jojoslanking, det har jeg sett så mange gjøre...man må nok tenke langsiktig ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hilde K S

Det er vanlig at vektnedgangen stopper opp etter en tid. Det kan komme av at kroppen har vent seg til det lave kaloriintaket.

Det kan også komme av at du utvikler muskler, de veier mer enn fett.

Det er lurt å se på at du faktisk går inn i antall cm, det er jo også slanking.

Over lang tid bør man ikke gå ned mer enn et halv kilo i uken. Ett kilo er for mye. Det betyr at du fobrenner 1000 kalorer mindre enn det dagsbehovet ditt er. Da ligger du nok på 1000-1500 kalorier pr dag og det er litt for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trådstarter her: hva skal jeg gjøre for å fortsette vektnedgangen da? jeg synes jeg spiser mye (nå som jeg har gått over til å spise sunt), etter vektklubben ligger det vanligvis mellom 1400-2000 kcal om dagen (varierer litt siden jeg forsøker spise mye forskjellig)...og trener 3 ganger i uka med 30-50 min rask sykkel...samt 100 sit ups 4 ganger i uka...drikker masse vann!

som sagt startet jeg dette for 6 uker siden da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Det er helt vanlig at det går saktere etter den første pangstarten. Jeg ville ha trent mer styrke, på flere muskler enn bare mage. Som oftes går man opp i vekt, eller står stille noen uker etter at man har begynt å bygge opp muskelmasse. Deretter går man noe saktere ned i vekt. Et halvt kilo i uken er fint.

Du vil merke at selv om ikke vekten går nedover, forandrer fasongen seg; du blir fastere i fisken.

Når man utvikler muskler, vil disse også forbrenne mer enn det fettet gjør også når du ikke er i bevegelse. Da øker den totale kaloriforbrenningen.

Dersom du virkelig vil ha fart på fettforbrenningen kan de være lurt å ta seg en rask gåtur før frokost. Har hørt at det skal være virkelig effektivt. Selv har jeg aldri giddet å forsøke.

Du bør i alle fall ikketa til deg færre kalorier enn det du gjør i dag. Etter en kostholds/ivsstilsendring skal man kunne leve med den resten av livet. Det er viktig å huske på. Om man lever på lavkaloridiett, er det ikke mye rom for kos, det er drefor så mange går op ivekt igjen når de begynner å spise normalt igjen etter en slankekur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen inneholder også mer vann i mens-perioden, så det kan også være en grunn til at vekta står stille akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...